Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ عمومی به معنای کلان آن نیازمند توجه ویژ ه است.

وی با اشاره به مسائل مهم و قابل توجه در فرهنگ عمومی جامعه، بیان کرد: فرهنگ صرفه جویی و درست مصرف کردن، فرهنگ تولید، فرهنگ کشاورزی، فرهنگ پرداختن به ارزش های انسانی و اسلامی فرهنگ جامعه است و بایستی به ان پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ عمومی در بخش‌های مختلف باید به گذشته برگردد، عنوان کرد: برای تحقق این مهم می توان از ظرفیت هنر و رسانه به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

وی یکی از رسالت‌های صداوسیما به عنوان دانشگاه عمومی را پرداختن به فرهنگ جامعه دانست و افزود: بر همین اساس، لازم است فرهنگ اسلامی، انسانی، ایرانی و قومیتی تقویت و ترویج شود.

آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه صداقت، راستی، قانون گرایی و اصول انسانی باید به عنوان فرهنگ جامعه نهادینه شود، گفت: این اصول در جامعه فرهنگ بوده و اگر این فرهنگ‌ها اصلاح شود، آن جامعه اصلاح می‌شود.

وی با تاکید بر رواج شاخص‌های فرهنگی در جوانان ادامه داد: لازم است دستگاه‌های مختلف در برنامه ها خود، مسائل فرهنگی را شناسایی  و در گزارش هایشان در راستای توسعه فرهنگ عمومی کار کنند و باعث تحول فرهنگی عمومی جامعه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، فرهنگ عمومی است، یادآوری کرد: فرهنگ ذلت ناپذیری اساس فرهنگ است و این در فرهنگ دینی و اسلامی به ان سفارش شده است.

آیت الله شاهرودی همچنین بر ترویج اصول و ارزش های دینی و اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است که باید تقویت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان همچنین گفت: اگر فرهنگ ملتی فرهنگ وحدت، الفت، برادری و رحمت باشد، این ملت انسجام پیدا می‌کند و رشد می کند.

وی مسئولین را بر تقویت فرهنگ عبودیت، خدمت رسانی، کمک به همنوع در جامعه سفارش و خاطر نشان کرد: باید به این سمت برویم که فرهنگ دینی ما فرهنگ عمومی باشد و تلاش کنیم فرهنگ جامعه به سوی سنت های حسنه هدایت شود.

آیت الله حسینی شاهرودی در پایان ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و همراهی اقشار مختلف مردم در فعالیت ها و برنامه های مختلف، گفت: انتظار می رود که زمینه برای حضور و مشارکت مردم در تمامی عرصه ها فراهم شود و در این راستا مدیران و مسئولان نقش و رسالت مهمی بر عهده دارند.

در جریان برگزاری این نشست مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در سطح این استان پرداختند.

کد خبر 4763974

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان فرهنگ عمومی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند مشهد قزوین شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حکمی عاطفه خادمی را به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود؛خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به‌عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.


وی عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 749609

دیگر خبرها

  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند