Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق امور خارجه گفت: افول آمریکا در گذشته یه شعار بود اما امروز به بستر عملیاتی تبدیل شده و بیش از ۲۰ سال است که در منطقه ما گرفتار شده و هر چه دست و پا می‌زند بیشتر فرو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ منوچهر متکی پیش از ظهر دوشنبه در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان بیان داشت: امروز مردم کرمان همراه با ملت ایران در چهلمین سالگرد برخورد منطقی جوانان این مرز و بوم با خوی استکباری، حضوری گسترده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز کشور ما حوادثی را نمایانگر است که منشا حرکت و تحولی عظیم است که هرکدام پویا و زنده برای همیشه است.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان این که آنجا که حق برهنه خودنمایی می کند جریان باطل هیچ کاری نمی‌تواند بکند گفت: دانش‌آموزان ما همراه با دانشجویان در ۱۳ آبان مشارکت خودشان را در لبیک به امام راحل (ره)، قهرمانانه به نمایش گذاشتند و بالاخره در سال ۵۸ خوی استکبار آمریکا و ادعاهای قدرت‌های جهانی به زیر کشیده شد.

متکی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها در ۲۲ بهمن ۵۷ آب توبه بر سر می‌ریختند و دست از توطئه و خیانت برمی‌داشتند دیگر چرا باید حادثه ۱۳ آبان اتفاق می افتاد؟ این در حالیست که آمریکا از سپیده دم انقلاب اسلامی برابر اسناد لانه جاسوسی یک لحظه از توطئه و خیانت برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی دست برنداشت و ۱۳ آبان پاسخی به یک سلسله اقداماتی بود که فقط آمریکایی‌ها در این مدت انجام دادند.

ماهیت آمریکا استکبار است

وی گفت: ماهیت آمریکا ماهیت استکبار است موجودیت آمریکا از همان آغاز با از بین بردن حقوق بومیان شهروندان و سرخپوستان آمریکایی بسته شد و در این مدت نطفه ظالمانه‌ای شکل گرفت.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: مجموعه کارکردهای آمریکا در روابط بین‌الملل و روابط بین کشورها مبتنی بر استانداردهای دوگانه مشروعیت بخشیدن به هر گونه ابزاری برای رسیدن به اهداف خود است. همچنین استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح‌های میکروبی، تحمیل دلار در تجارت اقتصاد جهانی، هدایت بانک جهانی و صندوق بین‌المللی و تدوین کنوانسیون از دیگر اقدامات آمریکا است.

وی تصریح کرد: جرج بوش پدر وقتی به کویت می‌رود می‌گوید ما تنها برای آزاد سازی نیامدیم بلکه برای یکصد سال آینده آمدیم برنامه‌ریزی کنیم.

متکی ابراز داشت: آمریکایی‌ها کنوانسیونهای بین‌المللی اقتصادی را با اهداف خاصی طراحی کردند و هر زمان به نفعشان نبود از آن خارج می‌شدند لذا از شیلی تا ایران و طراحی یک نظامی که آمریکا همه کاره آن باشد در دستور کارشان بود که این نشان از خوی استکبار است.

وی افزود: امام خمینی (ره) در برخورد با این خوی استکبار می‌گوید انگلیس از آمریکا بدتر، آمریکا از انگلیس بدتر و شوروی از هر دو بدتر است؛ اما امروز سر و کار ما با آمریکاست؛ امام دشمن‌شناسی خوبی داشتند و خوی استکباری را تئوریزه کرده بودند.

متکی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از سر اجبار و ناسازگاری به مسئله سازی نپرداخته و منطق قرآنی را دنبال می‌کند، گفت: تا ۴۰ سال پیش آمریکا بر این بود که هر چه می‌گوید عملی می‌کند لذا انقلاب اسلامی شرایط جدیدی به وجود آورد و معادله را بر هم زد.

متکی ادامه داد: در جنگ سرد قدرت‌ها با هم بودند اما زمینه درآوردن چشم فتنه پیش نیامده است و امام مجبورشان کرد به سمت افکار عمومی پیش بروند و آمریکایی‌ها و استکبار ناگزیر به پاسخگویی شدند ولی امروز به سمت ابزارهای جدید روی آوردند و به استقلال ارتباطات موجه شدیم اما هر عنصر انقلابی را به یک رسانه تبدیل کردیم.

آمریکا به شدت ضعیف شده است

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری آمریکا اگرچه همان شیوه را دارد اما به شدت ضعیف شده است لذا اسرائیلی‌ها در نشستی که در تلاویو برگزار شد این موضوع را مطرح کردند که آیا اسرائیل باقی می‌ماند.

وی افزود: افول آمریکا در گذشته یه شعار بود اما امروز به بستر عملیاتی تبدیل شده و بیش از ۲۰ سال است که در منطقه ما گرفتار شده و هر چه دست و پا می‌زند بیشتر فرو می‌رود.

وی به برخورد نخست وزیر عراق با پمپئو اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها امروز از نظر سلاح، پول و نیروی انسانی کم نیاورده اند آنها امروز در منطق کم آورده اند و نمی‌توانند افکار دنیا را توجیه کنند لذا در چنین شرایطی یک خط را نباید گم کنیم که این خط مبتنی بر ایستادگی مقاومت بر حق است.

وی گفت: امروز برای اروپایی‌ها جز شرمساری چیزی نیست زیرا نمی‌توانند از زیر چتر آمریکایی‌ها بیرون بیایند. منطق ما برای نخبگان ما امروز قابل قبول و قابل فهم است.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها سلاحشان تزویر، تبلیغات و کشتار است لذا تحریم‌ها از کارتر شروع شد و در ترامپ به نهایت خودش رسید و در چهارم نوامبر شدیدترین تحریم‌ها به ما تحمیل شد و معمولا یک سال بعد از تحریم‌ها باید به نتیجه می‌رسیدند که محقق نشد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هر تاکتیکی که نگرفت رو به تحریم روی می‌آورند اصل تحریم‌ها را باید از کار انداخت.

متکی یادآور شد: در دهه ۹۰ مقام معظم رهبری می‌گوید اقتصاد مقاومتی نه فقط برای مبارزه با تحریم است بلکه در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر خودکفایی و استقلال کشور است.

متکی با اشاره به اقدامات ایران در خصوص برجام و برداشتن گام‌هایی در این زمینه عنوان کرد: این اقداماتی که این روزها ایران در خصوص برجام انجام می‌دهد را باید شش سال پیش به عنوان مکمل در کنار مذاکرات انجام می‌داد تا اگر آنها انجام نشود ما راه دوم پیش رو داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها آمده بودند که منطقه را به اسارت خود در بیاورد اما امروز آمریکا اسیر در منطقه شده است، تصریح کرد: آمریکا در چهار موضوع جدی (ونزوئلا، کره شمالی و ...) ورود پیدا کرد و در هر ۴ مورد شکست خورد.

غیرقابل اعتماد بودن آمریکا یک ادبیات شده است

متکی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام تصریح کرد: ایران به یک تابلو تمام نمای بد عهدی آمریکا تبدیل شده است اکنون در جاهای دیگر این موضوع که آمریکا قابل اعتماد نیست یک ادبیات شده است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با رشوه‌ها و فسادها گفت: تحولی جدی در این راه به ویژه از سوی دستگاه قضایی کشور در حال وقوع است.

متکی گفت: از چند سال قبل رهبری تکیه بر جوانان را یک ضرورت دانستند که در این خصوص به یک پوست‌اندازی و رویکرد جدی نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نمره منفی مراقب باشند نمره منفی نگیرند، افزود: عدالت‌خواهی جوانان را به وضوح می‌بینید که در شرف درانداختن طرحی نو هستند نمی‌توان اقتصادی کشور را لیبرالی و مقاومتی اداره کرد.

 

بیشتر بخوانید: ظریف: هیچ توافق 25 ساله‌ای با چین بسته نشده است نمی‌شود از دیگران امنیت خرید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از سلاح امور خارجه ایران دلار مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محور بیانات ایشان در این دیدار به شرح زیر است:

تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است

تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند

 

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • پیروزی بدون جنگ
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است