Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@13:43:11 GMT

حسین فریدون معدل خود را ۴ نمره بالا برد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۶۳۹۹

حسین فریدون معدل خود را ۴ نمره بالا برد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسی پرونده تخلفات تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در این کمیسیون گفت:‌ عصر امروز با پیگیری‌های فراوان و پس از حدود 3 سال موضوع پرونده تحصیلی و تخلفات دانشگاهی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ از 13 نماینده عضو کمیسیون آموزش 9 نفر به  موضوع این پرونده رای دادند. این در حالی است که تخلفات حسین فریدون بر اساس گزارش تهیه شده از سوی کمیسیون آموزش محرز تشخیص داده شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: حسین فریدون چند موضوع خلاف واقع در پرونده تحصیلی خود اعلام کرده است. به طوری که معدل کارشناسی ارشد خود را 13.33 بوده است در اظهار نامه بیشتر اعلام کرده و عدد 17.38 صدم درصد را برای پذیرش در مقطع دکترا اعلام کرده است.

سلیمی افزود: متاسفانه حسین فریدون علیرغم تعهد محضری مبنی بر عدم اشتغال در هیچ سازمان و نهاد خصوصی و عمومی به این امر پایبند نبوده است که این موضوع هم تخلف دوم برادر رئیس‌جمهور در پذیرش دکترا محسوب می‌شود.

وی گفت:‌ زمانی که معاون آموزشی وقت دانشگاه شهید بهشتی از پذیرش غیرقانونی حسین فریدون امتناع می‌کند با فشارهای وارده وی جابجا می‌شود. که این موضوع هم قابلیت بررسی جداگانه دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: تخلف بعدی در پرونده تحصیلی حسین فریدون به ارسال نامه محرمانه مستقیم به دانشگاه شهید بهشتی جهت جذب وی از برخی جاها بوده است. این در حالی است که اگر پذیرش حسین فریدون در مقطع دکترا وفق قانون بوده چرا باید نامه محرمانه آن هم برای برادر حسن روحانی صادر شود.

سلیمی گفت: از 13 نماینده عضو کمیسیون آموزش مجلس 9 نفر به گزارش تهیه شده از تخلفات تحصیلی حسین فریدون رای دادند اما متاسفانه 4 نماینده از جمله محمود صادقی نماینده تهران که مدعی شفافیت هستند، و با آنکه رئیس فراکسیون شفافیت مجلس هستند هم به این گزارش رای ندادند. این در حالی است که مابقی افراد مخالف هم یعنی سه نفر دیگر از فراکسیون امید بودند.

وی افزود‌: در کره وزیری که از رانت دولتی برای تحصیل پسرش استفاده کرده بود عزل شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: آیا منسوبین حسین فریدون حاضر به کناره‌گیری به خاطر تخلفات تحصیلی و دانشگاهی وی و خلاف گویی‌های برادر رئیس‌جمهور هستند؟

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از 700 میلیارد تومان است، اظهار کرد: برای پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان به 2100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و قبل از پایان اردیبهشت 1403، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه سرایداران مدارس از عدم واریز 2 میلیون تومان افزایش حقوق گفت: این رقم برای اکثر سرایداران مدارس واریز شده است و اگر فردی آن را دریافت نکرده با حقوق اردیبهشت به همراه معوقه فروردین ماه دریافت خواهد کرد.

 

همچنین رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز گفت: حق‌التدریس معلمان در حال به روز شدن است تا کنون سه ماه پرداخت شده است و در اردیبهشت باقی مانده آن یعنی تا پایان اسفند 1402 پرداخت خواهد شد و کل مطالبات حق‌التدریس سال تحصیلی 1402-1403 تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت خواهد شد همچنین از ابتدای سال تحصیلی آینده حق‌‌التدریس معلمان هر دو ماه پرداخت خواهد شد‌.

دیگر خبرها

  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور