معرفی برترین ارگ های موسیقی مناسب برای نوازندگی و اجرا
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۲۲۵۱
بر اساس این دسته بندی ارگ های سینتی سایزر عمدتا مورد استفاده تنظیم کنندگان موسیقی قرار می گیرند. این گروه از موزیسین ها بیشتر به دنبال خلق صداهای جدید هستند و سعی می کنند آن ها را در ارگ خود تولید کنند و در ساخت قطعات موسیقی مورد استفاده قرار دهند.
ارگ های ارنجر که به کیبورد ارنجر نیز معروف هستند و سازهای فوق العاده ای مانند ارگ pa80 و pa4x از برترین نمونه های آن هستند، به دلیل ماهیت این نوع از ارگ ها، بیشتر در اجراهای زنده مورد استفاده قرار می گیرند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ارگ های آموزشی هم، همانطور که از نامشان بر می آید بیشتر برای هنرجویان موسیقی مورد استفاده قرار می گیرند. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که می توانید حتی با خرید ارگ آموزشی مناسب، سال ها از آن حتی در اجراهای زنده و ساخت آهنگ ها استفاده کنید.
اما آخرین دسته بندی متعلق به ورک استیشن هاست. ارگ هایی که با ارائه ویژگی های فوق العاده، تکمیل کننده مشخصات ارگ های سینتی سایزر هستند. در ارگ های ورک استیشن می توانید با امکانات بی نظیری که نرم افزار دستگاه در اختیار شما می گذارد یک قطعه موسیقی را بدون استفاده از کامپیوتر یا سایر ابزار ها به طور کامل تولید کنید.
ارگ ساز کلاویه داری است که طراحی آن برگرفته از ساز مادر، یعنی پیانو است. از معروف ترین برندهایی که در زمینه تولید ارگ فعالیت می کنند می توان به یاماها، کرگ، کاسیو، استودیولاجیک و … اشاره کرد.
ما در این جا قصد داریم تا با معرفی مهمترین ویژگی ها، شما را با چند مورد از معروف ترین ارگ های حال حاضر جهان آشنا کنیم.
۱- ارگ ارنجر یاماها A3000
کیبورد ارنجر PSR-A3000 از یاماها، جهانی از موسیقی را پیش روی شما خواهد گذاشت. این ارگ مجهز به امکانات مورد نیاز برای اجرای سبکهایی از جمله ایرانی، عربی، خلیجی، ترکی و یونانی و بهترین راهکار برای تجربه سبکهای جدید و منحصر به فرد است. PSR-A3000 مجهز به Joy Stick و رابط کاربری ساده و کاملا مدرن است و دسترسی به صداهای مختلف را بسیار ساده می کند. با استفاده از این کیبورد، همواره به امکاناتی الهام بخش برای تولید موسیقی دسترسی خواهید داشت.
ویژگی های کلیدی ارگ یاماها A3000
دارای ۴۰۰ سبک مختلف ضبط و پخش مجدد صدا از طریق USB ضبط کننده داخلی با ۱۶ ترک اسپیکر داخلی ۳۰ وات استریو۲- ارگ Pa4X از کمپانی کرگ
با ارگ Pa4X می توانید با یک گروه سازهای بکینگ ترک، تک نوازی کنید و تا جایی که خلاقیت شما اجازه می دهد به سرعت به ساخت قطعات بپردازید. کیبورد ارنجرهای سری PA کمپانی Korg انتخاب اول بسیاری از آهنگسازان است و ارگ های نسل چهارمی Pa4X بیش از تمام نسخه های پیشین خود صداها، استایل ها و افکت های مختلف در اختیارتان قرار می دهد.
Pa4X از موتور صوتی EDS-X بهره می برد تا دقیق و طبیعی ترین صدایی را ارائه دهد که تا بحال در ارنجرهای سری Pa شنیده شده است.
از ذخیره سازی ایده های موسیقایی اولیه گرفته تا اجرا کردن روی استیج های بزرگ، تاچ اسکرین هفت اینچی این ارنجر جستجوی موزیک ها، پیدا کردن و مدیریت صداها و تنظیم افکت ها را برای شما آسان می نماید. Pa4X ارنجری است که خلاقیت شما را گسترش می دهد و محدودیت ها را از سر راه شما کنار می زند.
ویژگی های کلیدی ارگ PA4X
دارای ۶۱ عدد کلاویه نیمه سنگین با قابلیت Velocity و افترتاچ بیش از ۱۵۰۰ صدای ساز و قابلیت ذخیره سازی صداهایی که خودتان تولید می کنید نمایشگر لمسی هفت اینچی دارای بیش از ۱۴۰ افکت مختلف برای ارتقای صداها۳- ارگ PA600 از کمپانی Korg
Pa600 یک طراحی منسجم با صداهایی کاملا طبیعی و طیف وسیعی از استایل های موسیقی را در اختیارتان می گذارد. این ارگ بی نظیر کرگ، از موتورهای صدای RX وDNC بهره می برد که به وسیله ی آن ها می توانید صداهایی بسیار طبیعی بسازید و اجرایی داینامیک داشته باشید. این ارگ ارنجر دارای ۳۶۰ استایل مختلف، یک نمایشگر بزرگ و بیش از ۹۵۰ صدا می باشد. به بیانی ساده Pa600 یک ارنجر قدرتمند است که استفاده از آن ساده می باشد.
همچنین این ارگ دارای ۱۲۵ افکت است که می توانید به وسیله ی آن ها صدای خود را شکل بدهید. همچنین هر ترک دارای یک اکولایزر مخصوص است که شامل یک اکولایزر پارامتریک چهار بانده و یک لیمیتر روی خروجی اصلی می باشد. شما نه تنها قادر هستید که موزیک خود را روی Pa600 بسازید، بلکه می توانید با استفاده از افکت ها، قطعات را برای اجرای زنده نیز آماده کنید.
ویژگی های کلیدی ارگ PA600
ارگ ارنجر حرفه ای با بیش از ۳۶۰ استایل موسیقی صفحه ی لمسی بزرگ برای جستجوی آسان دارای ۹۵۰ صدا قابلیت Guitar Mode2 برای اجراهای گیتار کاملا طبیعی دارای دو عدد اسپیکر ۱۵ وات۴- ارگ یاماها Montage 6
کیبورد پرچم دار Montage 6 از کمپانی یاماها قابلیت های طراحی صدای شما را متحول می کند. این کیبورد که بر پایه ی ارگ افسانه ای یاماها یعنی DX و کیبوردهای سری Motif ساخته شده، توسط ماتریس قابل تنظیم Motion Control کار می کند که دسترسی به دو موتور قدرتمند سینتی سایز را برای شما امکان پذیر می کند. این ارگ دارای ۶۱ کلاویه از نوع نیمه سنگین با کیفیت بالا می باشد که دارای قابلیت افترتاچ نیز هستند. این سینتی سایزر برای تنظیم کننده ها، نوازندگان کیبورد، طراحان صدا و آهنگسازان گزینه ی فوق العاده ای خواهد بود.
ویژگی های کلیدی ارگ یاماها Montage 6
دارای ۶۱ کلاویه نیمه سنگین وجود Super Knob که اجازه ی تغییر دادن چندین پارامتر را به صورت همزمان می دهد دارای قابلیت افترتاچ دارای ۱۲۸ نت پلی فونی موتور افکت قدرتمند برای ایجاد صداهایی خارق العادهمنبع: اقتصاد آنلاین
کلیدواژه: موسیقی ساز آلات موسیقی موزیسین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مظلومتر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنسرت «اشعار نو از نغمههای کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در شبهای پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا شد، تصنیفها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودیهای قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا شد.
صادق شیخ زاده خواننده درباره این کنسرت گفتوگویی با خبرگزاری آنا انجام داده که مشروح آن را میخوانید:
لطفا درباره جزییات این کنسرت برایمان توضیح بدهید .
کنسرت نغمههای کهن یا اشعاری نو از نغمههای کهن یک اجرای دغدغه انگیز برای شنیده شدن نغمههای با اصالت است، آنچه که امروزه بیشتر مردم در ارتباط با گذشته با آن در ارتباط هستند. تمام تلاشمان این بود که بتوانیم در قالب یک موسیقی اصیل به بازخوانی نغمههایی بپردازیم که برگرفته از موسیقی فولکلور، موسیقی دستگاهی یا برگرفته از رسوم و آیینهای مناطق مختلف هستند تا با اشاعه آنها مردم شعر تازه بشنوند و فضایی تداعی کنیم که اگر چه به جهت کلامی به مردم نزدیکتر است، اما ممکن است نغمههای آن در طول سالیان سال فراموش شده باشد.
چطور شد در فرهنگسرای ارسباران اجرا رفتید؟
از سویی به جهت حمایتهای فرهنگسرای ارسباران و اینکه تصمیم گرفتیم جایی اجرا برویم که مردم هم قدرت خرید داشته باشند و بتوانند در این کنسرت شرکت کنند و خوشبختانه استقبال هم از کنسرت خوب بود به طوریکه یک سانس را به دو سانس در دو شب رساندیم ، امیدواریم این استقبال ادامه پیدا کند و بتوانیم در روزهای دیگر هم اجرا داشته باشیم
درباره قطعات و سازندگان آن هم برایمان توضیح دهید؟
اجرا توسط قطعات تنظیم و یا ساخته شده محمدرضا برزین اتفاق میافتد که نوازنده خوبی در ساز سه تار است، سنتور را سوها شمعدانی،عود آناهیتا نصیریان، سازهای کوبهای پویان توکلی ، تنبک امیرحسین تات و ساز سه تار با مسعود صادقی است.
با توجه به مبالغ بالای کنسرتها در این ایام، چقدر قدرت خرید مردم و حضور عموم برای شرکت در این کنسرت برایتان اولویت داشت؟
در واقع این نکته برایمان حائز اهمیت بود، چقدر هم خوب است که دولت و حاکمیت بخشی از هزینههای کنسرتها را تقبل کند. بدون تعارف این تعداد کنسرتی که هر شب در کشور برگزار میشود اگر بخشی از هزینهها را هم دولت بدهد، خیلی استقبال چشمگیر میشود، بنابراین سر سفره فرهنگی مردم باید یارانههای دولتی با حمایتهایی این چنین داشته باشیم که خوشبختانه ما توانستیم از آن برخوردار شویم.
ما امروز میبینیم که حتی خوانندههای شهیر موسیقی ایرانی روی به موسیقیهای الکترونیک و موسیقیهای غیر ایرانی میآورند، حتی به نظر من آن موسیقیها موسیقیهای پاپ نیست همانطور که بهتر از من میدانید موسیقی پاپ موسیقی مردمی هست بنابراین یک موسیقی میتواند موسیقی کلاسیک باشد، فولکلور باشد حتی سنتی باشد به خاطر فرم اجرا ولی پاپ تلقی شود، یعنی جمیع مردم با آن احساس نزدیکی کنند، حتی این موسیقیهایی که توسط بعضی از خوانندهها اجرا میشود و به روی صحنه میرود موسیقیهای پاپ نیستند.
البته برخی هم موسیقی خاص هستند، موسیقی که در ژانر موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، حتی موسیقی کلاسیک غربی است ولی باز این حرف به این منظور و به این مفهوم نیست که آنها نباید باشد چرا آنها هم باید باشند، اما اقبال صد درصدی خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی به آن موسیقیها منجر به این میشود که این سمت ما خیلی خالی باشیم ما خیلی تنها و معدود باشیم امروزه شما میشنوید که توسط یک سلسله از هنرمندان عزیز و گرامی ابراز نگرانی درباره تئاتر وجود دارد، این هم به جا است اما واقعا باید بگویم که مظلوم تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است حتی موسیقی سنتی هم نه، موسیقی اصیل ایرانی.
متأسفانه به دلیل ذائقهای که توسط عدهای بین مردم ایجاد شده، دافعه نسبت به سازهایی چون سه تار، سنتور،عود، سازها کوبهای و آواز ایرانی ایجاد شده است، در صورتی که اینها شاخههای موسیقی اصیل ایرانی هستند.
شما سالهاست که در عرصه آواز ایرانی فعالیت میکند، دراین باره چه تجربیاتی دارد و برایمان بگویید.
به عنوان کسی که برنامه های مختلف داشتهام میگویم، که اتفاقاً مردم در مناسبتهای آیینی خودشان بسیار هم علاقمند این موسیقی و آوازها هستند، اگر این آوازها درست طراحی شود برای لحظات خلوت آدمی فوق العاده است.
ما انسانها دارای حالتهای مختلف، متنوع و گوناگونی به جهت روانی هستیم و برای هر کدام از این حالتها موسیقی خاص خود را طلب میکنیم و مثل یک نوع تغذیه روحی است، به همین دلیل ما به تمام فرهنگها که از دل فرهنگ خودمان بیرون میآید ادای دین میکنیم و به آن اصالت میدهیم و در این مواجهه هم نیاز داریم که هر کدام از آنها را مصرف کنیم اتفاقاً موسیقی جدی هم موسیقی مصرفی است، اما موسیقی مصرف شده برای حالات خاص آدمی و هر آدمی البته حالات خاص خودش را دارد اما این طیف حالتها از چند گونه بیرون نیست و من امیدوارم که این نوع اجراها مورد حمایت قرار بگیرد.
بنابراین اگر حمایت درستی صورت گیرد، اقبال مردمی هم زیاد میشود و ما با فوجی از مخاطب روبه رو میشویم، در حال حاضر کنسرتهایی که در سالنهای مجلل برگزار میشوند که بعضا حتی استانداردهای ابتدایی موسیقی را هم ندارند. ما سالن تخصصی اجرای کنسرت کم داریم اما هستند اندازهای که کارمان راه بیافتد.
انتهای پیام/