Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدی متولی الموتی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص ویژگی‌های طلبه و حوزه انقلابی، گفت: از منظر علما، بزرگان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب طلبه جامع طلبه‌ای است که بتواند در مسئولیت‌های مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی برای مردم و دین کارگشا و مفید باشد.

وی ادامه داد: طلبه‌ای که مسائل جامعه و نظام اسلامی برای او اهمیت دارد می‌تواند در مسیر انقلاب تاثیرگذار بوده و نقش آفرینی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولی الموتی، نظام اسلامی را برآمده از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و اظهار داشت: طلاب و حوزویان همواره باید این معنا را به خاطر داشته باشند که نظام جمهوری اسلامی ایران با خون هزاران شهید آبیاری شده و با حاکمیت و ولایت نائب امام زمان (عج) رهبری می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) با بیان اینکه این طلاب هستند که حوزه را می‌سازند، اظهار داشت: مسئولیت حوزه و طلبه یکی است بنابراین حوزه زمانی حوزه طراز انقلاب می‌شود که طلبه‌های آن انقلابی باشند، انقلابی فکر کنند و انقلابی رفتار کنند؛ از این رو ارزش‌ها و اهداف نظام اسلامی باید برای طلبه از جایگاه خاصی برخوردار باشد.

وی افزود: مهمترین هدف نظام اسلامی زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) است و در این مسیر حوزه‌ها و طلاب مسئولیت ویژه‌ای دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

متولی الموتی با بیان اینکه وظیفه طلبه انقلابی اقامه دین و ترویج ارزش‌های الهی است، عنوان کرد: طلبه طراز انقلاب اسلامی با قلم، زبان و عمل خود از حریم قرآن و عترت دفاع می کند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) طلاب انقلابی و حوزه طراز انقلاب را از زمینه‌سازان ظهور برشمرد و گفت: طلبه انقلابی هدفش زمینه‌سازی برای انقلاب حضرت ولی عصر (عج) است و کسی است که به این مفهوم کلیدی و زیبای «دین از سیاست جدا نیست»، مصداق می‌بخشد.

وی افزود: طلبه انقلابی کسی است که مسائل جامعه دینی و اسلامی همچون مسائل فقهی و اصولی برای او اهمیت داشته باشد؛ چرا که بی‌تفاوتی و بی‌توجهی یک طلبه به مسائل جامعه دینی و مسائل روز گاهی ضرباتی به جامعه وارد می‌کند که با ضربات دشمن برابری کرده یا از آن شدیدتر و مخرب‌تر است.  

متولی الموتی دغدغه‌مند بودن را از دیگر ویژگی‌ طلبه طراز انقلاب معرفی کرد و گفت: طلبه انقلابی نسبت به جامعه دغدغه دارد و همواره خود را نسبت به نیازهای جوانها و اقشار مختلف مسئول می داند و به قدر توان در مسیر تعالی جامعه قدم بر می دارد.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) با اشاره به عملکرد حوزه‌ها در دو دهه اخیر، اظهار داشت: الحمدلله با وجود مدیران انقلابی و پویا در سطح بالای حوزه‌های علمیه، مدیران ستادی و مدارس علمیه گام‌های بسیار بلندی در انقلابی بار آوردن طلاب و انقلابی شدن حوزه ها برداشته شده است.

وی افزود: برگزاری همایش های مختلف و نگارش کتاب هایی با موضوع انقلاب و انقلابی بودن از جمله فعالیت‌های حوزه در این راستا است، کتاب‌هایی که بعضا در مدارس تدریس نیز می‌شوند با این هدف که طلبه همزمان با درس خواندن و تحصیل علوم دینی با انقلاب، انقلابی شدن و انقلابی ماندن آشنا شود.

حجت الاسلام متولی الموتی خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که خود را مبلغ دین می‌داند باید این را نیز بداند که مبلغ دین مبلغ انقلاب و نظام اسلامی نیز هست.

کد خبر 4764740 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران طلبه دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه پیام نور دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران منصور غلامی دانشگاه های ایران تکمیل ظرفیت مدیران دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه امیرکبیر سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در جلسه با روحانیت استان گفت: نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

ابوطالب شفقت با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و روسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی فقیه در استان به ظرفیت‌ جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و گفت: پیشنهادات ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

استاندار لرستان تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما نا صحیح است .

وی افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است. من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم  و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

شفقت گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه ورزی، مقدمات  رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تامین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه گذاری کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید پیشرفت را به عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود از آنجا که هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش و پرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

نماینده عالی دولت در استان لرستان افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم و تربیت را دریابیم زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، اساتید حوزه و دانشگاه و روحانیت مسئول در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد