Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@22:36:47 GMT

۲۰ هزار واحد مسکن معلولین مناسب سازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۲۷۵۳

۲۰ هزار واحد مسکن معلولین مناسب سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا  شهبازی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان در محل بهزیستی زنجان، گفت: رسانه ها بال های فعالیت سازمان بهزیستی هستند و انعکاس اخبار این نهاد باعث می شود مردم از خدمات ارائه شده به جامعه هدف آگاه شوند. 

وی اظهار کرد: یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و خدمات بهزیستی طبق نیاز جامعه هدف ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی با بیان اینکه معاونت توانبخشی سازمان سه دفتر تخصصی دارد و هر کدام از دفاتر دارای سه گروه هستند، افزود: یکی از این دفاتر، دفتر توانمندسازی معلولین است، دفتر مراکز توانبخشی روزانه و توان‌پزشکی و مراکز شبانه‌روزی و امور مراقبتی از دیگر دفاتر فعال است.

وی به خدمات قابل ارائه توسط بهزیستی از جمله توانبخشی مبتنی بر جامعه اشاره کرد و گفت: هدف، ارائه خدمات توانبخشی است که در این راستا در کل کشور به ۴۸۲ هزار نفر در روستاها خدمات ارائه می شود.

 مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی کشور ابراز کرد: یکی دیگر از خدمات قابل ارائه توسط این دفتر بحث اشتغال است و در روستاها با مبالغ کمی به معیشت روستاییان کمک می شود. 

شهبازی با بیان اینکه یکی از خدمات قابل ارائه توسط بهزیستی در مناطق روستایی بحث ورزش است، افزود:  بازی‌های بومی و محله‌ای به مناطق روستایی  سوق داده شده و این طرح در خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال اجرا است و به مروز زمان در استان های دیگر هم اجرا می شود. 

وی از پرداخت حق پرستاری به معلولین خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از حق پرستاری استفاده می‌کنند و در این خصوص پشت نوبتی نداریم.

مدیر کل دفتر توانبخشی بهزیستی کشور به اجرای قانون حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: قرار بود برای اجرای این طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت شود که تاکنون حتی یک ریال هم پرداخت نشده و در صورت تحقق این مبلغ ۵۰ یا ۶۰ درصد از حقوق کامل را به معلولین پرداخت کنیم که این امر موجب توانمندی معلولین می شود. 

شهبازی به کمک های دانشجویی اشاره کرد و افزود:  امسال ۱۰۰ درصد دانشجویانی که به دانشگاه می‌ روند کمک هزینه مربوط و شهریه را دریافت کنند و برای دانشجویانی که در دانشگاه دولتی قبول شده‌اند هزینه تشویقی داده می‌شود که قبل از این هزینه تشویقی شامل دانش آموزان بود. 

وی به طرح توانمندسازی سالمندان و معلولین اشاره کرد و افزود: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفراز لحاظ نوع و شدت معلولیت فیلتر شده‌اند و این اقدامات در کمسیون پزشکی انجام می شود. 

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی به مناسب‌سازی جامعه اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۵ هزار واحد مسکونی معلولین مناسب‌سازی شده است. 

شهبازی گفت: امسال ۲۰ هزار واحد  مسکن معلولین با همکاری بسیج سازندگی مناسب سازی می شود. طی سال گذشته ۴ هزار و ۲۷۸ مناسب‌سازی خودرو در کشور انجام شد و با پیگیری انجام شده از سوی سازمان بهزیستی و موافقت دولت ۵۰۰ خودرو ویژه معلولان وارد می‌شود.

کد خبر 4763211

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی معلولین سازمان بهزیستی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه مشهد قزوین شهرکرد بیرجند شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان