Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ابراهیم ایزدخواه، مدرس دانشگاه قم با بیان این مطلب درگفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: ائمه‌اطهار بسیاری از حالت‌هایی را که رخ می‌داد توسط علمی که از نزد خداوند به آنها عطا گشته بود پیش‌بینی می‌کردند و به این امر واقف بودند که در برهه‌های خاص امکان ارتباط مستقیم با اصحاب خود را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جهت تسهیل در این امر این بزرگواران شبکه‌ای تنظیم کردند که می توان از آن با عنوان شبکه وکالت یاد کرد که امروزه مشابه این سازمان برای برقراری ارتباط با مراجعی که درخارج از کشور هستند وجود دارد.

مدرس دانشگاه قم ادامه داد: این شبکه وکالت از زمان اولین امام شیعیان آغاز گشته است و هرچه زمان رو به جلو می‌رفته است فعالیت این شبکه نیز گسترش می‌یافت و در تا نزدیک به امامت حضرت مهدی(عج) این شبکه به اوج خود رسید.

ایزدخواه بیان کرد: دو راه عمده برای ارتباط با امام حسن عسگری(ع) وجود داشته است یکی از راه‌ها از طریق وکلایی بوده است که امام(ع) آن‌ها را بر چهار منطقه‌ای که مشخص نمودند منسوب کردند؛ این وکلا تمام امور مربوط به صدور و اجرای اعمال دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیعیان را عهده‌دار بودند و اجازه انتساب وکیل را از طرف امام بزرگوار برمناطق کوچک‌تر داشتند.

وی تشریح کرد: راه دوم ارتباط پنهانی اصحاب با منزل امام بوده است؛ که از طرق مختلف توسط یاران نزدیک این امام شریف انجام می‌گرفت، یکی از این راه‌ها رساندن نامه توسط عثمان بن سعید معروف به ثمان(روغن فروش) از طریق ظرف های بزرگ روغن به منزل امام بوده است به این صورت که نامههارا در ظرفها قرار میدادند و بر روی آن روغن میریختند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: مانند مادری که آرام آرام آماده راه رفتن میکند ائمه نیز مردم را آرام آرام به اعمال دینی و رفع مشکلات از طریق اصحاب عادت می‌دادند.

ایزدخواه ادامه داد: تدریس امام به دو بخش قبل از محاصره و در حین محاصره تقسیم میشده است که در هنگام محاصره دروس سیاسی و بحث هایی پیرامون امام عصر نمی شد، با این حال سربازان از وجود امام زمان(عج) خبر دار شده بودند و از منزل امام به شدت حفاظت می‌کردند و مراقب بودند که کسی  از بانوان منزل باردار نباشند.

وی در بخش دیگر گفت: شباهت‌هایی میان حضرت یوسف(ع) و امام عصر در باب‌های مختلفی وجود داشته است که امام زمان را نیز با لقب یوسف زهرا(ع) عنوان می‌کردند، از جمله دلایل این تشابه وجود غیبت طولانی در زندگی این دو بزرگواران و تعداد فرزندان حضرت یعقوب(ع) و حضرت زهرا(س) بوده است.

مدرس دانشگاه قم در ادامه بیان کرد: حضرت یعقوب(ع) با این که می دانستند فرزندشان زنده است اما زمان ظهور ایشان را نمی‌دانستند که این امر درمورد امام عصر هم صدق می‌کند، شباهت دیگر از باب این امراست که امام زمان(عج) پس از پیدا کردن مرقد حضرت فاطمه به محاکمه ظالمانی می‌پردازند که در حق این حضرت ظلم‌هایی را روا داشتند.

کد خبر 461901 برچسب‌ها دین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی