Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:27:44 GMT

مهار نشت گاز در فاز ۱۶ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۳۰۱۱

مهار نشت گاز در فاز ۱۶ پارس جنوبی

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، یحیی رشیدی معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس درباره این حادثه گفت: این خط لوله دی‌ پارسال (۹۷) دچار پارگی و بلافاصله اقدام برای علت‌یابی و برنامه ریزی تعمیر آن آغاز شد و در نهایت ۲۳ مهر تعمیر خط پایان یافت.

وی افزود: این خط با دبی برنامه‌ریزی شده از تاریخ پنجم آبان‌ماه امسال با فشار نرمال در سرویس قرار گرفت و امروز بار دیگر در فاصله حدود دو کیلومتری از محل حادثه قبلی دچار نشتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی با بیان اینکه علت حادثه نشتی بعد از بررسی لوله در کف دریا مشخص و برنامه تعمیر احتمالی آن ارائه خواهد شد، افزود: درحال حاضر خروجی‌های سکو بسته شده و با افت کامل فشار گاز، نشتی بطور کامل مهار شده است.

بیشتر بخوانید: چرا فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی توسعه پیدا نمی‌کند؟ / وزارت نفت همچنان در انتظار اروپایی‌ها!

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: با اعزام تیم‌های غواصی به محل، در روز چهارشنبه (۱۵ آبان ماه) میزان خسارت مشخص و براساس آن برنامه تعمیر ارایه می‌شود.

خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی دیروز (سه شنبه، ۱۴آبان‌ماه) دچار نشتی شد که با انجام اقدام‌های کنترلی بر روی سکو، نشتی این خط لوله به طور کامل مهار شد.

انتهای پیام/

خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی روز گذشته دچار نشتی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده