Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:47:48 GMT

وحدت بین مسلمانان ترویج فرهنگ عمومی است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۰۵۷۳

وحدت بین مسلمانان ترویج فرهنگ عمومی است

آیت الله سیدمحمدحسینی‌شاهرودی در یکصدویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر فرهنگ سازی ارزش‌ها در جامعه اظهار داشت: فرهنگ صرفه جویی و درست مصرف کردن، فرهنگ تولید، فرهنگ کشاورزی، فرهنگ پرداختن به ارزش‌های انسانی و اسلامی فرهنگ جامعه است و باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در بخش‌های مختلف باید به گذشته برگردد، اضافه کرد: برای تحقق این مهم می توان از ظرفیت هنر و رسانه بهره بیشتری گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان یکی از رسالت‌های صداوسیما به عنوان دانشگاه عمومی را پرداختن به فرهنگ جامعه دانست و افزود: بر همین اساس، لازم است فرهنگ اسلامی، انسانی، ایرانی و قومیتی تقویت و ترویج شود.

آیت الله حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه صداقت، راستی، قانون گرایی و اصول انسانی باید به عنوان فرهنگ جامعه نهادینه شود، یادآور شد: این اصول در جامعه فرهنگ بوده و اگر این فرهنگ‌ها اصلاح شود، آن جامعه اصلاح می‌شود.

وی با تاکید بر رواج شاخص‌های فرهنگی در جوانان گفت: لازم است دستگاه‌های مختلف در برنامه ها خود، مسائل فرهنگی را شناسایی و در گزارش هایشان در راستای توسعه فرهنگ عمومی کار کنند تا باعث تحول فرهنگی عمومی جامعه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: فرهنگ ذلت ناپذیری اساس فرهنگ است و این در فرهنگ دینی و اسلامی به ان سفارش شده است.

آیت الله حسینی‌شاهرودی بر ترویج اصول و ارزش های دینی و اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است که باید تقویت شود چون اگر فرهنگ ملتی فرهنگ وحدت، الفت، برادری و رحمت باشد، این ملت انسجام پیدا کرده و رشد می کند.

وی مسئولان را بر تقویت فرهنگ عبودیت، خدمت رسانی، کمک به همنوع در جامعه سفارش کرد و افزود: باید به این سمت برویم که فرهنگ دینی ما فرهنگ عمومی باشد و تلاش کنیم فرهنگ جامعه به سوی سنت‌های حسنه هدایت شود.

۵۶۵ مصوبه در جلسات فرهنگ عمومی کردستان مصوب شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان هم در این جلسه با تبریک ماه ربیع الاول و فرا رسیدن هفته وحدت با اشاره به نامگذاری ۱۴ آبان ماه با عنوان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی از سال ۶۴ و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۶۵ در سطح کشور آغاز به کار کرد.

جلال قلعه‌شاخانی با بیان اینکه این شورا از سال ۸۵ در سطح استان به صورت مدون و تشکیلاتی شکل گرفت، گفت: در طول این سنوات ۱۰۰ جلسه با ۱۷۳ دستور کار برگزار شده و ۵۶۵ مصوبه نیز داشته‌ایم.

وی به برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری، برگزاری سوگواره‌ها و محافل معنوی متناسب با ماه محرم و صفر، راه‌اندازی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، برگزاری همایش تجلیل از سادات استان، برگزاری هفته عکس اربعین حسینی در بیجار، سوگواره استانی تعزیه و مرثیه راویان عشق، دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در قروه از جمله برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان یادآور شد: اعلام فراخوان مسابقه هنری با موضوع حجاب و عفاف، برپایی نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان کردستان با ۸۱ هزار عنوان کتاب، رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب از تازه های نشر، تجلیل و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، کلنگ‌زنی پردیس سینمایی امید در بانه و ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از دیگر برنامه‌هایی بود که در یک ماه اخیر در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره برنامه‌های هفته وحدت گفت: برگزاری همایش آوای ارادت هه تاو، برگزاری جشن همدلی و وحدت در دهگلان، رونمایی از جایزه دوسالانه کتاب تقریب و برگزاری جشنواره قلم روستا در روستای آویهنگ همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب در هفته وحدت پیش بینی شده است.

میثاق نامه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با امام و رهبری امضا شد

میثاق نامه اعضای شورای فرهنگ عمومی کردستان با مصادیق وجدان کاری، احترام به بزرگترها و دوری از عافیت طلبی به عنوان مصادیق فرهنگ عمومی تهیه شده است که در  روز فرهنگ عمومی به امضای نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و جمعی از مسئولان، مدیران و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا رسید.

فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید، ‌ ارزشها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد در چهارصد و شصت و ششمین جلسه این شورا روز ۱۴ آبان که مصادف با تصویب آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی است، به نام روز فرهنگ عمومی مصوب گردید.

برچسب‌ها وحدت ملی شورای فرهنگ عمومی کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی شورای فرهنگ عمومی کردستان سنندج وحدت ملی شورای فرهنگ عمومی کردستان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی پیش از ظهر یکشنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار ضمن تبریک روز معلم و تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره کوچ عشایر اظهار کرد: عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور بسیار موثرند و برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند ارزش‌های زندگی عشایر را به نحو احسن به عموم معرفی کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: نظام جمهوری اسلامی حاکمیت اسلام است و از شاخصه‌های مهم و اصلی آن مقابله با باطل و دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه دشمن سعی در تخریب ارزش‌ها و تضعیف عقاید و باورها دارد، خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در این زمینه دغدغه مند باشند.

عزیزی بیان کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور و جامعه ما، مقوله عفاف و حجاب است که باید توجه داشت برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد.

وی ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی هم در محل خودش باید به کار گرفته شود و در مواردی اتخاذ چنین رویکردی نیز لازم است، اما چنانچه از مقولات فرهنگی و تبیینی در قبال برخی مسائل غفلت شود، کار ناقص می‌ماند و ما باید همواره این نکته را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه بیله سوار افزود: اجرای طرح نور و زمان اجرای آن یک اقدام هوشمندانه و به‌موقع از سوی فرماندهی انتظامی کشور بود که حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کنیم و باید نقشه‌های شوم دشمنان تبیین شود.

کد خبر 6097109

دیگر خبرها

  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است