Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه کمپ ماده 16 برای ترک معتادان در استان تعریف‌نشده است، گفت: این کمپ‌ها می‌بایست در استان مستقر شوند.

به گزارش خبر گزاری آریا از سمنان ،حبیب‌الله خجسته پور ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه سمنان یکی از معدود استان‌هایی که کمپ ماده 16 در آن تعریف‌نشده است، ابراز داشت: با توجه به آمایش‌های استانی صورت گرفته، در صورت امکان و مهیا بودن شرایط، می‌طلبد تا این کمپ با استفاده از ظرفیت بخش خصوص و سازمان‌های مردم‌نهاد و برای ترک افرادی که به این بلای خانمان‌سوز دچار شده‌اند، استقرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته، بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در این حوزه می‌بایست به‌صورت جدی‌تر پای‌کار بوده و تمام تلاش خود را به‌کارگیرند، افزود: بحث مقابله با مواد مخدر را باید از لایه‌های زیرین جامعه و کف خیابان‌ها آغاز شود و فرمانداران در شهرستان‌ها می‌طلبد تا در این حوزه تلاش جدی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به‌مانند زنجیره‌ای به همدیگر وابسته‌اند و نمی‌توان علت و معلول را به‌طور مجزا مشخص کرد، ابراز داشت: اعتیاد منجر به طلاق، طلاق منجر به حاشیه‌نشینی و حاشیه‌نشینی منجر به اعتیاد و ... می‌شود و به همین صورت زنجیروار به همدیگر متصل هستند.

خجسته پور ضمن بیان اینکه اعتیاد، آسیبی است که سِره را از ناسِره تشخصی نداده و بالقوه در کمین همه ما و به‌خصوص جوانان و نوجوانان و فرزندان ما است، تصریح کرد: کسانی که به دنبال اقتصاد ناشی از توزیع مواد مخدر هستند، برای ترغیب جوانان به استفاده از این ‌بلای خانمان‌سوز، سراغ اسوه‌های جوانان ما در حوزه‌های ورزشی و هنری نیز می‌روند.وی ضمن بیان اینکه عرضه و تقاضا دو محور اصلی در بحث مواد مخدر است، افزود: در بحث مقابله باعرضه تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفت که شمار شهیدان و جانبازان این عرصه استنادی بر این گزاره است در بحث کاهش تقاضا نیز پیشگیری، درمان و توانمندسازی افرادی که در این دام افتاده و امروز تلاش دارند تا با پاک‌سازی خود به عرصه اجتماع بازگردند، باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر امروز یک آسیب اجتماعی است، اضافه کرد: مبارزه با این آسیب اجتماعی نیز نیازمند حضور افراد جامعه در این عرصه است لذا باید کوشید تا اجتماعی کردن بحث مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان

سردار  علی اکبر جاویدان  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت : با دریافت خبری توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی استان محموله‌ای را از بندرعباس به سمت خمیر انتقال دهند، به سرعت چندین تیم اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمیر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی از هماهنگی‌های درون و برون سازمانی برای اجرا دقیق و هدفمند عملیات خبر داد و افزود: پس از چند ساعت کار اطلاعاتی، سرانجام یک دستگاه خودروی پژو توسط مأموران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گفت: راننده خودرو و سرنشین با بی توجهی به دستورات پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی با شلیک چند تیر هوایی و لاستیک عقب، خودرور متوقف و سرنشین آن دستگیر و در بازرسی از آن ۱۴۷ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در عملیاتی دیگر نیز مأموران انتظامی شهرستان جاسک با اشراف اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد حمل مواد مخدر از تنگه راگب و گذراندن از پشت ایست و بازرسی (بونجی) را داشت با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندتیر هوایی دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت در بازرسی از آن، مقدار ۹۸ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری دو متهم و پیگیری جهت دستگیری دیگر متهم خودروی پژو، گفت: در این دو عملیات ۲۴۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک و حشیش کشف شد.

 سردار جاویدان در پایان ضمن هشدار در خصوص آثار سوء اعتیاد در جامعه، از شهروندان خواست تا ضمن تعامل با پلیس در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه ۱۲۸ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد