Web Analytics Made Easy - Statcounter

  مصطفی برهانی، عضو هیأت علمی پژوهشکده اعجاز قرآن در دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر از برپایی همایشی قرآنی خبرداد و گفت: اولین کنفرانس بین المللی و دومین کنفرانس ملی نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و علوم طبیعی با شعار «قرآن؛ پیشران تحول و پیشرفت» برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف این کنفرانس گفت: در این همایش جایگاه محوری قرآن در حوزه علوم انسانی-اسلامی و علوم طبیعی تبیین می شود و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و استخراج آموزه های رهگشای آن در عرصه علوم طبیعی و علوم انسانی و زمینه‌­سازی برای به اشتراک گذاری تجارب و نتایج تحقیقات اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی درباره تمام جنبه­ های علوم طبیعی و انسانی قرآن به همراه شناسایی راهبردهای آموزه های قرآنی در عرصه علوم طبیعی و انسانی را می‌توان از اهداف این کنفرانس برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهانی درباره محور های این همایش در حوزه علوم انسانی گفت: دیدگاه های نظریه پردازی قرآن، مولفه های نظریه پردازی قرآنی، روش های نظریه پردازی علمی قرآن و آسیب های نظریه پردازی علمی قرآن از محورهای این همایش است. همچنین موضوعات اقتصاد، تعلیم و تربیت، روانشناسی، جامعه‌­شناسی، حقوق، مدیریت، کلام، فلسفه، علوم سیاسی، علوم اسلامی و تاریخ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما در زمینه علوم طبیعی نیز نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه فیزیک، نظریه پردازی های علمی قرآن درحوزه زیست­‌شناسی، نظریه پردازی های علمی قرآن درحوزه زمین­‌شناسی و نظریه پردازی های علمی قرآن درحوزه کیهان شناسی(نجوم) از محورهای این همایش در علوم طبیعی خواهد بود.

دبیر بخش بین المللی همایش نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی  با اشاره به زمان ارسال مقالات اظهار داشت: این همایش ۲۷ و ۲۸ آذرماه در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار خواهد شد و صاحب نظران  تا ۳۰ آبان ماه برای  ارسال مقالات فرصت دارند. همچنین اعلام تاریخ داوری مقالات ۱۵ آذر ماه خواهد بود.

برهانی تصریح کرد:  پیش نشست ها به همراه افتتاحیه و اختتامیه در تهران، ارائه مقالات و اعطای گواهینامه همراه با چاپ مقالات برتر در مجلات علمی ترویجی نیز از برنامه های کنفرانس خواهد بود.

وی افزود: روش های نظریه پردازی علمی قرآن  علوم انسانی و قرآن، نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه زیست ، نظریه پردازی های قرآن در حوزه آب و دریا از نشست های تخصصی است که در حاشیه این همایش برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به  وب سایت همایش به آدرس:  http://www.iquransa.com/fa/ مراجعه کرده و یا مقالات خود را به پست الکترونیک info@iquransa.com ارسال نمایند.

کد خبر 4763060

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی علوم انسانی اسلامی علوم اسلامی دانشگاه شهید بهشتی کنفرانس بین المللی نشست علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی علوم انسانی سیدجعفر مرتضی عاملی مجمع عالی حکمت اسلامی قرآن رحلت پیامبر اکرم ص آیت الله جوادی آملی نقد کتاب خانه اندیشمندان علوم انسانی امام حسین ع محسن الویری اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس انجمن نانوفناوری ایران گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به مدت ۲ روز در دانشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشستی با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس و معاون پژوهش و فناوری و دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهای برگزار شده، اظهار کرد: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

وی با بیان اینکه در کنفرانس‌های گذشته شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

مالک نادری رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم در این جلسه با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در روزهای دهم و یازدهم بهمن به میزبانی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس، تصریح کرد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن دکتر حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن دکتر محمد شفیعی دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش دبیر انجمن‌های علمی ایران نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی توسط انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چندین سال در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده است، توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و برگزاری این کنفرانس در رفسنجان نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

در این نشست هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان در راستای برگزاری کنفرانس امضا شد.

کد خبر 747648

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • رقابت علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ حوزه امتحانی کیش
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود