Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر سیاسی وزارت کشور در پی انتشار مطلبی با عنوان تغییر ۵۸۰ مدیر سیاسی در استان‌ها در یکی از روزنامه ها که براساس تخلیص گزارش تفصیلی و غیرصحیح یک سایت خبری منتشر شده بود، اعلام داشت: تغییر استانداران در سال ۹۷ عمدتا به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بوده است که بدین جهت وزارت کشور علیرغم به دوش کشیدن مسئولیت‌ها و وظایف سنگین خود پرچمدار اجرای این قانون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین انتصاب استانداران، فرمانداران، مدیران کل سیاسی استانداری ها و دیگران مدیران سیاسی در دولت تدبیر و امید معطوف به انتخاب افرادی است که ضمن همراهی با سیاست‌های دولت، از شایستگی لازم جهت تصدی پست‌های مدیریتی برخوردار بوده و توانایی اجرای برنامه‌های دولت را در ابعاد بخشی و فرابخشی دارا باشند.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در این مطلب آمده است: وزارت کشور در عزل و نصب مدیران سیاسی اجرایی، ضمن رعایت ماده ۱ دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی و اختصاصی نحوه انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران و موارد مندرج درجدول شمارة ۱ این دستورالعمل و تبصره‌های مربوط به آن (مصوبه شمارة ۵۷۸۶۰۶ مورخ اول تیرماه ۹۵ شورای‌عالی اداری)،  به طی مسیر قانونی و دارا بودن شاخص‌های عمومی و تخصصی با اولویت استفاده از افراد داخل کادر وزارت کشور  تأکید دارد و در نهایت با توجه به دارا بودن شرایط فوق، داشتن قدرت تعامل منطقی و سازنده با دیگر مدیران و مسئولان استان را در به کارگیری افراد مورد توجه قرار می دهد. فرصت های ایجاد شده برای استفاده از نیروهای جدید نه تنها بازی جناحی نیست بلکه گامی در راستای جانشین پروری و کادرسازی سازمانی در مجموعه وزارت کشور تلقی می شود.
بر این اساس، خوشبختانه اخیرا ۲۲۴ نماینده مجلس شورای اسلامی از رویکرد وزارت کشور مبنی بر جوان گرایی در پست‌های مدیریتی وزارت کشور قدردانی کرده اند.
وزارت کشور عنوان کرد: رویکرد این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید تکیه بر رویکرد اعتدالی فارغ از نگاه‌های صرف سیاسی است و همچنان که اشاره شده در صدد بوده و هست که نیروهای شایسته و توانمند مجموعه صف و ستاد وزارت کشور در پست‌های مذکور مورد استفاده قرار گیرند.
این مطلب تصریح کرد: برای اطمینان از اجرای رویکرد کافی است بدانیم در حالی که قبل از شروع دولت یازدهم ۶۲ درصد فرمانداران از سایر دستگاه‌ها مامور شده‌اند، ‌در حال حاضر بیش از ۷۶ درصد فرمانداران از کارکنان وزارت کشور و استانداری‌ها و واحدهای تابعه هستند.

برچسب‌ها وزارت کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان