Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@19:04:29 GMT

محوطه «خان پروری» ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۳۳۰۸

محوطه «خان پروری» ثبت ملی شد

خرم‎آباد - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ابلاغ ثبت ملی محوطه خان پروری این استان خبرداد.

به گزارش قدس آنلاین؛ سید امین قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این اثر غیر منقول تاریخی فرهنگی متعلق به دوره ساسانی در شهرستان چگنی قرار دارد و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه ای مراتب ثبت محوطه خان پروری را به استاندار لرستان ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این اثر در راستای اجرای قانون حفظ آثار ملی مصوب ۱۳۰۹ و نظام نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۱۹ و قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ به شماره ۳۲۳۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 قاسمی افزود: اکنون  با ثبت محوطه خان پروری ۲  هزار و ۳۸۸ اثر تاریخی لرستان در فهرست ملی این استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۰۹ اثر متعلق به شهرستان چگنی است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ در بخش مستند نیمه بلند تلویزیونی، از بین متقاضیان شرکت کننده از سراسر کشور، بخش آثار تاریخی و گردشگری مجموعه مستند ماندستان (ویژه شهرستان دشتی) مجوز لازم به مرحله پایانی را کسب کرد.

مستند تلویزیونی ماندستان به مدت ۳ سال در ۱۵ قسمت تلویزیونی تولید شده است که از خرداد تا آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت هفتگی از آنتن سیمای استانی مرکز بوشهر پخش شد.

تهیه کننده و کارگردان مستند تلویزیونی ماندستان سید علاالدین امیری، کارشناس ارشد مهندسی الکترونیک و مخابرات است.

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعددی در محوطه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • افتتاح هتل در ارومیه