Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم برخی از مقامات کشور از سوی آمریکا تأکید کرد که واشنگتن با چنین اقداماتی نخواهد توانست جنایات خود در حق ملت ایران را پنهان کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه اعلام کرد دولت آمریکا نمی تواند با تحریم ها، لفاظی ها و قلدر مابی ها جنایاتی را که از کودتای 28 مرداد سال 1332 و بعد از آن با دزدی، غارت، قتل، جنایت و تروریسم اقتصادی در حق ملت ایران روا داشته پنهان کرده و جای جلاد و قربانی را عوض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعلام تحریم های جدید علیه تنی چند از مسئولان و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی از سوی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: اعتیاد رژیم آمریکا به تحریمهای یکجانبه، دولتمردان این رژیم را در شرایطی کاملا انفعالی قرار داده که هر از گاهی برای تسکین خود و فرار از سرخوردگی های ناشی از ناکامی در برابر اراده پولادین ملت ایران نسبت به اعلام تحریمهایی پوچ مبادرت می ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اینگونه تحریمهای یکجانبه و البته بی حاصل افزود: همانگونه که پیش از این نیز بارها اعلام کرده ایم اینگونه اقدامات تنها نشانه استیصال و ناتوانی این رژیم در بهره مندی از راهکارهای دیپلماتیک و منطقی بوده که در چارچوب نگاه قلدر مآبانه ایالات متحده به سایر کشورها و موضوعات مهم جهانی و بین المللی قابل ارزیابی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین بیانیه کاخ سفید در روز 13 آبان را قلب واقعیت و وقیحانه خواند و افزود: کاخ سفید همواره با شانتاژ و هیاهو و با زبانی غیر مودبانه و غیر دیپلماتیک سعی می کند با باز نگه داشتن یک پرونده بسته شده که نزدیک به چهل سال پیش طبق توافقات الجزایر بین دو دولت ایران و آمریکا حل و فصل و مختومه شده است، واقعیتها را قلب و تاریخ را تحریف نماید.

موسوی افزود: دولت آمریکا نمی تواند با این لفاظی ها جنایاتی را که از کودتای 28 مرداد سال 1332 و بعد از آن با دزدی، غارت، قتل و تروریسم اقتصادی در حق ملت ایران روا داشته پنهان کرده و جای جلاد و قربانی را عوض نماید.

موسوی در خاتمه اظهار داشت: آنچه که دولت آمریکا به ایران نسبت داده است اتفاقا خواسته ملت ایران و اکثر ملتهای جهان از دولت آمریکا است. این دولت آمریکا است که باید ضمن دست کشیدن از تروریسم، بویژه حمایت از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی به دزدی منابع سایر کشورها، راهزنی دریایی و تروریسم اقتصادی و دیگر رفتارهای ناهنجار و غیرعادی خاتمه داده و راه متمدنانه، عاقلانه و قانونمدارانه در پیش گیرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند