Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کارگروه احیای کشف رود که با حضور مدیران دستگاه های متولی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ساماندهی کشف رود در سال های گذشته در دستور کار مسؤولان مختلف بوده است اما هنوز هم به نوعی مشکل کشور و استان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای میدانی که در چند ماه اخیر به همراه مدیران دستگاه های مربوطه و به صورت زمینی و هوایی از کشف رود صورت گرفت باید گفت یکی از اقدامات مهم و اولویت دار استان موضوع ساماندهی کشف رود است.

وی متذکر شد: هر یک از مسؤولان استان در زمینه ساماندهی کشف رود به میزان وظایف خود در حوزه بهداشت، اقتصاد و سلامت مردم منطقه مسؤول هستند، اما به نظر می رسد به دلیل توزیع مسؤولیت ها و کافی نبودن امکانات دستگاه های متولی، همچنان مشکل کشف رود به قوت خود باقی مانده است.

رزم حسینی ساماندهی موضوع کشف رود را  یک مسئله حاکمیتی دانست و افزود: هر جا که ارکان حاکمیت در مسائل و مشکلات استان مشارکت کردند موفقیت های بیشتری حاصل شد؛ همان اتفاق مثبتی که در جریان اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی شاهد بودیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسؤولان استان در مورد ساماندهی کشف رود باید مسؤولیتی را عهده دار شوند، بیان کرد: هر طرحی که در جلسه امروز در زمینه کشف رود به امضا برسد، آن را در ستاد تدبیر هم تصویب خواهیم کرد و با پشتوانه همه ارکان حکومت طرح را جلو خواهیم برد.

وی بعد از انعقاد تفاهم نامه و در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم نامه ای که امروز با حضور دستگاه های متولی به امضا رسید برای این بود که یک مدیریت واحد در خصوص کشف شکل بگیرد و در همین راستا شهرداری مشهد، به صورت داوطلبانه مدیریت واحد ساماندهی کشف رود را برعهده گرفت و همه دستگاه‌های اجرایی هم نقش کمک کننده خواهند داشت.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان بندی صورت گرفته بنا بر این شد ظرف یک سال آینده برخی از تصفیه خانه های ایجاد شده، تکمیل و تعدادی ایجاد شوند.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: رسانه ها در زمینه کشف رود مطالبه گری خوبی داشتند و این روند را باید کماکان ادامه بدهند البته بهتر است به سمتی پیش بروند که باعث تشویش اذهان عمومی نشود.

در ادامه غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم ضمن بیان اینکه در سال های گذشته اقدامات لازم برای رها سازی بستر و حریم رودخانه کشف رود انجام شده است، افزود: در قدم نهایی ساماندهی فاضلاب کشف رود مورد نظر بود. واقعاً تهدیدات قابل توجهی را برای شهروندان مشهد می توانست دربرداشته باشد.

صادقی ادامه داد: با پیگیری های استاندار خراسان رضوی و همکاری مدیران و مراجع مربوطه جلسه امروز برگزار شد و به یک جمع بندی مطلوب رسیدیم.

وی نقش دادگستری در موضوع ساماندهی کشف رود را حمایت و نظارت دانست و اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه امضا شده، قرار شد طرح ساماندهی کشف رود با همدلی اجرا شود و هر جا نیاز به دستور و حمایت قضایی وجود داشت ما اقدامات لازم را انجام دهیم. هر جایی هم احیاناً دستگاهی کوتاهی کرد دستگاه قضایی آن را فراموش نخواهد کرد و در چارچوب مقررات برخورد صورت خواهد گرفت.

همچنین محمدرضا کلایی، شهردار مشهد در حاشیه جلسه کارگروه احیای کشف‌رود گفت: مجموعه‌ای از ۱۱ دستگاه در این پروژه همکاری دارند و هماهنگی آن بر عهده ما است که امیدواریم با حمایت دستگاه قضایی و همکاری دستگاه اجرایی این کار را به سرانجام برسانیم.

کلایی بیان کرد: یک طرح بالادستی برای این کار تهیه شده که ساماندهی بستر، ساماندهی اراضی پیرامون، ایجاد کمربند شمالی و حمایت اجتماعی از افراد دارای نفع در آن محدوده پیرامونی دیده شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه توافق‌نامه مشترک همکاری برای نجات کشف‌رود به فرماندهی شهرداری مشهد امضا شد.

شهردار مشهد گفت: در کشف‌رود لکه‌های مختلفی دیده شده که با حضور بخش خصوصی و سرمایه گذار ساماندهی می‌شود؛ شهرداری نیز در مرحله اول ۲۰۰ میلیارد تومان به این منظور اختصاص خواهد داد.

کد خبر 4764730

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی استانداری خراسان رضوي کشف رود محمدرضا کلایی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

کد خبر 6088337

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت