Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سیاسی- چندی پیش نشریه "فارین پالیسی" در گزارشی ضمن انتشار مصاحبه‌ای از آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات ایران از احتمال نامزدی او برای انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده بود و او را "امانوئل مکرون ایران" خواند. (متن مصاحبه را در اینجا بخوانید). مصاحبه‌ای که البته حواشی زیادی هم داشت و برخی مدعی شده بودند که بخاطر انتشار این مصاحبه، مبالغی به این نشریه آمریکایی پرداخت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وزارت ارتباطات این ادعا را رد کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حالا فارین پالیسی در مقاله‌ای به قلم "کارن کرامر" که خود را فعال حقوق بشر در حوزه ایران خوانده، ادعاهایی را علیه آذری جهرمی مطرح کرده است. این نشریه نوشته است: نویسنده در گزارشی از آذری جهرمی به عنوان امانوئل مکرون ایران یاد کرده بود و او را فردی بدون وابستگی‌های حزبی و جناحی خواند که خواستار آزادی اینترنت و دسترسی آزاد شهروندان ایرانی به سایت‌های متعدد و رسانه‌های اجتماعی است. واقعیت اما چیز دیگری است؛ "آذری جهرمی" خود بازیگری کلیدی در کارزار سانسور اینترنت و کنترل بر عملکرد شهروندان در فضای مجازی است و گزارش نویسنده تصویری درست از او ارائه نمی‌دهد".

این نشریه می‌افزاید: نویسنده گزارش قبلی نوشته است که "آذری جهرمی" از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۹۹ میلادی در وزارت اطلاعات فعال بوده و بر روی مسائل فنی و امنیت سایبری متمرکز بوده است. این استدلال اما گمراه کردن افکار عمومی است. در سال ۲۰۰۹ میلادی، برخورد با معترضان ایرانی پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست‌جمهوری را به خاطر داریم. "آذری جهرمی" در آن زمان نقش مهمی در شناسایی معترضان داشت. او پیشتر در جلسه کمیته امور اجتماعی مجلس گفته بود که من در مظان اتهام ساخت زیرساخت‌های فنی برای شناسایی هویت افراد بوده‌ام و برای این کار به خود می‌بالم".

این نویسنده در ادامه ادعاهای خود نوشته است: در نتیجه، آذری جهرمی نه تنها حامی آزادی اینترنت نیست که خود بخشی از کارزار ایجاد زیرساخت برای تعقیب افراد بوده است. سانسور اینترنت در دوره وزارت او تشدید شده است. او از ابزارهای تازه‌ای برای این کار استفاده کرده که داخلی بوده‌اند. "تلگرام طلایی" یکی از این ابزارها بود‌ه است. تلگرام اصلی خود هشدار داده که این نسخه "ناایمن" است و تحت نظارت دولت ایران قرار دارد. 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات انتخابات ریاست جمهوری فیلترینگ سانسور سانسور اینترنت آزادی بیان تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل

 وزیر امنیت داخلی اسرائیل در پی یک حادثه رانندگی راهی بیمارستان شد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، رسانه‌های اسرائیل از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل (+فیلم)
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل