Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:47:57 GMT

مدارس می توانند از موقعیت تجاری خود بهره بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۸۵۱۱

مدارس می توانند از موقعیت تجاری خود بهره بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر،  موسی دادی زاده سرخائی دوشنبه شب در جلسه مدیران شهرستان سیریک اظهار داشت: وظیفه مهم آموزش و پرورش تربیت مسائل عمومی است و مدارس به آموزش ساحت های ششگانه دانش آموزان بپردازند.

وی افزود: تربیت دانش آموز در رشته های تخصصی خارج از آموزش و پرورش و دانشگاهها قرار می گیرند. افراد در مدارس باید به تربیت یک شهروند خوب برای جامعه که دارای فضایل اخلاقی، شخصیتی، اعتقادی، بهداشت و دوست دار محیط زیست است، بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادی زاده، افزایش حداکثری پوشش تحصیلی را مهم برشمرد و گفت: برخی از تارکان تحصیل مربوط به مرحله گذر از یک مقطع به مقطع دیگر است. پس لازم است که مدیران مقاطع ابتدایی و متوسطه اول، ثبت نام دانش آموزانی که از مدرسه آنها گذر می کنند را پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان داشتن راهنمای حرکت در برنامه ها را مهم دانست و ادامه داد: مدیران ما باید برنامه محور باشند و برای برنامه های آموزشی و پرورشی مدرسه خود برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: مشارکت در امور مدرسه حق والدین است و باید از این ظرفیت عظیم بصورت بهینه استفاده کرد.

دادی زاده اظهار کرد: مدارس که موقعیت جغرافی مناسبی دارند می توانند باکمک انجمن اولیا و مربیان، ۱۰۰ متر از فضای خود را به کار اقتصادی اختصاص دهند و منابع حاصل را در مسائل آموزشی، پرورشی و تجهیز مدارس استفاده کنند.

کد خبر 4763955

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان مدرسه یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام بارش باران گرگان پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند مشهد قزوین شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر