Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی در نشست امروز خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت این روز گفت: مناسبت‌های تاریخی در طول زمان ابعاد گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارند. ما ١٣ آبان‌های متعددی داریم که در سال ٩٦ نیز ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد؛ هم فشار اقتصادی و هم جنگ روانی.

وی افزود: اگر صفت بی‌سابقه را برای تحریم‌ها به کار می‌بریم برای این است که هم مشکلات اقتصادی و هم مشکلات روانی را برای ملت ما به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتولاسیون، کمک به صدام در ٨ سال جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران حجت‌هایی است که ما امروز را روز مبارزه با استکبار نامیده‌ایم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

شاهد شکل دیگری از کاپیتولاسیون هستیم

* خودبرتربینی مستکبرانه امروز هم مشکل آمریکا است و شکل دیگری از کاپیتولاسیون را شاهد هستیم، زیر پا گذاشتن حقوق ملت‌ها و خروج از برجام هم ناشی از همین احساس است. جنبش دانشجویی ناشی از همین اتفاقات حس استکارستیزی خود را بروز داد. آمریکا همزمان در آستانه ١٣ آبان این روز را یادآور رفتار خصمانه ایران دانسته در حالی که باید دید چه کسی رفتار خصمانه دارد؟! آنکه دارو را تحریم کرده و یا آنکه از خود دفاع می‌کند.

* متاسفانه امروز در انتقال حافظه تاریخی دچار چالش هستیم. ملاحظه می‌فرمایید که رهبر انقلاب دیروز با چه دقتی سعی داشتند مستدل بودن این استکبارستیزی را برای نسل جدید توضیح دهند. کارنامه عملکرد آمریکا نشان می‌دهد آمریکا برای هیچ کشوری دموکراسی به ارمغان نیاورده است. از ١٣ آبان برای ما چه چیزی مانده است. نباید ١٣ آبان را تبدیل به یک مناسک کنیم. آنها که شور انقلابی را به خاطر دارند می‌توانند گواهی دهند انقلاب یک گرایش فراگیر بود و امروز هم برای مبارزه همه اقشار ملت باید پای کار باشند.

* امروز مقاومت در برابر زورگویی آمریکا تلاش برای نابودی تحریم‌ها است. روز ١٣ آبان باید به مثابه روز وحدت در نه گفتن به خواسته‌های نامشروع آمریکا باشد.

نمی‌خواستیم از برجام خارج شویم

* خوشبختانه امروز مرحله جدید طرح تحول سلامت هم آغاز شد و پوشش بیمه اجباری سلامت را رونمایی کردیم. این هوشمندی در یارانه سلامت بر مبنای عدالت و به دست آوردن منابع جدید است. ارتقای سطح سلامت از سال ٩٢ برنامه دولت بود. با توجه به شرایط امروز هم فکر می‌کنیم امتداد روند طرح تحول سلامت با اصلاحات راه مبارزه با تنش‌ها است. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان ما هر روز تعدادی از داروهایی که لازم بود وارد کنیم تولید می‌کنند. در این مرحله پیشگیری را بر درمان مقدم کردیم. تا پایان دولت ٢٠٠٠ طرح بهداشتی و ٤٤ بیمارستان افتتاح خواهیم کرد.

* {در پاسخ به سوالی در خصوص پایان سومین فرصت ایران به طرف‌های اروپایی برجام}: اجازه دهید در همان روز خود آقای رئیس‌جمهور اعلام کنند. بنا بر وعده خود هم فرصت را به اروپا دادیم و مردم هم دیدند ما صبر استراتژیک داشتیم. ما نمی‌خواستیم از برجام خارج شویم.

* { در خصوص اینکه آیا خودکفایی گندم را در خطر می‌بینید؟}: ما ١٤.٥ میلیون تن تولید گندم داشتیم و با توجه به کلیه مصارف، مصرف ما ١٣.٥ است و براساس گزارش‌ها امسال تولید برنج هم افزایش پیدا کرده است. بحث امروز ما ذخایر استراتژیک است. در مساله خرید تضمینی گندم هم بحثی اجرایی است که با کار کارشناسی این تصمیم را اتخاذ می‌کنیم. ما در یک تصمیم‌گیری باید همه جوانب را ببینیم.

ادامه دارد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1317476

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی 13 آبان ایران و آمریکا 13 آبان ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا باشگاه استقلال عراق دونالد ترامپ سینمای ایران باشگاه پرسپولیس خودرو مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها

به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوز‌های ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهد‌های انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازار‌های بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهد‌های مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیام خطیر به هواداران استقلال بعد از برکناری؛ بیایید هم قسم شویم
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • صهیونیست‌ها ناچارند تسلیم شوند
  • باید از استقلال و پرسپولیس حمایت شود/ وقت کشی نکردیم
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است