Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:46:52 GMT

تسهیل‌گری تبلیغ اولویت سازمان تبلیغات‌اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۸۳۳۶

تسهیل‌گری تبلیغ اولویت سازمان تبلیغات‌اسلامی است

حجت الاسلام محمدعلی نجفی دوشنبه‌شب در نشست فعالان رسانه‌های یزد به راه‌اندازی شبکه همکاران انقلاب‌اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: استفاده از نهادهای مردمی در کار تبلیغ با هدف توسعه آن به خصوص جلب مشارکت رسانه‌های گروهی هدف این سازمان است.

وی ادامه داد: توسعه تبلیغ در کشور هدف جدید سازمان است در این راستا نسبت به زمینه‌سازی مناسب با ایجاد شبکه سراسری همکاران انقلاب‌ اسلامی و به خصوص مشارکت فعالان رسانه‌ای اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تصریح کرد: هرکسی در حوزه فرهنگی موثر باشد، مبلغ محسوب می‌شود و این سازمان در دور جدید فعالیت‌های خود به دنبال ارتباط و بهره‌گیری از آنها در رسیدن به اهداف مورد نظر خود است.

نجفی اظهارداشت:  اگر سازمان تبلیغات‌ می‌خواهد  در ماموریت‌های گسترده دینی و فرهنگی خود موفق باشد بدون شک باید زمینه مشارکت تمام علاقه‌مندان را در این مورد فراهم کند.

وی گفت: شناسایی موثرترین نخبگان فرهنگی و سازماندهی آنها در راه‌اندازی شبکه همکاران انقلاب‌ اسلامی  و سپس ایجاد کارگروه‌های تخصصصی در اولویت قرار دارد.

 دستیار معاون سازمان تبلیغات‌اسلامی کشور در امور راهبری استان‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه ما به اصحاب رسانه فقط نگاه اطلاع‌رسانی نیست بلکه باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنها در امر تبلیغ بهره گرفت.

نجفی یادآور شد: رویکرد نشست‌های شبکه همکاران انقلاب‌ اسلامی تنها فرهنگی و اجتماعی است و برای موفقیت به همکاری همگان نیاز مبرم است.

ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: راه‌اندازی شبکه همکاران انقلاب‌اسلامی نقش مهمی در اجرای برنامه‌های این سازمان دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: جلب مشارکت تمام فعالان فرهنگی مردمی ، دانشگاهیان و رسانه‌های گروهی در اولویت کارهاست.

وی بیان داشت: راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، آینده‌نگری  و کاربردی کردن تبلیغ  ، جلوگیری از موازی‌کاری ، مطالبه‌گری فرهنگی و توجه به مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مسئول فرهنگی استان اظهارداشت: باید نقش اجتماعی مساجد تقویت شود و برای تحقق آن به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی برای طلاب و روحانیون هستیم.

نجیمی به طرح شناسایی مبلغان یزدی که در سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور فعالیت دارند به عنوان یک اولویت یادکرد و تحقق آن را ضروری دانست.

وی تصریح  کرد: تاکنون در این مورد ۱۰۰ طلبه که به سه زبان بین المللی مسلط هستند شناسایی شدند که برای  تبلیغ در خارج از کشور از آنها استفاده می‌کنیم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: ۲۰۰ طلبه نویسنده هم تاکنون شناسایی شده‌اند که به دنبال جلب همکاری سایر نخبگان در حوزه تبلیغ هستیم.

به گفته نجیمی باید بیش از گذشته با برخی کشورها به خصوص شبه قاره هند برای اعزام مبلغان دینی و تعامل بیشتر با آنها اقدام کرد.

وی به نقش خبرنگاران اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه دیدبان  چشم بینای جامعه هستند که باید از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کرد.

در این نشست تعدادی از فعالان رسانه‌های یزد به طرح دیدگاه‌ها، مطالبات و مشکلات این حوزه پرداختند.

توجه به فضای مجازی در امر تبلیغ، ایجاد بانک اطلاعات فعالان فرهنگی، حمایت‌های مادی و معنوی، تولید محتوای مناسب فرهنگی، پاسخگویی دقیق به سوالات و شبهات، جلوگیری از موازی‌کاری و غیره مطرح شد.

سلسه نشست‌های شبکه همکاران انقلاب‌اسلامی با حضور فعالان تربیتی و قرآنی، بانوان فعال حوزوی، ائمه جماعات، استادان و فعالان دانشگاهی، فعالان نهادها و هسته‌های فرهنگی، مبلغان مرد و زن ، اصحاب رسانه و هنر، روحانیان مستقر و کارشناسان فرهنگی برگزار می‌شود.

این نشست‌ها در  قالب ۱۲ گروه به مدت سه روز در استان یزد پیگیری می‌شود.

نشست‌های یاد شده تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد، البرز، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان و چهار محال و بختیاری برگزار شده است.

پیش‌بینی شده است حدود  ۶۰۰ نخبه و فعال فرهنگی در نشست یادشده شرکت کنند.    

استان یزد حدود ۲ هزار روحانی دارد.

هم اکنون از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

برچسب‌ها یزد رسانه سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد رسانه سازمان تبلیغات اسلامی یزد رسانه سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بزرگترین محفل قرآنی استان توسط سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دنا در روستای تمنک برگزار شد. عمویی نسب رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا گفت: این محفل نورانی انس با قرآن باحضور قاریان بین المللی و استانی مسیحیان و محسن رضایی با حضور مردم شهید پرور روستای تمنک همراه با برنامه‌های متنوع برگزار شد. عمویی نسب از تلاش‌های مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه شهرستان دنا، صدا وسیمای استان، دارالقران استان، هیئت‌های مذهبی و مردم شریف روستای تمنک وهمه عوامل اجرایی این برنامه تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند