Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:09:16 GMT

هفته سوم اعتراض‌ها؛ راه‌های ارتباطی بیروت باز است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۱۶۵۸

هفته سوم اعتراض‌ها؛ راه‌های ارتباطی بیروت باز است

رفت وآمد در تمام محورهای پایتخت لبنان اکنون به شکل روان در جریان است و مشکلاتی که در روزهای گذشته به دلیل مسدود بودن راهها بروز یافت، دیگر دیده نمی شود.

علاوه بر این تظاهرات به شکلی که در هفته اول ناآرامی ها شاهد بودیم، دیده نمی شود و به میزان زیادی فروکش کرده است اما مسدود بودن راهها در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مسدود کردن راهها نه از سوی معترضان لبنانی که به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی به خیابان ها آمده بوند، انجام گرفته است، بلکه از سوی طرف های خاص و به مقاصد سیاسی به منظور اعمال فشار بر دولت طراحی شده است.

نکته قابل توجه  در مسدود کردن راهها، اقدامات غیراخلاقی و غیرانسانی چنین رخدادی است به عبارت بهتر در اعتراضات لبنانی ها مسدود کردن راههای ارتباطی به یکی از بارزترین وجهه این اعتراضات تبدیل شد و حتی در برخی مناطق ایست های بازرسی برپا شد و مردم برای عبور و مرور باید کارت شناسایی ارائه می کردند؛ پرواضح است معترضانی که از سر مشکلاتی که به آن اشاره شد به خیابان ها آمده اند هرگز دست به چنین اقداماتی نمی زنند بلکه این اقدامات از سوی گروهی شناخته شده و به منظور تحقق اهداف و مقاصد سیاسی خاص صورت می گیرد.

در این میان امروز منابع لبنانی از جمله خبرگزاری رسمی این کشور از بازگشایی بسیاری از راههای ارتباطی خبر دادند و به نوشته روزنامه "النهار"، تصمیم نهایی و مهم برای بازگشایی راهها اتخاذ شده است و نیروهای ارتش علاوه بر باز کردن راهها، در حال جمع آوری چادرها و مراکز تجمع در مسیر راههای ارتباطی هستند.

به نوشته این روزنامه این اقدام ارتش در حالی است که مسدود بودن راهها در روز دوشنبه موجب بروز برخوردها و مشکلاتی بین مردم عادی و تظاهرکنندگان شد وحتی کسانی که حامی ادامه تظاهرات هستند،  مخالفت خود را با ادامه بستن راهها اعلام کردند زیرا یکی از نتایج این اقدام این است که کارمندان نمی توانند در محل کار خود حاضر شوند و تاخیر  درساعات شروع کار موجب شد بسیاری از شرکت ها حقوق کارمندان خود را در ماه جاری نصف کنند و این به نوبه خود نارضایتی گسترده ای را به دنبال داشت حال آنکه شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی در لبنان ظرفیت و تحمل بروز مشکلات این چنینی را ندارد.

به این ترتیب روند این تحولات و به عبارت بهتر مشکلات به جایی رسید که ارتش در نهایت عزم خود را برای بازگشایی تمام راهها و برچیدن چادرها و خیمه ها جزم کرد به ویژه اینکه بیم آن می رفت سوء استفاده از تظاهرات مردمی علاوه بر مسدود کردن راهها به سمت مقاصد دیگر نیز پیش برود .

النهار یادآور شد حزب الله لبنان نیز در ادامه این وضعیت هشدار داد در صورت ادامه بسته بودن راههای بیروت به سمت جنوب و مناطق الناعمه، خلده و شفرولی و نیز ورودی ضاحیه جنوبی بیروت، تصمیماتی را در خصوص بازگشایی آن اتخاذ خواهد کرد؛ این هشدار جدی گرفته شد به ویژه اینکه ادامه روند مسدود بودن راهها توانایی و کارآمدی دولت را نیز زیر سوال می برد.

همچنین به نقل از رئیس جمهوری لبنان اعلام شد در پرتو فشار ناشی از مسدود بودن راههای ارتباطی دعوت به رایزنی برای تشکیل دولت جدید امکان پذیر نیست.

تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی ها شامگاه پنجشنبه ۲۵ مهر (۱۷اکتوبر) آغاز شد و در روزهای نخست بسیاری از خیابان های بیروت حتی خیابان های فرعی به دلیل حضور جمعیت معترضان و به آتش کشیدن لاستیک ها مسدود بود. در هفته دوم تظاهرات کم کم به سمت میدان های "ریاض الصلح "و "الشهداء" و نیز مقابل بانک مرکزی در مرکز بیروت و در برخی موارد اطراف پل "رینگ" متمرکز شد و شدت تظاهرات به میزان زیادی از روز دوازدهم به بعد فروکش کرد.

برچسب‌ها لبنان تظاهرات اعتراضی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان تظاهرات اعتراضی لبنان تظاهرات اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دامنه اعتراض های دانشجویی در آمریکا همچنان در حال گسترش است. و به حدود 80 دانشگاه و موسسه آموزشی رسیده است.
تلویزیون ای بی سی گزارش داد دانشگاه های شمالی آمریکا هم به اعتراض ها پیوسته اند در حالی که معمولا از فضای سیاسی دور هستند.
در دانشگاه هاملین ایالت مینه سوتا، حامیان فلسطین تحصن کردند و ضد صهیونیست ها شعار سر دادند.
دانشجویان دانشگاه ویرجینیا هم به جنگ غزه اعتراض کردند و پایان کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
تاکنون شمار بازداشتی های دانشجویان در آمریکا به بیش از هزار نفر رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا