Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سنندج با بیان اینکه ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی آغاز یک راه بزرگ است، گفت: اتفاق بزرگی است که ادامه این مسیر نیاز به یاری همه صاحب‌نظران از جمله اصحاب رسانه دارد.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی با اشاره به ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، اظهار کرد: طبق تصمیم حوزه آموزش، فرهنگی و هنری سازمان ملل در سال ۲۰۰۳، شهرهای خلاق در دنیا برای توجه بیشتر به برخی از دستاوردهای مغفول مانده، با یکدیگر ارتباط برقرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه :تا قبل از اضافه شدن سنندج و بندرعباس به شهرهای خلاق، فقط دو شهر اصفهان و رشت موفق به کسب این عنوان شده‌اند، تصریح کرد: همزمان با برعهده گرفتن مسئولیت مدیریت شهری این موضوع مطرح شد و از آن زمان حرکت به سمت ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سنندج در رسیدن به این نقطه رقیب‌های بزرگ و مطرحی را پشت سر گذاشت، گفت: برخی شهرها در این راه رقیب شهر سنندج بودند که چندین‌بار در این مسیر گام برداشته بودند و حتی لابی‌گری‌های زیادی هم انجام دادند.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: با تلاش مدیریت ارشد استان، رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان تاثیرگذار توانستیم این اقدام ارزشمند را به نام سنندج ثبت کنیم.

صیدی گفت: پروپزالی که شهرداری سنندج به یونسکو ارسال کرد یکی از بهترین و کامل‌ترین پرونده‌ها بود و جامع و کامل بودن این پروپزال در کنار بسترها و ظرفیت‌های بسیار خوبی این شهر در عرصه موسیقی از گذشته تا به امروز داشت، دلیل دستیابی به این موفقیت بوده است.

وی با بیان اینکه امروز سنندج به یک برند جهانی تبدیل شده است، اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد که پلاک سنندج شهر خلاق موسیقی با حضور مسئولان یونسکو به زودی در سنندج در سر درب شهرداری این شهر نصب خواهد شد.

شهردار سنندج گفت: کار بزرگی انجام شده البته معتقدیم این گام نخست کار است و در فرآیند کار نیاز به همکاری و همیاری همه بخش‌ها داریم. براساس آنچه وعده داده شده، مرکز خلاقیت در سنندج در این شهر فعال خواهد شد که البته در این مدت سایت به صورت دو زبانه فعالیت می‌کند.

صیدی با بیان اینکه کسب این عنوان که سنندج به عنوان شهر خلاق به راحتی به دست نیامده که بخواهیم به راحتی از دست بدهیم، گفت: این قول را می‌دهم که تا زمانی که در مجموعه شهرداری سنندج باشم هر آنچه در توان دارم را در کنار انجام سایر وظایف در بدنه این مجموعه در این حوزه انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل شدن سنندج به یک برند جهانی قطعا دستاوردهای زیادی خواهد داشت که جذب سرمایه‌گذارانی که برخی از آنها از همین الان چراغ سبز نشان داده‌اند از برکات این اقدام ارزشمند است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده در این مسیر درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز راه‌اندازی موزه موسیقی در سنندج است.

صیدی اظهار کرد: قصد داریم در جشنواره موسیقی با رایزنی‌های مختلف فایلی برای موسیقی کُردی باز کنیم و امیدواریم با حمایت همه بخش‌ها شاهد دستیابی به تمام اهداف تعیین شده باشیم.

کد خبر 395722

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهروند سنندج شهر خلاق شهرداری سنندج شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است