Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:47:27 GMT

واکنش آمریکا به گام جدید کاهش تعهدات برجامی ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۰۵۸۴

به گزارش «تابناک» به نقل از  مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، مدعی شد که این اقدام «گامی بزرگ در مسیر اشتباه» است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به اعمال فشار حداکثری بر ایران تا زمان دست برداشتن از آنچه «رفتار بی ثبات کننده» نامید ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین مدعی شد: ایران دلیل معقولی برای توسعه برنامه غنی سازی اورانیوم در تاسیسات فردو یا هیچ مکان دیگری ندارد مگر در راستای تلاش برای باج خواهی هسته‌ای که تنها به عمیق‌تر شدن انزوای سیاسی و اقتصادی آن منجر خواهد شد.

گفتنی است که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز سه شنبه با اعلام اینکه از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجام را بر می‌داریم، گفت: از فردا گازدهی را در فردو آغاز می‌کنیم.

روحانی تصریح کرد: گامی که از فردا آغاز خواهیم کرد در فردو خواهد بود. در فردو طبق برجام ۱۰۴۴ سانتریفیوژ داریم، اما قرار بود این سانتریفیوژ‌ها بچرخند، اما گاز به آن‌ها تزریق نشود. گامی که از فردا بر می‌داریم و همین امروز به سازمان انرژی اتمی دستور می‌دهم، این است که از فردا گازدهی را در فردو آغاز می‌کنیم و این گام ممکن است سرو صدا به پا کند و آن‌ها اعتراض کنند که چرا در فردو می‌خواهید این کار را انجام دهید. ما حساسیت‌شان نسبت به فردو و سانتریفیوژ‌ها را می‌دانیم، اما هرگاه به تعهدات خود عمل کردند مجدد گاز را قطع می‌کنیم و دیگر گاز به سانتریفوژ‌ها تزریق نخواهد شد، پس قابل بازگشت است.

گفتنی است، تصمیمات برجامی ایران در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق بین المللی و انفعال اروپا بر اساس مادتین ۲۶ و ۳۷ برجام بوده است.

تصمیم جدید ایران در ارتباط با عملیات گازدهی ماشین‌های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدی IR ۶ در آستانه اعلام گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

ایران اعلام کرده با توجه به عدم پایبندی کشور‌های امضا کننده برجام، کاهش تعهدات خود را تا متوازن شدن مشارکت طرف‌های متقابل در این توافق بین المللی ادامه خواهد داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم فردو علی مطهری چند همسری کاظم جلالی مارک ویلموتس کردستان سوریه وزارت خارجه آمریکا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی فشار حداکثری غنی سازی اورانیوم سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم فردو علی مطهری چند همسری کاظم جلالی مارک ویلموتس کردستان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس ابلاغ بند ۲ مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط «ثبت سفارش تا قبل از پایان دی‌ماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲» تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

«گفتنی است ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار برای بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.»

کد خبر 6095899

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن