Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد اقدامات انجام شده در حوزه آزاد سازی حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از خطرات احتمالی سیلاب‌ها در فصل بارش گفت: تاکنون توانستیم 285 هکتار از اراضی و بستر رودخانه‌ها در زنجان آزاد سازی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص اقدامات انجام شده به منظور مهار سیلابها و کاهش خسارتهای احتمالی ناشی از سیلابها در زنجان اظهار کرد: آبگیری سدهای احداث شده و پروژه های تغذیه مصنوعی از اولویت های کاری شرکت است که نقش بسزایی در مهار و کنترل سیلاب ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مطالعه حد بستر و حریم رودخانه های اصلی به طول 810 کیلومتر اقدامات انجام شده است افزود: احصای تصرفات صورت گرفته در حوزه شهری و روستایی و صدور اخطاریه برای متصرفین و همچنین هشدار برای دستگاه های متولی موضوعات مرتبط  با هماهنگی فرمانداران محترم شهرستان ها از جمله شهرداریها و اداره راه و شهرسازی اشاره کرد.

افشاری با اشاره به آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها افزود: تاکنون 285 هکتار از این اراضی با همکاری مراجع ذیصلاح آزادسازی شده و 36 سازه تقاطعی غیر اصولی از جمله پل‌ها با همکاری اداره راه و شهرسازی شناسایی و تمهیدات لازم برای بالا بردن ظرفیت آبگذری آنها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شرکت آب منطقه ای زنجان به کمک اداره راه و شهر سازی، حدود 60 دهنه از دهانه پل‌ها و حدود20 کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و سیلابها را لایروبی و بازگشایی کرده و این امر به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان به نشانه گذاری حد بستر و حریم رودخانه های اصلی تاکید کرد و گفت: نشانه گذاری 145 کیلومتر از رودخانه های اصلی برای رعایت حد بستر و حریم از طرف مجاورین انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات شکست سدهای در دست اجرا و در دست بهره برداری نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه در بحث سیلاب بوده که در حال انجام است.

افشاری در خصوص هشدارهای سیل و شکست سدها تصریح کرد: علائم هشدار سیل و طغیان رودخانه ها و غیره در شهرستانها و محل‌های حادثه خیز با نصب بنر و یا از طریق پیامک و فضای مجازی صورت گرفته و در شهرستانها با همکاری فرمانداریها و در شهر زنجان با همکاری شهرداری زنجان در برخی از نقاط پر تردد، این بنرها نصب شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: هم اینک هیچ مسیر مسدودی در جاده‌های اصلی استان وجود ندارد و تمام راه ها باز و تردد در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین میش‌مست اظهار کرد: شامگاه جمعه مسیر جاده‌ای شهر «بار» در نیشابور به دلیل سیلاب مسدود شده بود که این مسیر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی اضافه کرد: در مسیر سبزوار - شاهرود نیز دیشب گل و لای سطح جاده را گرفته بود و در این مسیر کندی حرکت وجود داشت که این جاده هم پاکسازی شد.

وی ادامه داد: دیروز ۶ فقره تصادف جرحی با هفت مصدوم و ۲۲ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

میش‌مست افزود: اکنون ترافیک در مسیر مشهد- چناران پرحجم و در سایر جاده‌های استان عادی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی شد/ بزرگراه اردستانی همچنان مسدود است
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد