Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به افزایش تولید زعفران درسال جاری، اظهار کرد: امسال ۴۳۰ تن زعفران در سطحی بین ۱۱۳ تا ۱۱۵ هزار هکتار تولید می‌شود.

وی یادآرو شد: در سال گذشته نزدیک ۴۰۴ تن زعفران در سطح ۱۱۳ هزار هکتار تولید شد که از این میزان ۲۸۰ تن زعفران به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با تاکید بر اینکه افزایش تولید می‌توانست نویدبخش افزایش صادرات و ارزآوری باشد، گفت: اما مشکلاتی با افزایش تولید اتفاق افتاده است که کیفیت محصول را تهدید می‌کند.

وی کمبود نیرو و نبود ماشین‌آلات برداشت را عواملی برشمرد که کیفیت تولید امسال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته حسینی؛ کمبود کارگر برداشت محصول و کارگر پرک کردن، موجب شده که بخش زیادی از گل‌های زعفران بر زمین‌های زراعی باقی بماند که موجب کاهش کیفیت محصول و افزایش ضایعات خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مزد کارگر بیش از ۳ برابر شده است، ‌افزود: در ابتدای فصل برداشت، کارگران برای پرک کردن هر کیلوگرم زعفران ۷ هزار تومان دریافت می‌کردند درحالی اکنون به بیش از ۲۵ هزار تومان رسیده است.

حسینی نتیجه این مشکلات را کاهش قابل توجه قیمت گل زعفران عنوان کرد.

وی گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گل زعفران از ۱۲۰ هزار تومان به ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان کاهش یافته است.

حسینی از دیگر پیامدهای مشکلات ذکر شده را افزایش حضور دلالان در مزارع زعفران دانست.

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از دلالان از شهرهای دور برای خرید به مناطق تولیدکننده زعفران می‌آیند.

حسینی با بیان اینکه حمل گل زعفران در فواصل دور نیز بر کاهش کیفیت تاثیر خواهد گذاشت، افزود: این مشکلات قابل پیش‌بینی بود و با افزایش سطح کشت درباره لزوم مکانیزاسیون برداشت و فرآوری به جهادکشاورزی هشدار داده بودیم.

 این عضو شورای ملی زعفران خواستار اقدام سازمان تعاون روستایی ایران برای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز برای برداشت محصول زعفران شد.

وی تامین ماشین‌آلات را از وظایف ذاتی این سازمان برای بهبود بهره‌وری، افزایش کیفیت و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی عنوان کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران دلار زعفران محصولات کشاورزی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه

پرسپولیس با شکست مقابل شاگردان مجتبی حسینی از جام حذفی کنار رفت تا نتواند همانند فصل گذشته، موفقیت خود در این تورنمنت (قهرمانی حذفی) را تکرار کند. این در حالی است که آنها همچنان مدعی قهرمانی این فصل لیگ برتر محسوب می‌شوند و منتظر لغزش استقلال در صدر جدول هستند.

حمید درخشان درباره شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم گفت: به نظرم با تمام احترامی که برای آلومینیوم قائلم و عقیده دارم خوب و جانانه بازی کردند، باید بگویم پرسپولیس در این بازی به خودش باخت نه به تیم حریف. وقتی شما از حریف جلو می‌افتید و فاصله دو گله ایجاد می‌کنید یعنی نسبت به حریف برتری دارید ولی اینکه بعداً در چند نوبت بازی برده را با تساوی عوض می‌کنید و در نهایت در ضربات پنالتی بازی را واگذار می‌کنید این نشان از تصمیمات اشتباه سرمربی در جریان بازی دارد که نتوانسته بازی را کنترل کند و از برتری تیمش محافظت کند. تعویض‌های اشتباه و بازی دادن به بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی از جمله این اشتباهات بود که در نهایت باعث شد پرسپولیس یک پیروزی را با شکست و حذف از مسابقات عوض کند.

وی با اشاره به روند این بازی گفت: اگر پرسپولیس ابتدا از حریف خود عقب می‌افتاد و بعد کار را به تساوی می‌کشاند قابل توجیه بود، ولی وقتی شما جلو افتادی و برتری خودت را از دست دادی یعنی تصمیمات اشتباه گرفتی. برای همین است که می‌گویم پرسپولیس بازی را به آلومینیوم واگذار نکرد و به خودش باخت و متاسفانه حذف شد. جام حذفی می‌توانست میانبر خوبی برای قهرمانی و آسیایی شدن باشد ولی حالا فقط لیگ برتر باقی مانده است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد ماجرای تمدید قرارداد اوسمار که گفته می‌شد وابسته به نتیجه این بازی و تقابل با سپاهان است هم گفت: من همیشه گفته‌ام نباید در تصمیم‌گیری‌ها عجله کرد و احساسی برخورد کرد. الان وقت صحبت در مورد تمدید قرارداد نیست و هنوز چند بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است و باید صبر کنیم فصل تمام شود و بعد در مورد او تصمیم بگیریم. الان برای صحبت در مورد تمدید قرارداد با اوسمار زود است و بهتر است این موضوع به پایان فصل موکول شود.

وی در مورد عملکرد امیررضا رفیعی و تاثیر نبود بیرانوند در نتیجه این بازی گفت: به نظرم رفیعی در گل‌های دریافتی در جریان بازی مقصر نبود، ولی اگر بیرانوند بود با توجه به تجربه بالاترش ممکن بود در ضربات پنالتی بهتر به پرسپولیس کمک کند.

درخشان در مورد تقابل حساس این هفته با سپاهان هم توضیح داد: کار پرسپولیس در این بازی سخت است و با توجه به حذف از جام حذفی سخت‌تر هم شد و بازیکنان با استرس بیشتری به بازی‌ها می‌روند. سپاهان هم در چند هفته اخیر دوباره اوج گرفته و به روزهای خوبش نزدیک شده است. اگر پرسپولیس این بازی را ببرد، تا حد زیادی به قهرمانی نزدیک شده است، چرا که سخت‌ترین بازی در بین بازی‌های باقی‌مانده این دیدار است.

  منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان