Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر خلاف روند نزولی شکل گرفته در روزهای قبل از آن قیمت اونس جهانی توانست نزدیک به 30 دلار رشد از بازه ی قیمتی 1480 تا 1513 را بر جای گذارد.

گروه بین الملل بازارنیوز: بعد از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در هفته گذشته که در قرائت گزارش این نهاد توسط ریاست آن، پاول اعلام شد، بر خلاف روند نزولی شکل گرفته در روزهای قبل از آن، قیمت اونس جهانی توانست نزدیک به 30 دلار رشد از بازه ی قیمتی 1480 تا 1513 را بر جای گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت صعودی موجب شکسته شدن دو خط روند نزولی با پی در پی مشخص شده روی نمودار شد که نوید سیگنال مثبتی جهت رشد بیشتر در بازه کوتاه مدت چند روز آینده را می دهد، نهایتا قیمت اونس جهانی توانس با بسته شدن کندل هفتگی روی قیمت 1513 جایگاه خود را بالاتر از خط روند نزولی میان مدت حفظ کند. البته قابل ذکر است که نفوذ 3 دلاری قیمت و سعی چند باره آن برای فرا رفتن تا قیمت بالاتر و شکست در این مسیر، چراغ زرد احتیاط به خریداران طلاست تا در تصمیمات خود نسبت به این موضوع احتیاط بورزند.

یکی دیگر از علل رشد طلا در هفته گذشته عدم برگزاری نشست اقتصادی در کشور شیلی به علت گستردگی اعتراضات معترضان در این کشور است که قرار بود در این اجلاس رئیس جمهور چین، ژی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فاز اول توافق خود را پس از 3 سال جنگ تجاری امضا کنند، این تاخیر در امضای معاهده ، موجب نا امیدی سرمایه گذاران از کاهش تنش ها و رکود اقتصادی حاکم بر فضای تجارت بین المللی است.

روز یکشنبه دونالد ترامپ اعلام کرد که نشستی جایگزین برای امضای این تفاهم نامه در خاک آمریکا در هفته های آتی برگزار خواهد شد، بزرگترین نکته ای که معامله گران طلا نسبت به قیمت اونس جهانی طلا باید در نظر بگیرند، این است که با توجه به اهمیت این روزها در تقدیر جنگ تجاری هم چنین برخورد قیمت با سقف بولینگر باند با انحراف معیار 2 ، هرچند سیگنال مثبت برای رشد قیمت طلا صادر شده است، امکان ریزش طلا در صورت رسیدن خبر مثبت در راستای توافقات تجاری آمریکا تا قیمت 1425 وجود دارد.

 

نام نویسنده: امیرحسام ذنوبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000G4c برچسب ها: طلای جهانی ، طلا ، بازار بین الملل ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: طلای جهانی طلا بازار بین الملل بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا در بازار امروز نسبت به دیروز ارزان شد.

آخرین نرخ اونس طلا

به گزارش اقتصادنیوز، هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۶ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد