Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از آمادگی برای واگذاری 418هکتار از عرصه های منابع طبیعی به کشاورزان مرزنشین شهرستان راز و جرگلان خبر داد.

عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه کشاورزی مهمترین قابلیت ایجاد اشتغال در شهرستان مرزی راز و جرگلان است، گفت: این اراضی شناسایی شده اند و علاوه بر آن آب مورد نیاز نیز برای انجام کار کشاورزی نیز تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر رقم چهار میلیون متر مکعب آب نیز از سوی شرکت آب منطقه ای استان برای آن اختصاص یافته است.

یوسفی ادامه داد: همچنین پیگیری های لازم برای اختصاص زمین از محل مستثنیات نیز به مرزنشینان این منطقه در حال انجام است و افراد نیز برای انجام این امر در حال حاضر مشخص شده است.

خراسان شمالی دارای 310 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع شده، این شهرستان دارای سه بخش و شش دهستان با جمعیت 60 هزار نفر است که 92 درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

40 درصد جمعیت شهرستان راز و جرگلان جوان بوده و این شهرستان منطقه ای مهاجر فرست است که بیشتر مهاجران به شهرهای بجنورد، گنبد و گرگان مهاجرت می کنند.

نرخ بیکاری در راز و جرگلان 1.9 درصد است و مهمترین مزیت برای اشتغال در منطقه کشاورزی است که در رابطه با تولید گندم حرف برای گفتن دارد اما جایگاهی برای تولید محصولات باغی تاکنون نداشته است.

راز و جرگلان در تولید گوشت و  پرورش دام سنگین قابلیت بالایی دارد اما مهمترین مشکل در این منطقه نبود زنجیره تولید کشاورزی است، در حقیقت این شهرستان مشکلی در ارتباط با بهره بردار ندارد اما مهمترین معضل در منطقه مسئله بهره وری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا