Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک در ۵۷۵ هکتار مناطق حوزه آبخیز ابر، ابرسج، دهملا و تاش از اول آبان ماه سال جاری اجراشده است، گفت: برای اجرای عملیات بیولوژیک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتباری به مبلغ ۴۶۸ میلیون ریال صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن بیان اینکه پس از انعقاد قرارداد، بذر‌ها برای انجام کپه کاری و بذرپاشی در مناطق ییلاقی شاهرود تحویل پیمانکار شده است، افزود: تلاش شد تا در این راستا از نیرو‌ها و جوامع بومی و محلی به کار گرفته شود، زیرا مشارکت آن‌ها بیشترین تأثیر را در حفظ عرصه‌های طبیعی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه برای انجام عملیات بیولوژیک در حوزه‌های آبخیز این شهرستان از بذر‌های سازگار با شرایط بومی استفاده‌شده است، ابراز داشت: بذرپاشی و کپه کاری یکی از اقداماتی که می‌تواند علاوه بر حفظ خاک و پوشش گیاهی در جلوگیری از سیلاب نیز مؤثر باشد لذا آبخیزداری یکی از مواردی است که می‌تواند بسیار به حفظ محیط‌زیست کمک کند.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان شاهرود بسیار وسیع است، تصریح کرد: قطعاً بدون حضور و مشارکت مردمی نمی‌توان از‌ای عرصه بزرگ حفاظت و حراست کرد لذا در برنامه‌های منابع طبیعی دخیل کردن جوامع بومی و محلی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری دنبال می‌شود.

او ضمن بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات آبخیزداری حوزه شاهرود جنگل‌کاری ۳۶ هکتار از اراضی جنگل ابر است، افزود: اعتباری که برای این طرح منظور شد رقمی معادل ۱۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که به این منظور از گونه‌های جنگلی بومی از قبیل گلابی وحشی، بلوط و ... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

جنگل‌کاری ۳۶ هکتار از اراضی جنگل ابر از اقدامات آبخیزداری حوزه شاهرود است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد

کشاورزیان گفت: همزمان با شروع فصل بهار و همچنین به دلیل شرایط مناسب بارندگی و دمایی، آفت ملخ کوهاندار و شپشک در شهرستان شاهرود فعال می‌شود.

وی از شناسایی کانون‌های طغیانی این آفت خبر داد و گفت: آفت ملخ کوهاندار با پیش آگاهی به موقع در اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ و فروردین امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از تاغزارها شناسایی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر به تاغزارها، عملیات کنترلی با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شاهرود و همچنین حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی