Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هست و امسال در استان با کمبود 16 هزار نفر نیرو مواجه بودیم.

قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در حاشیه آیین گشایش دانشگاه فرهنگیان(خواهران) شهرستان قوچان که در سالن همایش‌های زنده‌یاد ماه‌منیر اکرمی این دانشگاه برگزارشد، در جمع خبرنگاران عنوان‌کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هست و امسال در شروع سال تحصیلی با کمبود 16 هزار نفر نیرو مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای جبران کمبود نیرو حدود ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از طریق خرید خدمات آموزشی، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق تعیین تکلیف حق‌التدریس، نهضتی و... تأمین شد و ۸ هزار نفر دیگر از طریق حق‌التدریس، نیروهای شاغل و بازنشستگان تأمین گردید و در حال حاضر کلاس خالی در استان نداریم.

خدابنده اظهارکرد: دو پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی‌نژاد با تمام ظرفیت کار می‌کنند و امسال برای استان چهار برابر سال‌های گذشته افزایش ظرفیت انجام گرفت به طوری‌که سهمیه ما سال قبل ۴۶۰ نفر بوده‌است اما امسال به ۲ هزار نفر رسید و از محل ماده ۲۸ نیز در گذشته ۲۸۰ نفر پذیرش داشتیم که این تعداد امسال به یک‌هزار نفر رسیده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل این افزایش پذیرش با توجه به نیاز استان، لازم بود فضاهای جدیدی را برای دانشجویان پیش‌بینی کنیم و شهرستان قوچان نیز از جمله شهرهایی است که از گذشته تربیت معلم و دانش‌سرا داشته‌است و این پتانسیل چه به لحاظ فضای فیزیکی و چه نیروی انسانی در قوچان وجود داشت و ما با دو رشته آموزش ابتدایی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان قوچان که یکی از واحدهای دانشگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بود، راه‌اندازی کردیم و امیدواریم برای سنوات آتی مرکزی مستقل در این شهرستان داشته‌باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت:‌ داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

او افزود:‌ با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد:‌ گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام‌ پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می شود.

خسروجردی بیان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

او تصریح کرد:‌ تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن تاکید کرد:‌ ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد