Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مسئولان در راستای تقویت فرهنگ عمومی, خدمت‌رسانی, کمک به همنوعان و ترویج سنت‌های حسنه گام بردارند. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج, آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امشب در یکصد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در این شهر برگزار شد, با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگسازی ارزش‌ها در جامعه اظهار داشت: فرهنگ صرفه‌جویی و درست مصرف‌کردن، فرهنگ تولید، فرهنگ کشاورزی، فرهنگ پرداختن به ارزش‌های انسانی و اسلامی فرهنگ جامعه است و باید به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید فرهنگ عمومی در بخش‌های مختلف به گذشته برگردد، افزود: برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت هنر و رسانه بهره گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یکی از رسالت‌های صداوسیما به‌عنوان دانشگاه عمومی را پرداختن به فرهنگ جامعه دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ اسلامی، انسانی، ایرانی و قومیتی در کشور تقویت و ترویج شود.

وی با تاکید بر اینکه صداقت، راستی، قانون‌گرایی و اصول انسانی باید به عنوان فرهنگ جامعه نهادینه شود، بیان کرد: این اصول در جامعه فرهنگ بوده و اگر این فرهنگ‌ها اصلاح شود، آن جامعه اصلاح می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تاکید بر رواج شاخص‌های فرهنگی در بین جوانان گفت: باید دستگاه‌های مختلف در برنامههای خود، مسائل فرهنگی را شناسایی و در راستای توسعه فرهنگ عمومی تلاش کرده و باعث تحول فرهنگی عمومی در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، فرهنگ عمومی است، یادآوری کرد: فرهنگ ذلت‌ناپذیری اساس فرهنگ است و این در فرهنگ دینی و اسلامی به آن سفارش شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بر ترویج اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است که باید تقویت شود.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ ملتی فرهنگ وحدت، الفت، برادری و رحمت باشد، این ملت انسجام پیدا و رشد میکند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خطاب به مسئولان تاکید کرد که در راستای تقویت فرهنگ عبودیت، خدمت‌رسانی، کمک به همنوعان و ترویج سنت‌های حسنه گام بردارند.

جشن بزرگ وحدت و همدلی در دهگلان برگزار می‌شود

جلال قلعه‌شاخانی, مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم با تبریک ماه ربیعالاول و فرارسیدن هفته وحدت; به نامگذاری 14 آبان‌ماه با عنوان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی از سال 64 و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و به صورت رسمی از سال 65 در سطح کشور آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه این شورا از سال 85 در سطح استان به‌صورت مدون و تشکیلاتی شکل گرفت، افزود: در طول این سنوات 100 جلسه با 173 دستور کار برگزار شده ‌‌‌ و 565 مصوبه نیز داشته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش فرهنگ عمومی با حضور تمام اعضای شورا در سطح استان و شهرستان‌های تابعه خبر داد و اظهار کرد: این همایش در آینده نزدیک با محورهای آسیب‌شناسی شورای فرهنگ عمومی، برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای هیئت رئیسه و اعضای حقیقی و حقوقی, تبیین و تشریح آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی و برگزاری نشست خبری در  راستای اطلاع‌رسانی دستاوردهای این شورا به صورت جامع برای عامه مردم برگزار می‌شود.

روسیه روز «وحدت ملی» را جشن می‌گیرد+ تصاویرنماینده ولی‌فقیه در کردستان: هفته وحدت فرصتی برای نشان‌دادن انسجام مسلمانان شیعه و سنی استجشن بزرگ وحدت شیعه و سنی در سنندج برگزار می‌شود

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری، برگزاری سوگواره‌ها و محافل معنوی متناسب با ماه محرم و صفر، راه‌اندازی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، برگزاری همایش تجلیل از سادات استان، برگزاری هفته عکس اربعین حسینی در بیجار، سوگواره استانی تعزیه و مرثیه راویان عشق، دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در قروه از جمله برنامههای برگزار شده حوزه فرهنگ و هنر استان در یک ماه گذشته بوده است.

قلعه‌شاخانی ادامه داد: اعلام فراخوان مسابقه هنری با موضوع حجاب و عفاف، برپایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان کردستان با 81 هزار عنوان کتاب، رونمایی از 25 عنوان کتاب از تازه‌های نشر، تجلیل و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، کلنگ‌زنی پردیس سینمایی امید در بانه و ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از دیگر برنامههای یک ماه اخیر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به برنامه‌های هفته وحدت اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش آوای ارادت ههتاو، برگزاری جشن همدلی و وحدت در دهگلان، رونمایی از جایزه دوسالانه کتاب تقریب و برگزاری جشنواره قلم روستا در روستای آویهنگ همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب در هفته وحدت پیش‌بینی شده است.

پوستر جشن همدلی و وحدت در سنندج رونمایی شد

به گزارش تسنیم; در پایان این جلسه میثاق‌نامه اعضای شورای فرهنگ عمومی کردستان با مصادیق وجدان‌کاری، احترام به بزرگترها و دوری از عافیت‌طلبی به‌عنوان مصادیق فرهنگ عمومی تهیه شده و در آستانه روز فرهنگ عمومی به امضای نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی-امنیتی استاندار کردستان و جمعی از مسئولان، مدیران و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا رسید.

همچنین پوسترهای جشن ملی آوای ارادت (هه تاو) و جشن وحدت و همدلی از سری برنامه‌های موضوعی هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و جشن‌های بهار مهربانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان رونمایی شد.

جشن بزرگ همدلی و وحدت شیعه و سنی همزمان با هفته وحدت در شهرهای دهگلان و سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد

                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد، و مسئولان مقایسه‌ای از آمار عملکرد دولت را به مردم ارائه دهند.

وی بیان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، الان حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی با اشاره به اینکه وظیفه ما امیدآفرینی و اعتماد سازی است، عنوان کرد: ما رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشور‌های خارجی، قابل توجه است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با بیان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان