Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:19:49 GMT

ارسال ۴ هزار اثر به چهارمین سوگواره «عبرات»

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۴۸۶۲

ارسال ۴ هزار اثر به چهارمین سوگواره «عبرات»

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نگارش، با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از تابستان اعلام‌شده بود، گفت: خوشبختانه امسال برای چهارمین سال متوالی شاهد برگزاری سوگواره عبرات هستیم که امسال استقبال خوبی را از سوی هنرمندان و پژوهشگران حوزه هنری و مذهبی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار اثر از سوی هنرمندان و پژوهشگران به دبیرخانه این سوگوار ارسال شده است، افزود: با توجه به استقبال بسیار خوب هنرمندان و براساس درخواستی که در این خصوص صورت گرفت، مهلت ارسال آثار تا ۲۵ آبان ماه تمدید شد تا سایر عزیزان هم بتوانند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگارش خاطرنشان کرد: این سوگواره با محوریت موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی مذهب تشیع، در ۹ بخش هنری شعر و ادب، داستان و سفرنامه، خوشنویسی، نقاشی و تصویرسازی، پوستر، عکس، فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری، آثار رادیویی برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین سوگواره بین‌المللی «عبرات»، شعر (کلاسیک و نو)، نثر (داستان کوتاه، خاطره، دلنوشته، واقعه‌نگاری)، خاطره شفاهی را از جمله بخش‌های این جشنواره برشمرد و گفت: اشعار می‌بایست صرفا پیرامون سه موضوع «اربعین شهادت امام حسین علیه‌السلام و تاثیر تاریخی آن» و «اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی» و «شهدای مدافع» حرم باشد. هر شرکت کننده حداکثر ۵ اثر در هر زیر بخش می‌تواند به دبیرخانه ارسال کند.

وی ادامه داد: داستان بلند و سفرنامه را از دیگر بخش‌های ۹ گانه این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: متون ارسالی باید در یکی از این قالب‌های سفرنامه و داستان بلند باشد و هر شرکت‌کننده می‌تواند در همه بخش‌ها با توجه به قوانین آن بخش، شرکت کند. بهتر است هر اثر دارای یک عنوان (تیتر) و آثار ارسالی باید حداقل در یکی از حوزه‌های اجتماع عظیم مسلمانان در روز اربعین حسینی، پیام‌ها و تأثیرات اربعین در میان مسلمانان، ارتباط زائران در طول مسیر پیاده‌روی با یکدیگر، شهدای مدافع حرم، شور و شوق زائران کشورهای دیگر در واقعه پیاده‌روی و سبک زندگی اسلامی در اربعین و نقش آن در تمدن‌سازی نوین اسلامی انتخاب شده باشد.

نگارش تصریح کرد: سفرنامه، شرح مسافرت‌هایی است که نویسنده در قالب آن مشاهدات خود را از اوضاع شهرها یا سرزمین‌هایی که بدان مسافرت کرده است شرح می‌دهد و اطلاعاتی از بناهای تاریخی، مساجد، آداب‌ورسوم، موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوا، زبان اهالی و...، مناطقی که بازدید کرده است در اختیار خواننده می‌گذارد. سفرنامه باید شامل اطلاعات کاربردی و مفید باشد تا بتواند به خواننده در تجربه سفر، کمک کند.

کد خبر 4763727 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سوگواره عاشورایی موزه عبرت ایران یادواره شهدا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران شهر تهران یوم الله 13 آبان نیروی انتظامی سازمان تامین اجتماعی آبگرفتگی معابر آتش نشانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی