Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:44:15 GMT

۱۳ آبان ماهیت ددمنشانه آمریکا را روشن ساخت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۲۷۰۴

۱۳ آبان ماهیت ددمنشانه آمریکا را روشن ساخت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی قبل از ظهر دوشنبه در ابتدای درس تفسیر قرآن کریم در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: ۱۳ آبان‌ماه روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب است و روزی است که یک حرکت بسیار مهمی در کشور ما اتفاق افتاد و باطن آمریکا و جوهر آمریکا و حقیقت این کشور استعمارگر را برای مردم ایران و برای دنیا روشن ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا قبل از آن شاید کمتر مردم توجه به این نکته داشتند که هدف آمریکا از ایجاد سفارتخانه در نقاط دنیا یک اهداف غیر انسانی، استعمارگری، جاسوسی و بهم زدن اوضاع در آن کشور در وقت مقتضی است؛ اینها چنین مرکزی که باید به حسب طبیعی یک کارهای متعارف را انجام بدهند اما هدف تشکیل سفارت آمریکا در دنیا برای استعمارکشاندن ملتهاست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: چنین حرکتی که در سیزدهم آبان اتفاق افتاد، ماهیت ددمنشانه آمریکا را روشن ساخت و واقعاً همین نشان دهنده خوی ددمنشی و استعماری ذاتی آمریکا است.

وی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب در روز گذشته، افزود: در این صده‌ اخیر قدم به قدم که انسان حرکت‌های آمریکا را بررسی می‌کند واقعاً هیچ لحظه‌ای نبوده که آمریکا یک نگاه انسانی به دنیا و ایران کند، یعنی ما لحظه‌ای و روزی را نداریم که او از روی انسانیّت و دلسوزی برای مردم ایران، ولو منافع خودش هم بخواهد در نظر بگیرد، چنین چیزی نبوده، همیشه به دنبال نابود کردن این کشور، چپاول کردن منافع و منابع این کشور بوده است، به دنبال این بوده که ایران را پایگاهی برای خودش کند، به برکت انقلاب اینها از بین رفت.

آیت الله فاضل لنکرانی ۱۳ آبان را یک روز تاریخی و بزرگ در انقلاب دانست و گفت: نسل امروز که در آن زمان نبودند و نسل‌های آینده این را باید کاملاً متوجه و بیدار باشند، ما طلبه‌ها، حوزه‌های علمیه، واقعاً‌ باید این مسئله را توجه کنیم.

وی به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر چه هست و هر بدبختی که برای ملت‌های دنیا هست زیر سر آمریکاست، اشاره کرد و گفت: این یک حرف احساسی، شعاری و سیاسی نبود، یک واقعیت است. در آمریکا حکومتی هست، دولت‌هایی هست و هر دولتی هم می‌آید و می‌رود این خوی اصلی‌اش، یعنی چپاول ملت‌ها، قتل و غارت، از بین بردن، نابود کردن، این برایش به عنوان یک اساس است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند منابع دنیا را تسخیر کنند، این مسئله را ما باید توجه داشته باشیم و از آن طرف باز همین که رهبری معظم فرمودند تجربه نشان داده که مقاومت و ایستادگی سبب ضعف آنها شده، امروز آمریکا با ده سال یا سی سال پیش بسیار تفاوت دارد، آن شاخ زورگویی‌اش شکسته شده و شاهدش هم این است که وقتی در کشورهایی مثل عراق و سوریه و افغانستان حضور پیدا کرده با سرشکستگی بیرون رفت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با این همه پول‌هایی که خرج کردند، که خودشان اقرار می‌کنند ما چقدر برای تسخیر خاورمیانه پول خرج کردیم ولی به نتیجه نرسیدند، اینها از برکت این انقلاب است، از برکت اسلام و اهل‌بیت است، از برکت بیداری حوزه‌های علمیه و مردم و از برکت مقاومت است. لذا این مسئله باید ادامه پیدا کند و باید عظمت این روز زنده نگه داشته شود.

کد خبر 4763599

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز فقهی ائمه اطهار ع قم یوم الله 13 آبان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه مشهد قزوین شهرکرد بیرجند شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت