Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با اشاره به توسعه توریسم در حاشیه سدها اظهار داشت: ما در مورد توسعه گردشگری در حاشیه‌ سدها ملاحظات جدی داریم چراکه سدها تامین کننده آب شرب مردم هستند بنابراین دریاچه سدها حریم کیفی دارند و باید مراقبت صورت گیرد که اتفاقات و فعل و انفعالاتی برای کیفیت آب شرب رخ ندهد.

رضا اردکانیان سه‌شنبه۱۴ آبان در حاشیه مراسم بهره برداری از نیروگاه برق آبی سردشت که با حضور رئیس مجلس انجام شد، در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه نگاه وزارت نیرو به مبحث توسعه توریسم آبی چگونه است؟ اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص توسعه توریسم آبی امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: خرداد ماه سال گذشته در سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی دستور داده شد که وزارت نیرو پروژه توسعه توریسم را در حاشیه سدها آغاز کند تا بتوانیم سایت سدهای مخزنی را در نقاطی که امکان داشته باشد به روی مردم باز کنیم و سرمایه‌گذاران نیز بتوانند از این امکانات برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنند. در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری امضا شد.

اردکانیان با بیان اینکه ما در مورد توسعه گردشگری در حاشیه‌ سدها ملاحظات جدی داریم گفت: سدها تامین کننده آب شرب مردم هستند بنابراین دریاچه سدها حریمی کیفی دارند و باید مراقبت صورت گیرد که اتفاقات و فعل و انفعالاتی برای کیفیت آب شرب رخ ندهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه گردشگری تهیه شده و به همه مسئولین آب و برق منطقه‌ای و آب و فاضلاب ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است و اولین پروژه امروز به نتیجه رسیده که پاکات آن باز می‌شود. امیدواریم فعالیت‌های اجرایی به گونه‌ای باشد که مردم منطقه و کشور همسایه در تابستان بتوانند از امکانات گردشگری استفاده کرده ضمن اینکه نقش موثری نیز در ایجاد اشتغال منطقه دارد.

اردکانیان همچنین  با اشاره به طرح احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های پویش الف ب ایران است و هرچه تعهد کردیم انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این‌که گفته میشود احیای این دریاچه به دلیل تحریم‌ها و عدم واردات تجهیزات به تاخیر افتاده است، عنوان کرد: ممکن است در برخی موارد تجهیزاتی باشد که وارد کردن آن‌ها به دلیل تحریم با اختلال مواجه شود. اما همیشه راه خود را باز می‌کند، به طور کلی مشکلی از لحاظ تامین تجهیزات نداریم.

وزیر نیرو درمورد صادرات انرژی نیز توضیح داد: هیچ نیروگاهی را از شبکه سراسری برق برای هدف خاصی خارج نمی‌کنیم. ما به همسایه ها در این زمینه تعهد داریم و انرژی مازاد خود را صادر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: پایان مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه های استان آذربایجان غربی آمار بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهاباد سردشت توریسم سدهای آبی نیروگاه آبی سردشت نیروگاه برق آبی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی

به گزارش تابناک اقتصادی، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح ‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز 11 طرح مهم در استان های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می شود.

وی گفت: در سال های 97 تا 1400 مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

منبع: شادا

 

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی