Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر خبرگزاری فارس گفت: به تعبیر امام تسخیر سفارت آمریکا انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول بود چون واقعیت این است که اتفاقا در سال 42 و 43 اعتراض اصلی به آمریکا بوده و امام به خوبی شیطان بزرگ را می بیند اما شروع مبارزه از زدن دست شیطان آغاز می شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیان سردبیر خبرگزاری فارس امروز در میزگرد نگاهی نقادانه به کارنامه استکبارستیزی جمهوری اسلامی که با حضور پدرام امیریان فعال دانشجویی و مجتبی احمدی فعال اتحادیه بین المللی امت واحده که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: ما در سال های پس از انقلاب دچار شعارزدگی شدیم و شعار مرگ بر آمریکا از یک شعار حاکمیتی به یک شعار ملی و این شعار حاکمیتی از یک شعار آیینی به شعار مناسبتی و از یک شعار باطنی به یک شعار ظاهری تبدیل شد و به مرور زمان این شعار صورت و سیرت حقیقی خود را از دست داد چون زمینه اعتقادی و سیاسی آن مورد اعتنا قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه اصل شعار و شعار دادن قابل اعتناست و امام (ره) نیز در این رابطه می گوید شعار مرگ بر آمریکا را قدر بدانید و این شعارهای الله اکبر بود که مردم ما را پیروز کرد افزود: اگر شعار دارای یک اعتقاد درونی باشد ارزشمند است با این وجود مشکل ما این است شعار مرگ بر آمریکا به مرور زمان دچار بی هویتی شده است.   مهدیان به تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و افزود: به تعبیر امام تسخیر سفارت آمریکا انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول بود اما سوال این است که چرا انقلاب دوم از انقلاب اول مهمتر است واقعیت این است که اتفاقا در سال 42 و 43 اعتراض اصلی به آمریکا بوده و امام به خوبی شیطان بزرگ را می بیند اما شروع مبارزه از زدن دست شیطان آغاز می شود یعنی در بهمن 57 ملت ایران دست دشمن را زدند و در جریان تسخیر لانه جاسوسی به جهت رشد اجتماعی سر دشمن و فتنه را زدند.   سردبیر خبرگزاری فارس با بیان اینکه اگر قرار باشد شعار مرگ بر آمریکا فروضات هوشمندانه داشته باشد نیازمند رشد فهم اجتماعی هستیم و در این صورت است که این شعار می تواند موثر باشد افزود: برای مبارزه با استکبار باید دست دشمن را بزنیم بنابراین در جامعه خودمان باید ببینیم دست دشمن کجاست.   وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار نیازمند به یک خودآگاهی و مردمی شدن است تا محتوا شکل بگیرد تصریح کرد: بعد انقلاب شعار مرگ بر آمریکا که یک شعار ایدئولوژیک است به دلیل بی توجهی به یک شعار پوسته ای تبدیل شده است. البته در چند سال اخیر مسیر رو به رشدی داشته ایم به گونه ای که اگر در سال های گذشته مراسم های 13 آبان به یک سری نشست ها و راهپیمایی ها محدود شده بود امروز از باطن استکبار سوال می شود.
مهدیان با بیان اینکه 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی یک اتفاق و حادثه و یک بلوغ اجتماعی بود اظهار کرد: پس از برجام نیز ما شاهد چنین بلوغ اجتماعی هستیم و بنده معتقدم بعد از برجام رشد اجتماعی پیدا کرده ایم چون یک تجربه صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز مسیردرستی را انتخاب کردند در هر حال تمام این هزینه هایی که برای برجام شد ارزش داشت.   سردبیر خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اگر امروز اعتراض به استبداد شکل گرفته به خاطر این است که انقلاب اسلامی انسانیت را به انسان هدیه کرد افزود: در دوران طاغوت مردم در سرنوشت خود حاکم نبودند ولی امروز با شعار عدالت عدالت را نقد می کنند.
وی با بیان اینکه امروز یک خانم در مقابل رهبری می گوید من حرف های شما را قبول ندارم ولی در دوره طاغوت کسی حق اظهار وجود نداشت تا آینده خودش را بسازد تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی شاهدیم دولتی به مدت 8 سال برخلاف آرمان های 22 بهمن سال 57 شکل می گیرد و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید و چون انتخاب مردم بوده همه با آن کار کردند.   مهدیان با بیان اینکه چون اصلاح طلبان با مردم مخالفند با خصوصی سازی نیز مخالف هستند افزود: اصلاح طلبان می گویند مردمی سازی یعنی رفراندم اما سوال این است که مگر در دو قطبی سازش و مقاومت طرف اصلاح طلبان رای نیاورد و مذاکره نکرد اما چرا امروز این آدم به منفورترین شخص تبدیل شده است و این را نظرسنجی مریلند می گوید در هر حال اگر امروز رفراندم برگزار شود مردم می گویند رفتن رئیس جمهور.   سردبیر خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه آیین نامه تجمعات را خاتمی تدوین کرد تا براساس آن هر کسی می خواهد تجمعی برگزار کند مجوز بگیرد و تعهد دهد کسی کشته نمی شود اظهار کرد: آقایان اصلاح طلب با واگذاری های تخلف ساز مخالف نیستند بلکه آنها با واگذاری ها به مردم مخالفند.

وی با بیان اینکه اگر ما با استبداد مبارزه کردیم معنیش این است که مردم سالار و محق هستند اضافه کرد: در هر کجا برویم قانون وجود دارد با این وجود امروز که ناکارآمدی اصلاح طلبان در حوزه شهری، قانونگذاری و اجرایی اثبات شده می گویند نظارت استصوابی و این معنایش این است که ما آدم های غلط، اشتباهی و موهومی هستیم.   پدرام امیریان فعال دانشجویی نیز با بیان اینکه ترجمه استکبار در داخل به فساد ستیزی معنا می شود افزود: این اسمش مفسدستیزی است نه فسادستیزی در واقع این چیزی که امروز به عنوان فساد ستیزی مطرح می شود انحراف ذهن عموم از اصل مسئله است.   وی با اشاره به اینکه امروز می بینیم شعارهایی علیه آمریکا نوشته شده ولی پشت این ساختمان های چند طبقه ایجاد شده افزود: سوال این است مردم کجای قصه هستند؟ مردم در یک نظام سیاسی در سه جا یعنی انتخابات ها، خیابان ها و همه پرسی ها می توانند حرف خود را بزنند با این وجود راه حل ما برای مشکلات امروز بازگشت به اصل قانون اساسی است.   امیریان با تاکید براینکه ما هنوز مفهوم استکبارستیزی را درک نکرده ایم افزود: هر نظام سیاسی تلاش می کند اصول خود را توسعه دهد اما اگر یک نظام سیاسی بخواهد گفتمان خود را به مدد ابزار اقتصادی و نظامی توسعه دهد و حقوق شهروندان دیگر کشورها را تضییع کند این نظام سیاسی استکبار است.   این فعال دانشجویی با بیان اینکه بنده نیز قبول دارم که آمریکا مصداق استکبار است افزود: آنچه امروز تحت عنوان فساد ستیزی مطرح می شود دله دزد شناسایی کردن است و این در حالی است که فساد ستیزی یک بستر ساختاری دارد.   مجتبی احمدی فعال عدالت خواه اتحادیه بین الملل امت واحده نیز در این نشست با بیان اینکه پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب و تسخیر سفارت آمریکا نیازمند یک بازاندیشی هستیم تصریح کرد: ما به عنوان ایران و ایرانیان با یک مسائل حداقل 200 ساله مواجهیم؛ به گونه ای که می توان گفت پس از جنگ های ایران و شوروی اولین مسئله ما سرخوردگی بوده است.   وی با بیان اینکه فرقی نمی کند که چه حکومتی سر کار است چون یک روح بیمار تاریخی در ایران وجود دارد که باید این موضوع برطرف شود تصریح کرد: در مسئله اعتراضات کارگران موضوعاتی مثل حقوقشان و بازگشت به دولت مسائل ظاهری است و باید اصل ساختاری مربوط به کارگران اصلاح شود.   احمدی با تاکید براینکه اصلا نباید مسئله استکبارستیزی را در دعواهای سیاسی حل کنیم چون ما الان به فرقه گرایی رسیده ایم تصریح کرد: این اوضاع نشان می دهد ما اصلا مفهوم استکبارستیزی را نفهمیدیم. واقعیت این است مسئله اقتدارگرایی برای کشور سرخوردگی ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لانه جاسوسی استکبار آمریکا فرقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اهم بیانات رهبر انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است.

*تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

* غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

این خبر تکمیل می شود...

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901675

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • برای پیروزی به میدان می رویم/فوتبال ایران یا مشکل مهاجم روبرو است
  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود