Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از ثبت ۶ اثر تاریخی غیر منقول مربوط به دوره قاجار این استان در فهرست آثار ملی خبر داد. ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری مهر از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا خزائلی ‌اظهار داشت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی، ثبت 6 اثر تاریخی غیر منقول استان شامل یک کاروانسرا، یک گرمابه، سر درب مسجد تاریخی، دو خانه تاریخی و یک سقاخانه روز یکشنبه 12 آبان ماه با حضور معاون میراث فرهنگی و کارشناسان ثبت این اداره کل در کمیته ثبت آثارغیر منقول کشور مورد بررسی قرار گرفت که  با تائید نهایی اعضای شورا این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین اثر کزازی درباره شاهنامه فردوسی منتشر شدفرمانروایان الموت؛ روایتی تاریخی ـ سیاسی از تحولات الموت در گذر زمان«خانه فرهنگی تاریخی مؤذن‌زاده اردبیلی» ثبت ملی شد

وی با اشاره به آثار ثبت شده افزود: آثار تاریخی ثبت شده مربوط به دوره قاجار و شامل کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه واقع در انتهای خیابان سپه، گرمابه تاریخی حضرتی مقدم در ابتدای خیابان سلامگاه، سر درب مسجد تاریخی بلاغی در محله بلاغی، خانه تاریخی رزاقی راد در خیابان مولوی، خانه تاریخی کربلایی ولی‌ها در خیابان منتظری و سقاخانه حکیم در خیابان سپه است که با ثبت این 6 اثر تعداد آثار ثبتی استان در فهرست آثار ملی کشور به یک هزار و 419 عدد افزایش یافت.

خزائلی یادآور شد: امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارزشمند استان گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت

رسانه‌ها امروز (شنبه) گزارش دادند که پس از جست‌وجو در پایگاه داده‌های آنلاین وزارت کشور روسیه، می‌توان نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صفحه مربوطه نوشته شده است که زلنسکی بر اساس یک ماده از قانون کیفری روسیه تحت تعقیب است؛ اما جزئیات بیشتر آن مشخص نشده است.

گفتنی است، روسیه پیش از این نیز برخی سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور خارجی را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده است.

به طور مثال در ماه فوریه، مسکو اعلام کرد که به دنبال «کاجا کالاس» نخست وزیر استونی است. به گفته روسیه، این مقام بنا‌های تاریخی دوره شوروی را تخریب و در نتیجه به حافظه تاریخی روسیه هتک حرمت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت