Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:04:19 GMT

مهدی چمران:قدرت آمریکا روبه افول است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۳۸۲

مهدی چمران:قدرت آمریکا روبه افول است

مهدی چمران روز دوشنبه درآئین روز ۱۳ آبان در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس در جمع دانش‌آموزان بوشهری افزود: کسانی که دل به آمریکا بستند و چشم به آن طرف آبها دوختهاند بدانند به قدرتی دل بستهاند که در حال افول و سقوط است و در مقابل او نیروها و قدرت‌های نوظهوری در دنیا رشد می‌کند که یکی از آنها ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آمریکا امروز از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شرایط مناسبی قرار ندارد و یکی از مقروض‌ترین کشورها و از نظر نظامی در شرایطی نیست که بتواند در مقابل همه کشورها از جمله ایران اسلامی بایستد.

چمران گفت: امروز رزمندگان، جوانان شجاع و برومند ایران اسلامی با سلاح بومی در کرانه خلیج فارس و دریای عمان گران قیمت‌ترین پهپاد امریکایی را ساقط کردند.

وی ادامه داد: در حمله‌های نظامی، ایران در جایگاهی است که امروز با قدرت و صلابت در مقابل آمریکا ایستاده و مقاومت می کند و آمریکا ناچار است این قدرت را بپذیرد.

این فعال اصولگرا اظهارد: هرچند ما نیز با مشکلاتی روبه‌روهستیم اما ما کوس ابرقدرتی را نمی‌زنیم ومانند همه کشورهای دیگر به استثنای آمریکا و اسرائیل دوست همه ملت‌ها و کشورها هستیم و می‌توانیم ارتباط نزدیک و صمیمانه‌ای داشته باشیم.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در زمان اول انقلاب برای تهیه سیم خاردار با مشکل روبه‌روبود اما امروز توان تولید تجهیزات پیشرفته نظامی را دارد.

وی بیان کرد: این سلاح‎ها و تجهیزات پیشرفته نظامی را دشمن بیش از ما دارد اما آنها مکتب، اعتقاد، اسلام، رهبری و سلاح بران شهادت که ملت ایران به آن مجهز است را ندارند.

چمران گفت: جوانان ایرانی وقتی با این نیرو و قدرت از این توانمندی‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند پهپاد آمریکایی را بدون هیچ هراسی سرنگون کنند.

وی ادامه داد: آمریکا در مقابل سقوط پهپاد خود به وسیله جوانان ایرانی می‌خواست یک نقطه را بمباران کند تا قدرت پوشالی آنها در دنیا دچار کمبود و خجالت‌زده نشود اما جواب داده شد یکی بزنی ده تا می‌زنیم در این شرایط استکبار جهانی درمقابل ایمان، اعتقاد، ولایت و سلاح شهادت ملت ایران کوتاه آمد.

وی بیان کرد: آمریکا تلاش می‌کند با نفوذ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فکری و سیستم‌های پیشرفته جاسوسی بتواند جای پایی در ایران اسلامی باز کند ولی ملت ایران در مقابل آنها ایستاد.

چمران با اشاره به امضای برجام گفت: آمریکا امروز مذاکرات جدیدی را دنبال می‌کند و نظرشان از مذاکره به زانو درآوردن ملت ایران است.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا با استفاده از سلاح تحریم اقتصادی و نفوذ فرهنگی و فکری در تلاش برای ضربه زدن به ایران اسلامی است.

این فعال سیاسی یادآورشد: ایران امروز حتی در مبارزه اقتصادی نیز در مقابل آمریکا ایستاده و ثابت کرد بدون فروش نفت هم می‌توان کشور را اداره کرد چرا که ایران اسلامی با داشتن منابع زیرزمینی و رو زمینی، نیروی انسانی درس خوانده، متخصص و باهوش کشوری غنی و توانمند است.

چمران گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی داشتیم و از توان مردان پاک، درست، صالح و جوانان برومند استفاده کنیم شرایط اقتصادی کشور هرروز بهتر می‌شد.

این فعال اصولگرا اضافه کرد: هدف مهم دشمن امروز نفوذ فکری و فرهنگی است و امروز دانش‌آموزان و دانشجویان این سرزمین در خطر نفوذ فرهنگی هستند.

وی تاکید کرد: جوان و نوجوان ایرانی باید بداند ایرانی مسلمان ، پایه‌گذاربسیاری از علوم جدید بوده و ما دانشمندان بزرگی داشتیم که قبل ازدانشمندان اروپایی این علوم را کشف کردند برهمین اساس مهمترین برنامه ما در این شرایط باید واکسینه کردن دانش‌آموزان در مقابل نفوذ فکری و فرهنگی دشمن باشد.

چمران یادآورشد: روزی اسرائیل فریاد می‌زد از نیل به فرات اما امروز ما به پشت دروازه‌های آنان رسیدیم و برای درامان ماندن از نیروهای حزب‌الله، حشدالشعبی، سوری و ایرانی نگران مرزهای خودهستند.

وی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی برای خنثی و کوچک شمردن راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین در لبنان و عراق پول پخش می کنند اما باز هم به نتیجه نمی‌رسد.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز با همت رئیس قوه قضائیه درمبارزه با فساد در مدت هفت ماه ۴۹ هزار میلیارد تومان به بودجه دولت و  کشور بازگردانیده شد و این  رقم معادل یارانه یک سال مردم است که پرداخت آن در برخی شرایط برای دولت سخت می‌شود و به اندازه نصف شهر تهران زمین به وزارتخانه های دولتی بازگشت داد.

وی تاکید کرد: این عملکرد نشان داد ما می‌توانیم بدون دل بستن به کسی با تکیه بر توان خود، توکل و امید کار کنیم و ایرانی آباد، آزاد و مستقل داشته باشیم.

۱۳ آبان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر 13آبان ایالات متحده آمریکا عراق چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم و این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند. امکان تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موسم حج با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود، گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند و حجاج ما با همان رویکردی که رهبری فرمودند، در این مراسم شرکت خواهند کرد و حج را به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌کنند.

کد خبر 6100183

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • اسلامی: اقتصاد دانش‌بنیان موجب زایش فناوری می‌شود
  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه