Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@21:32:05 GMT

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۷۱۲۲

واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تاکید کرد، همان‌گونه که پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم این‌گونه اقدامات تنها نشانه استیصال و ناتوانی این رژیم در بهره‌مندی از راهکارهای دیپلماتیک و منطقی است.

به گزارش فارس، «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعلام تحریم های جدید علیه تنی چند از مسئولان و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی از سوی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: اعتیاد رژیم آمریکا به تحریم‌های یکجانبه، دولتمردان این رژیم را در شرایطی کاملا انفعالی قرار داده که هر از گاهی برای تسکین خود و فرار از سرخوردگی‌های ناشی از ناکامی در برابر اراده پولادین ملت ایران نسبت به اعلام تحریم‌هایی پوچ مبادرت می‌ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن این‌گونه تحریم‌های یکجانبه و البته بی‌حاصل افزود: همان‌گونه که پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم این‌گونه اقدامات تنها نشانه استیصال و ناتوانی این رژیم در بهره‌مندی از راهکارهای دیپلماتیک و منطقی بوده که در چارچوب نگاه قلدرمآبانه ایالات متحده به سایر کشورها و موضوعات مهم جهانی و بین المللی قابل ارزیابی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین بیانیه کاخ سفید در روز ۱۳ آبان را قلب واقعیت و وقیحانه خواند و افزود: کاخ سفید همواره با شانتاژ و هیاهو و با زبانی غیرمودبانه و غیردیپلماتیک سعی می‌کند با باز نگه داشتن یک پرونده بسته شده که نزدیک به چهل سال پیش طبق توافقات الجزایر بین دو دولت ایران و آمریکا حل و فصل و مختومه شده است، واقعیت‌ها را قلب و تاریخ را تحریف نماید.

موسوی افزود: دولت آمریکا نمی‌تواند با این لفاظی‌ها جنایاتی را که از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و بعد از آن با دزدی، غارت، قتل و تروریسم اقتصادی در حق ملت ایران روا داشته پنهان کرده و جای جلاد و قربانی را عوض نماید.

موسوی در خاتمه اظهار داشت: آنچه که دولت آمریکا به ایران نسبت داده است اتفاقا خواسته ملت ایران و اکثر ملت‌های جهان از دولت آمریکا است. این دولت آمریکا است که باید ضمن دست کشیدن از تروریسم، بویژه حمایت از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی به دزدی منابع سایر کشورها، راهزنی دریایی و تروریسم اقتصادی و دیگر رفتارهای ناهنجار و غیرعادی خاتمه داده و راه متمدنانه، عاقلانه و قانون‌مدارانه در پیش گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست ایران آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس