Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تحقیقات درباره استیضاح ترامپ وارد هفته حساسی شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، روند تحقیقات درباره احتمال استیضاح ترامپ وارد هفته ای حساس و حیاتی شده است.
قرار است این هفته جلسات استماع بیشتری با حضور مقامات کنونی و سابق آمریکایی در کنگره آمریکا در ارتباط با تحقیقات مربوط استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران آمریکایی قرار است با 11 تن در ارتباط با مراودات رئیس جمهور ترامپ با اوکراین گفتگو کنند، اما گفته شده است چندین مقام که قرار بود در جلسات استماع کنگره حضور پیدا کنند، از شهادت دادن امتناع ورزیده اند.

احضار جان بولتون به کنگره آمریکا
در روند تحقیقات برای استیضاح ترامپ، جان بولتون نیز به کنگره احضار شد.
تلویزیون سی ان ان گزارش داد، روند تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنان ادامه دارد.
قرار است در روزهای آینده شماری از مقامات آمریکایی و افراد مطلع در این خصوص در کنگره حاضر شوند تا در مقابل اعضای کنگره شهادت بدهند. احتمالا سخنان آنها می تواند تایید کننده اظهارات افراد مطلعی باشد که به افشاگری پرداخته اند. گفته می شود جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز احتمالا برای همین منظور به کنگره خواهد آمد تا شهادت بدهد. دموکراتها به دنبال شنیدن سخنان بولتون هستند.
بولتون روز پنجشنبه به کنگره می آید تا رسماً شهادت بدهد. البته هنوز حضور بولتون در کنگره کاملا قطعی نشده است. علاوه بر بولتون، در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شمار دیگری از مقامات و چهره های معروف و افراد مطلع در این زمینه در کنگره حاضر خواهند شد. یکی از این افراد ریک پری وزیر انرژی آمریکا خواهد بود که روز چهارشنبه به کنگره خواهد رفت.

حمایت49 درصد آمریکایی‌ها ازاستیضاح ترامپ
به گزارش تلویزیون ان بی سی،بر اساس نظرسنجی مشترک نشریه وال استریت ژورنال و شبکه ان بی سی، 49 درصد آمریکایی‌ها از استیضاح و برکناری ترامپ حمایت می‌کنند.
 یک سال مانده به انتخابات 2020، 49 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند از استیضاح و برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورشان حمایت می‌کنند.
این در حالیست که ماه گذشته 43 درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند. البته در این مدت موقعیت ترامپ در میان جمهوریخواهان تقویت شده و حدود 90 درصد اعضای حزب جمهوریخواه با استیضاح و برکناری ترامپ مخالفت کرده اند.

ترامپ به قانون اساسی آمریکا بی احترامی کرده است
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید:ما هم اکنون شاهد درخواست استیضاح رئیس جمهور ترامپ در صحن مجلس نمایندگان هستیم.اگر جمهوری خواهان از شما در این راه حمایت نکنند آیا این موضوع شما را مایوس نخواهد کرد،گفت:من متعجب و مایوس نمی شوم.همه ما برای دفاع از قانون اساسی آمریکا قسم خورده ایم.من بارها در برابر تفرقه افکنی ها ایستاده ام.آنچه که رئیس جمهور ترامپ در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین گفته و انجام داده است،سبب شده است که هیچ تردیدی در مقابله با آن نداشته باشیم.این موضوع به شخصیت و سیاست های وی مربوط نمی شود.این موضوع به انتخابات مربوط می شود.این به قانون اساسی ما مربوط می شود.این به موضوع دفاع از دموکراسی در کشورمان مربوط می شود.رئیس جمهور به بند دوم قانون اساسی عمل نکرده و به آن بی احترامی کرده است.
او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا تحقیقات شما تنها به گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ترامپ با رئیس جمهور اوکراین مربوط می شود،گفت:این برعهده کمیته های مربوطه است.آنها باید تحقیقات لازم را در این رابطه انجام دهند.رئیس جمهور با این اقدام خود امنیت ملی ما را تضعیف کرد.کنگره کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرده بود.ما برای دفاع از دموکراسی کشورمان قسم خورده ایم.اما رئیس جمهور با این اقدام خود به دموکراسی کشورمان حمله کرده است.اگر جمهوری خواهان به رئیس جمهور احساس دین می کنند اما به هر حال باید به قسمی که برای دفاع از دموکراسی در کشورمان خورده اند پایبند باشند.این مشکل ما است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:شما همراه با مایک پنس معاون رئیس جمهور در کنگره حضور داشته اید. آیا دوست دارید که وی رئیس جمهور کشور شود، گفت:من هیچ نظری در این رابطه ندارم. ما هنوز تصمیمی در رابطه با استیضاح نگرفته ایم. تنها تحقیقات در این رابطه در جریان است.
او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا شما فرآیندی قدرتمند را برای برکنار کردن رئیس جمهور آغاز کرده اید، گفت:به نظرم اگر او قانون اساسی را نقض کرده باشد این فرآیندی قدرتمند نیست بلکه اقدامی معقولانه است. با این وجود مسئوولیت ما در مجلس نمایندگان این است که درباره استیضاح تصمیم گیری کنیم و آنگاه این موضوع به مجلس سنا خواهد رفت و ما به قسمی که برای دفاع از قانون اساسی کشورمان خورده ایم عمل خواهیم کرد. ما این کار را برای دفاع از دموکراسی کشورمان انجام می‌دهیم. این موضوع می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. من خواهان استیضاح و شکاف و تفرقه در کشورمان نیستم. اما به هر حال بنیانگذاران کشور ما راه حل‌هایی را پیش روی ما گذاشته اند. ما باید به تمامی موارد و تخلفات رئیس جمهور توجه داشته باشیم. او در یازده مورد در مسیر قانون سنگ اندازی کرده است. این موضوع در گزارش مولر آمده است. بار دیگر اعلام می‌کنم که بررسی تمامی این موارد به تحقیقات کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان بستگی دارد.

ترامپ: آنها نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند، مرا استیضاح می کنند
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از مجلس نمایندگان این کشور به سبب تحقیقاتی که برای استیضاح وی انجام می‌دهد به شدت انتقاد کرد.
وی گفت اکنون به موضوع سیاستمداران فاسد اشاره می‌کنم. نانسی پلوسی و آدام شیف بی تعادل! به همراه رسانه‌ها به تلاش خود برای استیضاح و پیگرد (من) ادامه می‌دهند. من هرگز فکر نمی‌کردم در ماجرای استیضاح درگیر شوم. از نظر من این کلمه (استیضاح) واژه خوبی نیست و کثیف است. این یک توافق جعلی است و آن‌ها نیز این را می‌دانند. همه می‌دانند. به همین دلیل است که آن‌ها هرگز بیش از زمان حال ما، طرفدار نداشته اند».
ترامپ افزود: «دیروز دموکرات‌ها به تلاشی برای ابطال بالقوه رای 63 میلیون آمریکایی رای مثبت دادند که این باعث ایجاد ننگ برای خود آن‌ها و شرمساری برای مجلس نمایندگان بود. از لحظه‌ای که من در انتخابات پیروز شدم، آن‌ها برای باطل کردن نتایج در تلاش بوده اند. 19 دقیقه پس از آنکه من سوگند ریاست جمهوری خوردم، روزنامه واشنگتن پست که اخبار جعلی منتشر می‌کند، اعلام کرد کارزار استیضاح ترامپ آغاز شده است. باز هم خوب است که آن‌ها 19 دقیقه به ما فرصت دادند».
وی گفت: آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند؛ بنابراین تصمیم گرفته اند مرا استیضاح کنند. ال گرین نماینده دیوانه دموکرات‌ها در صحبت‌های خود گفت: «باید او (ترامپ) را استیضاح کنیم، زیرا نمی‌توانیم او را شکست دهیم.» دموکرات ها، رسانه‌ها و نظام حاکم برای متوقف کردن ما تقلا می‌کنند. بحث من مطرح نیست. اکنون ما در برابر آن‌ها قرار داریم. بحث 63 میلیون نفر مطرح است و این رقم از 63 میلیون نفر بسیار بیشتر است. شمار ما بسیار بیشتر از رأیی است که آن‌ها قبلا به دست آورده اند. آن‌ها می‌خواهند ما را متوقف کنند، زیرا می‌دانند ما هستیم و می‌دانند چه می‌کنیم. ما سرگرم خشکاندن مرداب در واشنگتن هستیم».

مشروح گفتگوی ترامپ با خبرنگاران درباره استیضاح
به گزارش تلویزیون ای پی تی ان لایو،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:نظر شما درباره افشاگر کاخ سفید چیست،گفت:افشاگر کاخ سفید یک گزارش نادرست داده است.برخی از رسانه ها مطالبی را درباره مردی منتشر کرده اند و اعلام کرده اند که وی یک افشاگر است.من نمی دانم که این مطالب درست هستند یا نه .آنها اعلام کرده اند که او یکی از عوامل اوباما است.آنها اعلام کرده اند که او یکی از عوامل برنن(مقام پیشین سیا) است.آنها گفته اند که او با سوزان رایس در ارتباط بوده است.رسانه ها اعلام کرده اند که این فرد به شدت ضد ترامپ است. او از ترامپ نفرت دارد.آنها مطالب وحشتناکی را بیان کرده اند،من نمی دانم که آیا این مطالب درست هستند یانه اما برخی از رسانه ها به هر حال این مطالب را منتشر کرده اند.شما باید این موضوع را بررسی کنید. من نمی دانم که چرا رسانه ها به هیچ فردی احترام نمی گذارند.
گزارش فرد افشاگر یک گزارش نادرست درباره تماس تلفنی من است. تماس تلفنی من یک تماس تلفنی درست و به جا بود.این یک تماس تلفنی مناسب بود.اما او با دادن گزارش خود به رسانه ها یک اقدام نادرست را انجام داد.آیا می دانید که او چه فردی است.آنها به گونه ای از جانب وی گزارش می کنند که گویی او را می شناسند.آیا شما او را می شناسید.سی ان ان اینگونه گزارش داده است.اما فرد افشاگر یک گزارش نادرست و اشتباه داده است.به خاطر این گزارش نادرست و اشتباه افراد تصور می کنند که اقدامات بدی صورت گرفته است.زمانی که شیف در کنگره در برابر رسانه ها قرار می گیرد اطلاعات نادرستی به مردم می دهد.او داستان های ساختگی بیان می کند.زمانی که من متن این تماس تلفنی را منتشر کردم همه اعلام کردند که من کار نادرستی انجام نداده ام.اما فرد افشاگر باید رسوا شود زیرا او اطلاعات نادرستی را ارائه کرده است.برخی از افراد از این موضوع به عنوان یک توطئه یاد کرده اند.اما فرد افشاگر باید رسوا شود.
من سوال دیگری از شما دارم.فرد افشاگر شماره دو در کجا قرار دارد؟چرا آدام شیف درباره تماس تلفنی من سخنان دروغ بر زبان می آورد.همه افرادی که این تماس تلفنی را شنیده اند اعلام کرده اند که هیچ اقدام نادرستی مشاهده نمی شود.پمپئو این تماس تلفنی را گوش داده است و اعلام کرده است که هیچ مشکلی ندارد.حتی برخی از افراد از حزب دیگر هم این نظر را داشته اند.آنها طرفدار من نیستند.آنها اعلام کرده اند که این تماس تلفنی هیچ مشکلی نداشته است.موضوع استیضاح یک موضوع فریبکارانه از طرف دموکرات ها و رسانه های جعلی است.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا موضوع استیضاح شما به جایگاه شما در بین جوامع آمریکایی های آفریقایی تبار آسیب وارد نمی کند،گفت:من جایگاه خوبی در بین جوامع آمریکایی های آفریقایی تبار دارم.اگر شما نگاهی به اقدامات ما درباره آنها داشته باشید،ما شاهد بهترین نرخ اشتغال آفرینی در کشورمان هستیم.ما شاهد کاهش قابل توجه فقر در بین آنها هستیم.ما بهترین نرخ اشتغال آفرینی را داریم.من کارهای زیادی برای جامعه آمریکایی های آفریقایی تبار انجام داده ام.من همچنین قانون اصلاحات قضایی را تصویب کرده ام.هیچ فردی این کار را انجام نداد اما من آن را انجام دادم.ما یکی از بهترین قانون های اصلاحات قضایی را داریم.جوامع آمریکایی های آفریقایی تبار بیشترین نفع را از این موضوع می برند.به نظرم جایگاه من در بین جوامع آمریکایی های آفریقایی تبار در بهترین وضعیت است.ما می توانیم در یک سال آینده شاهد تاثیرات مثبت ناشی از آن باشیم.ما شاهد افزایش آراء آنها به نفع خودم خواهم بود.من فرصت های زیادی را برای آنها به وجود آورده ام.من با اقدامات خود سبب افزایش فرصت های سرمایه گذاری در بین این جوامع شده ام.برای مثال تیم اسکات در کارولینای جنوبی اقدامات خوبی انجام داده است.ما فرصت های زیادی را به وجود آورده ایم.به نظرم ما بهتر از این هم می توانیم برای آمریکایی های آفریقایی تبار کار کنیم.ما شاهد حمایت قابل توجه آنها هستیم.
وی افزود:مطالب زیادی درباره افشاگر کاخ سفید نوشته شده است.این فرد اگر یک افشاگر است هیچ اعتباری ندارد.او عامل برنن(مقام پیشین سیا) است.او عامل سوزان رایس است.او عامل اوباما است.او از ترامپ متنفر است.او فردی تندرو است.اگر شما او را نمی شناسید نباید مطالبی درباره وی منتشر کنید.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا شما مطمئن هستید که بار دیگر به مقام ریاست جمهوری آمریکا انتخاب می شوید،گفت:نظرسنجی در بهترین وضعیت قرار دارد.نظرسنجی ها به خوبی نشان می دهد که ما خوب عمل کرده ایم.نظرسنجی ها نشان می دهد که هیچ فردی خواهان استیضاح نیست.تنها دموکراتها و رسانه های جعلی به دنبال موضوع استیضاح هستند.دموکرات ها برای رسانه های جعلی کار می کنند.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:بر اساس برخی نظرسنجی ها اکثریت مردم آمریکا خواهان استیضاح شما هستند،گفت:این نظرسنجی ها اشتباه است.من نظرسنجی های واقعی را در اختیار دارم.نظرسنجی های سی ان ان جعلی و ساختگی است .نظرسنجی های فاکس نیوز درست بوده اند و من برای آن ارزش قائل هستم.اگر شما امروز صبح به نظرسنجی ها نگاه می کردید به این نتیجه می رسید که مردم خواهان استیضاح نیستند.این یک اقدام ساختگی است.این یک اقدام فریبکارانه است.فرد افشاگر باید رسوا شود زیرا او اطلاعات نادرستی را منتشر کرد.
ترامپ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا همچنان به میک مولوینی اعتماد دارید،گفت:او به خوبی کار می کند و من به او اعتماد دارم.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:از نظر شما بوریس جانسون برای نخست وزیری انگلیس مناسب است و یا اینکه نایجل فاراژ بهتر است،گفت:من هر دو نفر آنها را دوست دارم.به نظرم بوریس جانسون در حال حاضر بهترین فرد برای این مقام است.او یک فرد مناسب و خوب است.او فردی سختکوش و هوشمند است.به نظرم او می تواند اقدامی درست را انجام دهد.آمریکا بهترین اقتصاد را در جهان دارد.از زمانی که من به قدرت رسیده ام،ما تریلیون ها دلار ثروت تولید کرده ایم.در برابر چین تریلیون ها دلار را از دست داده است.ما اقتصاد شماره یک را در جهان داریم.با تمامی این موارد ما از مراودات اقتصادی با انگلیس منع شده ایم.این می تواند به منزله وضعیت بدی برای انگلیس باشد.ما می توانیم بیشتر از اتحادیه اروپا با آنها روابط اقتصادی داشته باشیم.به نظرم بوریس جانسون بهترین کار را انجام خواهد داد.من خواهان آن هستیم که بوریس جانسون و نایجل فاراژ با همدیگر تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.به نظرم این امکان وجود دارد.
او در ادامه درباره اوکراین گفت:روابط ما با اوکراین بسیار خوب است.روابط من با روسیه هم بسیار خوب است.روابط من با چین هم بسیار خوب است.البته بسیاری از افراد این موضوع را درک نمی کنند.
ترامپ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:اتحاد بین جمهوری خواهان مجلس سنا را چگونه ارزیابی می کنید،گفت:به نظرم اتحاد جمهوری خواهان هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان بسیار خوب است.به نظرم تاکنون شاهد این حد از اتحاد بین آنها نبوده ایم.دموکرات ها تنها ضد ما رای می دهند.به نظرم نانسی پلوسی عقل خود را از دست داده است.به نظرم او باید به خانه خود در سانفرانسیسکو بازگردد.به نظرم شما از آنچه که در حوزه انتخابیه وی روی می دهد،آگاه هستید.وضعیت جهنمی در آنجا حاکم است.ما شاهد افزایش شمار افراد بیخانمان هستیم.هیچ توجهی به آنها نمی شود.مشکلات زیادی در بخش آب آشامیدنی وجود دارد.ما هر سال شاهد آتش سوزی در کالیفرنیا هستیم.دولت محلی آنجا اقدامی موثر انجام نمی دهد و همانند کودکان رفتار می کند.نانسی پلوسی باید به حوزه انتخابیه خود بازگردد زیرا آنجا به یک افتضاح بدل شده است.او تنها به فکر استیضاح است.افراد تندرو در حزب دموکرات چپ گرا به دنبال استیضاح هستند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:برخی احتمال داده اند که جان بولتون ضد شما در رابطه با پرونده استیضاح شهادت دهد،گفت:این موضوع به وکلای من مربوط می شود.من جان بولتون را دوست دارم و با او کار کرده ام.اما این موضوع به وکلای من مربوط می شود.
او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:دموکرات ها به دنبال مسدود کردن بودجه دولت و تعطیلی آن هستند،گفت:من تصور نمی کنم که این موضوع روی دهد.ما باید ببینیم که چه روی خواهد داد.دموکرات ها نمی توانند هیچ کاری انجام دهند.آنها حتی توافق تجاری بین آمریکا،مکزیک و کانادا را هم تصویب نکردند.آنها تنها درباره یک تماس تلفنی بین من و رئیس جمهور اوکراین صحبت می کنند.این تماس تلفنی کامل و بی نقص است.آنها تنها درباره یک تماس تلفنی صحبت می کنند اما حزب جمهوری خواه تا این حد متحد و یکپارچه نبوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به خیزش دانشجویی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902253

دیگر خبرها

  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو