Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اخیرا یکی از روزنامه‌ها، ادعایی در مورد گروه عظام مطرح کرده است مبنی بر اینکه این گروه در تولید ۱۴ خودرو داخل کشور نقش مستقیم داشته که تقریبا ۴ مورد آن‌ها جزء خودرو‌های پر تیراژ کشور هستند.

اخبار اجتماعی-این ادعا در حالی مطرح شد که متهم ردیف اول این پرونده یعنی عباس ایروانی مدیر گروه عظام (تولید کننده قطعات خودرو) متهم به افساد فی الارض از مجاری اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وامی که عباس ایروانی به بهانه تولید از بانگ گرفت و صرف واردات شد

مسعود شاه‌محمدی نماینده دادستان در پرونده رسیدگی به اتهامات گروه عظام، در واکنش به ادعا‌های مطرح شده در رابطه با نقش عباس ایروانی در تولید تصریح کرد: عباس ایروانی تعداد محدودی کارگاه تولیدی داشت که حوزه فعالیت این کارگاه‌ها مونتاژ و سرهم بندی قطعات وارداتی بوده است.

نماینده دادستان ادامه داد: بحث سر این است که ایروانی از بانک وام گرفته است؛ یعنی همه پول اولیه را از بیت المال قرض گرفته تا در راه تولید قرار دهد؛ اما عمده این پول را که مبلغ قابل توجهی هم هست در عرصه واردات قرار داده، اما این واردات منجر به عدم تولید شده است.

شاه‌محمدی تاکید کرد: یکی از دلایل امروز مشکل تأمین قطعات خودرو همین افرادی هستند که ارز دولتی دریافت و از تسهیلات بانکی و بیت المال استفاده کرده‌اند که ما را به خودکفایی در تولید برسانند، اما در آن برهه از زمان این پول‌ها را به واردات اختصاص دادند.

شاه محمدی تصریح کرد: اگر این انحصار وجود نداشت امروز نیازمند واردات از کشور‌های دیگر نبودیم، اگر ایروانی نمی‌توانست به واسطه زدوبند وام بگیرد و قرارداد‌ها را در ایران خودرو و سایپا با خودش تنظیم کند، اکنون شرکت‌های نوپای دیگری می‌توانستند بومی سازی علم را در صنعت خودرو انجام دهند.

گروه عظام باعث شد پراید از چرخه تولید خارج نشود

وی یادآور شد: باید از این افراد پرسید حالا که واردات انجام دادید چرا قاچاق کردید؟ چرا تعرفه را پرداخت نکردید و چرا تعرفه ۲۵ درصدی را ۵ درصد اظهار کردید؟ چرا نماد شرکت خود را بر کالا‌های وارداتی و چینی می‌زدید؟

نماینده دادستان تأکید کرد: ایروانی می‌توانسته کالا را با ماخذ تعرفه وارد کرده و حق بیت المال را پرداخت کند؛ عمده کار آن‌ها واردات بوده، پول بیت المال برای ایجاد تولید و خودکفایی در عرصه تولید قطعات خودرویی مورد نیاز شرکت‌های خودروساز را با انحصاری که در دست داشتند قطعات دسته چندم چینی را وارد کرده‌اند.

شاه محمدی ادامه داد: این موضوع باعث شد برخی خودرو‌های تولید چند دهه قبل به واسطه سودی که گروه عظام از واردات قطعات می‌برد همچنان از خط تولید خارج نشوند.

وی با بیان اینکه بخش عمده فسادی که در بحث خودرو وجود دارد مربوط به همین افراد است، گفت: ما نتوانستیم تولید قطعات را در کشور بومی سازی کنیم که باعث شد تا افرادی که می‌توانستند این حرفه را پیش ببرند از گود خارج شوند و خودشان با زدوبند درون گود باشند.

هیچ گونه اعلام جرمی قبل از کشف ضابطین در گمرک صورت نگرفته است

شاه محمدی به موضوع منتشر شده در فضای مجازی درباره نماینده گمرک پرداخت و افزود: بحثی در فضای مجازی مطرح شد که نماینده گمرک تشکیل پرونده داده، در صورتی که این فرد به اصرار بنده و قاضی در شعبه حاضر شد و اعلام کرد که ما شکایتی نداریم و اگر هم صحبتی کرد بخش عمده صحبت هایش به نفع آقای ایروانی بود.

نماینده دادستان با تأکید براینکه هیچ گونه اعلام جرمی در این خصوص قبل از کشف ضابطین در گمرک صورت نگرفته است، گفت: عمده تقصیری که ما می‌دانیم بر عهده مسئولان حقوقی در گمرک بوده است، چراکه اگر متوجه بزهی می‌شدند اعلام جرم نمی‌کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گروه عظام خودرو صنعت فضای مجازی واردات گروه عظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رمضانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه باقی مانده از دوره قبل در سراسر کشور و به تبع آن در شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد برگزار می‌شود و ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری مانور سیاسی و انتخاباتی دور دوم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه هستیم.

وی با اشاره به رقابت دو نامزد انتخاباتی در این دوره عنوان کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر نیرو برای برگزاری مانور انتخاباتی آموزش دیده‌اند. همچنین در کرج و بخش آسارا ۶۶۸ شعبه اخذ رأی، در فردیس ۱۵۸ شعبه و در اشتهارد نیز ۴۸ شعبه فعال می‌شوند. واجدان شرایط برای شرکت در این دوره متولدان قبل از ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ و افرادی که در دور اول در این حوزه رأی داده‌اند یا نداده‌اند هستند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت تبلیغات انتخاباتی دو نامزد است، به دستور نماینده ولی فقیه در استان البرز مبنی بر ضرورت تبیین اهداف، مأموریت‌ها و خدمات دولت سیزدهم برای مردم توسط مسؤولان و مدیران گفت: بیش از ۱۸۷ واحد نیمه فعال و راکد کرج در راستای احیای واحدهای صنعتی به چرخه تولید بازگشتند و در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کردیم.

رمضانی با اشاره به کسب رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات به کارخانه‌های صنعتی و مولدان اقتصادی بیان کرد: نرخ بیکاری استان البرز در زمستان سال گذشته ۸.۳ درصد و سه دهم درصد از نرخ بیکاری کشور پایین‌تر بود. همچنین ۴ هزار و ۳۰۲ مجوز مشاغل خانگی صادر و یک هزار و ۴۵۶ پروژه در سامانه منتاک وزارت کشور بارگذاری و انجام و تقدیم مردم شهرستان کرج شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان‌های کرج و طالقان از لحاظ گازکشی سبز شدند و با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان برای این کار هزینه شد، از ساخت بیش از ۴۵۰ کلاس درس در قالب نهضت مدرسه سازی خبر داد و افزود: مرکز جامع و پیشرفته سرطان و گامانایف در کرج به عنوان دومین مرکز پیشرفته کشور در هفته دولت یا زودتر از آن افتتاح خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه پیشرفته‌ترین بیمارستان بخش خصوصی در کرج آماده افتتاح است، از افتتاح کلینیک فوق تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر خبر داد و افزود: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح ابرپروژه هایی همچون قطار شهری، اتوبوس برقی و بی آر تی، کنارگذر شمالی حاج قاسم سلیمانی، ورزشگاه انقلاب و مصلای بزرگ کرج با حضور رئیس جمهور خواهیم بود.

رمضانی با اشاره به اختصاص ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی کرج به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر مطرح کرد: بیش از ۶۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق کم برخوردار کرج افتتاح شده و ۵۰ زمین دیگر نیز تحویل مردم خواهند شد. همچنین در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ۳ هزار و ۶۵۰ تن برنج، یک هزار و ۹۰۰ تن شکر، ۲ هزار و ۹۰۰ تن مرغ منجمد، ۳۹۰ تن گوشت منجمد و یک هزار تن میوه شب عید توزیع شد.

کد خبر 6095596

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت