Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح بهینه‌سازی و اصلاح تولید واحد پلی اچ پتروشیمی شهیدتندگویان روز دوشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان با ظرفیت ۴۸۰ تن افتتاح شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در آیین افتتاح این واحد که با حضور جعفر ربیعی مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد گفت: با افتتاح واحد پلی اچ تولید روزانه این واحد از ۴۰۰ تن به ۴۸۰ تن افزایش خواهد یافت و ایران در زمینه تولید ماده شیمیایی PET در خاورمیانه سرآمد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا قاسمی شهری با بیان اینکه افزایش ظرفیت واحد پلی اچ در نیمه دوم سال کمک بسیار خوبی برای تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان می باشد اظهار داشت: این پروژه از سوی متخصصان داخلی و بومی کشور اجرا شده است که در روز ۱۳ آبان همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی افتتاح شد.

وی افزود: پتروشیمی شهید تندگویان در سال جاری هفت درصد کاهش فروش تولیدات را نسبت به سال گذشته داشته است که با افزایش خط تولید پلی اچ جبران کاهش فروش را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: حجم تولید شرکت پتروشیمی تندگویان در هفت ماهه امسال ۶۶۷ هزار تن تولید نهایی و میانی با ۳۰۴ هزار تن فروش بوده است که سود عملیاتی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در برداشته است.

قاسمی شهری تصریح کرد: واحد پلی اچ در سال ۱۳۸۲  با ظرفیت ۴۰۰ تن افتتاح و به بهره برداری رسید که امروز پس از ۱۶ سال با افزایش ظرفیت ۴۸۰ تن به بهره برداری رسید.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ در ضلع شمال غرب خلیج فارس در استان خوزستان در سایت شماره چهار منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار برای تولید محصول PET , PTA احداث شد.

پتروشیمی تندگویان که در زمینه تولید محصولات پتروشیمی شامل مواد اولیه پلاستیک و لاستیک فعالیت می کند زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس است.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در سال ۱۳۷۶ در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار تاسیس شد.

ماهشهر در جنوب خوزستان و در ساحل خلیج فارس، پس از عسلویه قطب پتروشیمی کشور است.

بیشتر بخوانید: اشتغال و صادرات مهم‌ترین ماموریت مناطق آزاد کشورند/ شمع‌کوبی اسکله حرا آغازی برای توسعه فعالیت‌های نفت، گاز و پتروشیمی قشم است ارسال ۳۲۰ اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه اروند/هیات داوران مشخص شدند

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی عصر امروز در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

وی یکی از مهمترین چالش های موجود بر سر راه پروژه ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه ها شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالاهای مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های توسعه ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه دکتر مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت