Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در آیین گشایش دومین نمایشگاه واردات شانگهای و دیدار و گفت و گو با مقامات چین به این کشور سفر کرده است در گفتگو با رادیو بین المللی چین اعلام کرد: روابط دو کشور به صورت راهبردی و بلندمدت است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات چین و همچنین شرکت در دومین نمایشگاه واردات شانگهای وارد این شهر در جنوب شرق چین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشارکت ۱۵۰ کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از فردا ۱۴ آبان سال جاری با حضور «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در شانگهای آغازبکار می کند.
وی گفت: ما در شرایط جدید می توانیم در خودروسازی، دارو، نفت و گاز و پتروشیمی، مخابرات و لوازم خانگی هوشمند، همچنین احداث راه آهن پرسرعت و موارد دیگر همکاری کنیم و دو کشور ظرفیت های کم نظیری از این لحاظ دارند.
وزیر صمت در ادامه به اهمیت نمایشگاه واردات شانگهای پرداخت و اضافه کرد: این نمایشگاه حرکت اقتصادی جدیدی از طرف چین است و ما از این فرصت استقبال کرده ایم.

وی گفت: ما به رابطه برد برد بین دو طرف نگاه می کنیم و در حوزه های نفت و پتروشیمی و برخی موارد دیگر در ایران پتانسیل هایی داریم در کنار این پتانسیل ها برخی اقلام سنتی از قبیل فرش و زعفران هم هست که اگر بتوانیم تجارت سنتی را با همکاری های جدید مثلاً در ظرفیت های خودروسازی تلفیق کنیم، چین می تواند جانشین برخی شرکت های خارجی در ایران شود که سالیان سال است در ایران حضور دارند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران افزود: در صورتی که شرکت های چینی منافع ایران را تامین کنند، آنها می توانند جانشین برخی شرکت های خارجی در ایران شوند که سالیان سال حضور داشته اند.
رحمانی خاطرنشان کرد: نقش چین در زمینه اقتصاد و تجارت با ایران به تنهایی فراتر از کشورهای اوراسیا است چین هم از نظر ظرفیت های جمعیتی و پتانسیل های اقتصادی و هم از نظر صادرات و واردات و همکاری های فناوری با جمهوری اسلامی ایران، نقش بسیار متفاوت و منحصر بفردی دارد.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی هم به روابط خود با چین به شکل درازمدت و راهبردی نگاه می کند تاکید و اراده مسئولان کشور اعم از مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، این است که هیچ محدودیتی در گسترش روابط با چین نداشته باشیم.
رحمانی افزود: رابطه تاریخی و همکاری های صنعتی و تجاری دو کشور در حال حاضر هم قابل ملاحظه است هم چین هم ایران کشورهای در حال توسعه و گسترش هستند ایران در حال تبدیل به یک کشور نوظهور صنعتی و اقتصادی پرظرفیت است.
وزیر صمت ایران ادامه داد: ضروری است سرمایه گذاری های بین دو کشور افزایش پیدا کند ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای چین پرونده جداگانه ای باز کرده ایم و به این کشور نگاه ویژه ای داریم ما بنا به دعوت مقامات چینی در این نمایشگاه شرکت کرده ایم و امیدواریم بازرگانان و تجار ایرانی و چینی از این طریق بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در ادامه در مورد طرح «یک کمربند - یک جاده» هم گفت: ما در همکاری در زمینه پیشنهاد یک کمربند یک جاده با طرف چین طرح راه اندازی شهرک مشترک داریم که منطقه ای به وسعت دو هزار هکتار برای این کار اختصاص داده ایم.
رحمانی گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیای خود می تواند به عنوان محل همرسی و انشعاب راه های ارتباطی مختلف تجاری و اقتصادی بین آسیای مرکزی، هند، اروپا و قاره افریقا باشد اراده سیاسی و شرایط دو کشور هم موجود و مساعد است و مهم این است که این ظرفیت ها فعال شود دولت ها بسترسازی می کنند و مردم هستند که باید وارد صحنه شوند و نقش خود را ایفا کنند .

بیشتر بخوانید: بیانیه کمیسیون مشترک برجام صادر شد/ برگزاری نشست کمیسیون مشترک در سطح وزرا دو کشور درباره مسایل منطقه ای و بین المللی اشتراک نظر دارند/ استقبال ایران از سرمایه گذاری و مشارکت چین در طرح های توسعه در کشور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و چین جمهوری اسلامی ایران چین صنعت معدن و تجارت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا