Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوروند با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد باشگاه های کتابخوانی به بیش از یک هزار باشگاه برسد، از تاسیس باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی میان این قشر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» شامگاه (سه شنبه ۱۴ آبان) در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار کرد: سال ۹۳ اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد و فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی با همکاری استانداری خوزستان و ارگان ها آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه جام باشگاه های کتابخوانی طرحی پیشرو و گویا برای راه اندازی و فعال کردن باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است افزود: جام باشگاه های کتابخوانی شامل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش های فردی و اجتماعی است.

 

جوروند اضافه کرد: شهرستان های دزفول و رامهرمز در چندین دوره مقام برتر کشوری را در جام باشگاه های کتابخوانی به دست آوردند و همچنین در سال گذشته اهواز در بخش بهترین فیلم موبایلی در حوزه کتاب برگزیده کشوری شد.

 

وی تصریح کرد: جشنواره عشایر و روستاهای علاقه مند به کتاب با هدف حمایت از اقدام های انجام شده، پشتیبانی از پیشنهادات ابتکاری  در حوزه کتاب و کتابخوانی، معرفی کاندیداهای فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتابخوانی با مشارکت مردم و دسته های فعال در روستاها اجرا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ابراز کرد: در جشنواره عشایر و روستاهای علاقه مند به کتاب روستای باصدی و مربچه از شهرستان رامهرمز طی چند دوره مقام برتر کشور را از آن خود کردند.

 

وی عنوان کرد: جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی با هدف معرفی و تقدیر از گروه ها، تشکل های مردمی، نهادی های غیردولتی و فعالیت های موثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتابخوانی اجرا می شود که در سال گذشته موسسه فانوس اهواز در این جشنواره حائز مقام شد.

 

وی در خصوص تاسیس باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان بیان کرد: در حوزه کودک و نوجوان ترویج کتاب و کتابخوانی صورت نگرفته و هدف از تاسیس این باشگاه ها توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کودکان و نوجوانان خوزستانی است.

 

جوروند با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۵۰ باشگاه کتابخوانی در خوزستان ثبت شد اذعان داشت: سعی بر این است تا پایان امسال این تعداد به بیش از هزار باشگاه در سطح خوزستان برسد.

 

وی ادامه داد: در باشگاه های کتابخوانی، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در گروه های ۱۲ نفره در مدارس، کتابخانه ها، مساجد، مجتمع های مسکونی و محله های دور اجتماع کرده و با راهنمایی یک تسهیل گر در امر کتابخوانی که دوره های لازم را دیده است، به فعالیت می پردازند.

 

وی با بیان اینکه در خرداد امسال ۱۳۰ نفر از شهرستان های مختلف خوزستان در دوره تسهیل گری کتابخوانی شرکت و آموزش های لازم را دیدند گفت: کارگاه های آموزشی علاوه بر مرکز استان، در شهرستان های ماهشهر، رامهرمز، اندیمشک، سوسنگرد، بهبهان، دزفول، مسجدسلیمان، لالی و ایذه برگزار شده و به هر یک از اعضای باشگاه کتابخوانی تا سقف خرید ۶۰۰ هزار ریال یارانه تعلق می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و یاد آور شد: در این هفته خادمان نشر، فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ تجلیل می شوند.

 

وی اظهار داشت: در سال جاری کارگاه بین المللی نقاشی صلح با حضور سفیران صلح کشور فرانسه و نروژ به مدت چهار روز و با حضور کودکان باشگاه کتابخوانی خوزستان برگزار می شود.

 

وی تشریح کرد: هفته کتاب امسال با حضور احمد حق پرست  نویسنده برجسته کشوری، مراسم جشن امضای کتاب، برگزاری کارگاه  ادبیات کودک، رونمایی از کتاب های نویسندگان استانی، نمایشگاه و ایستگاه کتاب، اهدای کتاب و بازدید از کتاب فروشی ها برپا می شود.

 

جوروند در پایان تاکید کرد: هفته کتاب امسال از ۲۴ الی ۳۰ آبان است و توقع می رود ارگان هایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند هفته کتاب را مورد بی توجهی قرار ندهند.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان راهپیمایی 13 آبان استکبار ستیزی اردبیل مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد جام باشگاه های کتابخوانی هفته کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند