Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شیوا روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند که با محوریت آمادگی دستگاه ها همزمان با آغاز فصل سرما و آسیب شناسی مناطق حادثه خیر با حضور اعضا در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست بر لزوم آمادگی دستگاه های خدماتی به ویژه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و راه و شهرسازی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظارت بر محورهای فرعی و اصلی به ویژه محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه ضروری است که این مهم منوط به آمادگی کامل دستگاه ها و فراهم سازی شرایط کافی و لازم دارد که البته در صورت وجود مشکل، مسولیت با خود دستگاه است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که در این نشست بر آمادگی دستگاه های خدماتی و امدادی جهت تامین سوخت در شرایط بحرانی توجه ویژه شد و گفت: یکی از موضوعات ضروری در زمان بارش ها، لایروبی رودخانه ها و مقابله با جاری شدن سیلاب در فصل سرما است که باید قبل از هرگونه حادثه، اداره امور آب با تخصیص اعتبار این مهم را دردستور کار قرار دهند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص وضعیت تجهیزات و امکانات شهرستان در زمان بحرانی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه وضعیت شهرستان از لحاظ  توان عملیاتی و ماشین آلات با گستردگی منطقه همخوانی ندارد ولی با این وجود دستگاه ها مکلف به تامین امکانات هستند و بگونه ای مدیریت کنند که شاهد بحران در این بخش نباشیم.

وی در خصوص تجهیز ستاد بحران شهرستان به سامانه جی پی اس برای مدیریت بیشتر در شرایط بحرانی افزود: مقرر شد در زمان بحران و بارش برف، ستاد برف روبی ابتدا مسیرهای حساس و نقاط اولویت دار همچون اورژانس، بیمارستان و مراکز درمانی، آتش نشانی و ... را برف روبی کنند.

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه این نهاد شهری در بارندگی های اخیر با جمع آوری پل های نابسامان بر روی جوی ها و زهکشی آب های سطحی در بلوار اصلی شهر مشکل خاصی را شاهد نبودیم، گفت: یکی از مشکلات شهرداری، وجود زباله ها در جوی هاست که در هنگام بارش در کانال آب جمع شده و مشکلاتی را ایجاد می کند که لازم است شهروندان توجه داشته باشند.

وی در خصوص آمادگی این نهاد همزمان با در پیش بودن فصل سرما نیز گفت: هم اکنون شهرداری دماوند سه منطقه جمعیتی مشا، دماوند و گیلاوند با استقرار پایگاه های خدمات شهری، نظارت داشته و تجهیزات کامل را پیش بینی کنند.

صفری گفت: برخی از تیرهای برق به دلیل نامناسب بودن، در هنگام بارش سست شده و نگران کننده هستند که دستگاه متولی توجه داشته باشد تا شاهد واژگونی نباشیم.

برچسب‌ها مدیریت بحران شهرستان دماوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران شهرستان دماوند مدیریت بحران شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان