Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:50:52 GMT

مخالفت امارات با اعطای «روادید» به مفتی فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۹۱۴۷

مخالفت امارات با اعطای «روادید» به مفتی فلسطین

امارات از اعطای «رواید» به مفتی قدس و فلسطین برای شرکت در همایش بین المللی که در این کشور برگزار می شود، امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، یک مقام فلسطینی امروز(سه شنبه 14 آبان 1398) به خبرگزاری آناتولی گفت: دولت امارات متحده عربی برای شیخ «محمد حسین» مفتی قدس و فلسطین که قرار بود در همایش بین المللی ابوظبی شرکت کند، روادید صادر نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام فلسطینی گفت: قرار بود که مفتی فلسطین روز یکشنبه گذشته ( 12 آبان ۱۳۹۸) وارد خاک امارات شود، اما به دلیل نگرفتن روادید نتوانست وارد این کشور شود.

وی افزود: مقامات فلسطین به طور رسمی از مقامات امارات در این باره توضیح خواستند تا همه مسایل حل شود.

 

از سالهای پیش، به دلیل حمایت امارات از «محمد دحلان» از رهبران جدا شده جنبش فتح باعث شده تا سایه اختلاف بر تشکیلات خودگردان و ابوظبی سایه بیندازد.

شیخ محمد حسین  در ژوئیه 2006 میلادی به عنوان مفتی قدس و فلسطین از سوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منصوب شد. شیخ محمد حسین پیش از انتصابش به این سمت، مدیر مسجد الاقصی بود. وی به عنوان یک شخص میانه روی سیاسی شناخته می شود.

پلیس رژیم صهیونیستی در هشتم می 2013 میلادی، وی را بازداشت کرد. سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی درباره علت بازداشت وی گفته بود که پلیس از وی به خاطر ارتباطش با درگیری بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها در خارج از مسجد الاقصی بازجویی کرده و پس از ساعاتی، وی را آزاد کرده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان استکبار ستیزی روز 13 آبان اردبیل مجلس مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مفتی فلسطین روادید امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • غرب بدون روتوش