Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس استاندار فارس اعلام کرد که در سفر آتی رییس جمهور به فارس ۳۰هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی افتتاح خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی شامگاه سه‌شنبه ١٤ آبان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: از طرح‌هایی که در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، ۳ سد نرگسی، هایقر و کوار است که تاثیر به سزایی در تامین آب بخصوص در حوزه کشاورزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری اینکه در هفته دولت نیز بیش از ۳۵۰۰میلیارد تومان پروژه در سطح استان افتتاح شد، به قابلیتهای فارس در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گرشگری اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تمام اقدامات انجام شده در حوزه صنعت به دنبال تعیین تکلیف واحدهای تولیدی به تملک در آمده استان هستیم.

به گفته استاندار فارس تا کنون ۶۲ واحد تولیدی به تملک بانکها در آمده است که از این تعداد تکلیف ۱۷ واحد تولیدی مشخص شده و مابقی در دستور کار قرار دارد.

رحیمی اضافه کرد: همچنین در حوزه معادن، اکتشاف معدنی در۱۷ هزار کیلومتر از پهنه‌های معدنی استان با ایمیدرو قرارداد منعقد شده است.

او به راه‌های ارتباطی فارس هم اشاره کرد و بهبود آن را در گرو همکاری بانک‌ها دانست و بیان کرد: از جمله این مواردآازاد راه ۲۲۲کیلومتری شیراز به اصفهان است که پیشرفت ۷۸درصدی دارد و اتمام آن در گرو همکاری بانک‌ها است.

استاندار فارس ادامه داد: از بانک‌های مسکن، ملی، ملت، سپه و صادرات تقاضای وام کرده‌ایم که تاکنون بانک مسکن آمادگی خود را برای پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات اعلام کرده و امیدوارم این همکاری شامل حال سایر یانک‌ها نیز بشود تا بتوانیم این آزاد راه را تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم.

رحیمی همچنین به قرار گرفتن فارس در بن بست ریلی اشاره کرد و گفت: علی‌رغم پیگیریها و تصویب فاینانس برای راه آهن شیراز بوشهر، اما متاسفانه  بانک صنعت و معدن اعلام کرد سقف کاردکرش تکمیل شده و قادر به همکاری در این پروژه نیست.

او با بیان اینکه فارس در بن بست ریلی قرار دارد و خطوط ریلی به هیچ نقطه دیگری از کشور بجز اصفهان نمی‌رود، ادامه داد: خط ریلی شیراز اصفهان مسافری و زیان ده است و اگر قرار باشد هم از بن بست و از حالت زیان ده خارج شود باید به سمت اتصال به شهرهای بندری برای حمل و نقل بار حرکت کنیم تا خطوط راه اهن در فارس سود ده باشد.

استاندار فارس از وزیر اقتصاد درخواست کرد زمینه برای همکاری بانکها در پروزه های خط ریلی فارس را فراهم کند.

رحیمی همچنین کاهش تراکم و تمرکز تصمیم گیری‌ها مطابق با اصل ۱۲۷ قانون، تسهیل در اتمام ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی، افزایش سقف اختیارات بانکها در پرداخت تسهیلات، کاهش تعداد سامانه‌ها برای ثبت اطلاعات فعالان اقتصادی، پرداخت وام به پیمانکاران پروژه‌های دولتی و مشارکت بانکها در اجرای این پروژه‌ها را از مواردی ذکر کرد که نیازمند چاره اندیشی از سوی وزیر اقتصاد است.

او به مواردی اشاره کرد که منجر به تسهیل در سرمایه گذاری خارجی می‌شود و گفت: قرار بود به سرمایه گذاران خارجی با سپرده ۲۵۰هزار دلاری، اقامت ۵ ساله داده شود اما متاسفانه فرمهای وزارت اقتصاد مشکلاتی را برای تحقق این مهم ایجاد کرده است.

استاندار فارس یادآور شد: باید سازوکاری فراهم شود که ورود سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور مشمول مزایای سرمایه گداری خارجی شود، چرا که گاهی سرمایه گداران خارجی به دلیل تحریم‌های بانکی و عدم امکان ورود سرمایه از طریق بانک‌ها و سایر شیوه‌های رسمی از مبادی غیر رسمی اینکار را می‌کنند، اقدامی نظیر همکاری با ایرانیان خارج از کشور که تحقق این موصوع نیازمند تدابیر ویژه است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سفر رییس جمهور فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: در سفر یک روز به شهرستان دهاقان طرح برق رسانی به منطقه آستانه بودجان به طول ۱۰ کیلومتر و با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و احداث مرحله دوم آن به طول ۵ کیلومتر و اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیزآغاز شد.


در این مراسم ساختمان شماره ۲ فرمانداری شهرستان دهاقان، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان به صورت رسمی افتتاح و همچنین واحد تولیدی بخاری صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۶۱۰۰ متر مربع نیز افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین