Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایده خروج بخشی از محتوای آموزشی از کتابهای کاغذی باید از حوزه‌های تربیتی آغاز شود گفت: این فرآیند طولانی و نیازمند کار تدریجی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی ذوعلم در خصوص خروج بخشی از محتوای آموزشی از کتابهای کاغذی تا دو سال آینده اظهار کرد: خروجی بخشی از محتوای آموزشی از کتابهای کاغذی تا دو سال آینده در همه حوزه‌های تعلیم و یادگیری یکسان نیست چراکه به عنوان مثال در حوزه تربیت و یادگیری فرهنگ و هنر و در حوزه فرهنگ و حکمت می توان کارهای بیشتری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی موضوعات که از جنس خواندن و نوشتن نیستند از طریق کتاب به دانش آموزان منتقل می شود، به عنوان نمونه درس هنر یک درس نگرشی مهارتی است و موضوع مهم در این حوزه فعالیت داخل کلاس و مهارت معلم است که متاسفانه در کتاب گنجانده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش، شبکه ملی رشد دانش آموزی را بستری برای استفاده از فضای مجازی دانست و افزود: اگر زیرساخت فنی دستیابی دانش آموزان به شبکه رشد و ابزارهای الکترونیک به اندازه کافی فراهم نشود این ایده و رویکرد حتی می تواند زمینه تبعیض دانش آموزی را فراهم کند.

حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: اگرچه وزارت ارتباطات اعلام کرده که کل کشور تحت پوشش ارتباطات رایانه ای و اینترنتی قرار گرفته اما این ارتباطات هنوز برای برخی مناطق حاصل نشده است.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با تأکید بر لزوم باز طراحی برنامه‌های درسی در حوزه تربیت بیان کرد: سراسری کردن این ایده به صورت کامل و به یکباره ممکن نیست و باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اکتفا به کتاب تا قبل از فراهم شدن زیرساختهای لازم کار را ادامه دهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این ایده باید از حوزه‌های تربیتی که سهل الوصول تر هستند آغاز شود گفت: این فرآیند طولانی و نیازمند کار تدریجی است و ما تا دو سال آینده قدم‌های اولیه را خواهیم برداشت. این ایده در دروسی مانند آمادگی دفاعی، تفکر و کار و فناوری راحت تر انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كتب درسي آموزش و پرورش دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

ایسنا/کرمانشاه در جریان بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه پارک علم و فناوری و برج فناوری استان کرمانشاه، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، عصر امروز(ششم اردیبهشت) در حاشیه بازدید از این مجموعه، با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در حوزه فناوری در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ایجاد شده، اظهار کرد: انتظار وجود چنین زیرساخت های مطلوبی را در کرمانشاه نداشتم.

وی افزود: خوشبختانه با همت مسئولین پارک علم و فناوری استان از نظر زیرساختی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری در این استان افتاده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر محتوایی نیز شرکت های توانمندی با تولید محصولات خوب و آمار صادرات بالا در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مستقر شده اند که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه وزارت ارتباطات از فعالیت واحدهای پارک علم فناوری استان کرمانشاه حمایت خواهد کرد، افزود: طیف حمایت های ما در حوزه های مختلف همچون تجهیزات، تسهیلات و توسعه محصولات که در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد، خواهد بود.

در ادامه این بازدید سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند، گفت: عمده شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در ۶ حوزه شامل نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و  و نهاده های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مسئول ۲۷۱۶ نفر در شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فناور استان سال ۱۴۰۱  حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات داشته اند که پیش بینی می شود این رقم در آمارهای سال ۱۴۰۲ رشد داشته باشد.

آزادی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حدود ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان ما برای توسعه فعالیت های خود و خرید تجهیزات به تسهیلات نیاز دارند که وزارت ارتباطات در این زمینه قول حمایت داده است.

وی در ادامه از حمایت وزارت ارتباطات در این بازدید در حوزه تکمیل فضاهای اشتراکی و تکمیل تجهیزات مرکز گیم و انیمیشن کرمانشاه برای حدود ۵۰ تیم خبر داد و افزود: همچنین در پارک علم و فناوری کرمانشاه حدود ۲۴ شرکت فناور داریم که می توانند در طرح تحول دیجیتال کشور نقش آفرین باشند که امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه حمایت از شرکت های فناور کرمانشاه برای شرکت در نمایشگاه های خارجی جهت نشان دادن قابلیت های خود و معرفی محصولاتشان، حمایت جهت برگزاری حداقل پنج کمپین مشاوره تخصصی با حضور مشاورین و منتورهای ملی و تکمیل فضای مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال را از دیگر نیازهای واحدهای پارک علم و فناوری کرمانشاه دانست و گفت: مقرر شده وزارت ارتباطات حمایت هایی را در این حوزه ها نیز داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان