Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز(١۴ آبان ) وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور به شیراز سفر کرد و اولین برنامه وزیر در شیراز دیدار صمیمی با اساتید و دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه بود. 

در این دیدار بیش از هشت استاد و هیات علمی دانشگاه شیراز به بیان دیدگاه های خود در خصوص برنامه های کلان اقتصادی در ایران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


اعتبارات پژوهشی قلیل است

آیت الله رزمجو مشاور استاندار فارس و استادیار دانشگاه شیراز در این دیدار گفت: اولین مشکل کمبود اعتبارات تحقیقات و فناوری است  که تنها یک درصد از اعتبارات هزینه ای کسر می شود. وی در این خصوص پیشنهاد داد: پیشنهاد می شود حداقل یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز به امر پژوهش و فناوری اختصاص یابد.

دکتر رزمجو با اشاره به فرصت های مطالعاتی برای اساتید و دانش جویان متذکر شد: بسیاری از اساتید و دانشجویان که برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور رفته اند دچار مشکل تامین ارز دانشجویی شده اند و از این رو وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه ای برای تامین این ارز داشته باشد

او همچنین به وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور توصیه کرد: بحث همترازی اعضای هیات علمی و کارکنان باید در میان دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اجرایی شود.

شاخص کسب و کار یکی از مهمترین مشکل کشور 

جعفر قادری عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز در این دیدار گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم شاخص فضای کسب و کار است این شاخص در ابتدای دولت یازدهم به رتبه ١١٧ رسیده بود و اکنون به رتبه ١٢٧ تقلیل یافته است. 

این استاد اقتصاد و نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش کمی شاخص کسب و کار زمینه رقابت با کشور های همجوار را از ایران می گیرد.  از این رو وزارتخانه اقتصاد  با همکاری دولت نسبت به برنامه ریزی مدون در این بخش اقدام و از بین برنده قوانین زائد در راستای کسب و کار باشد

وی در خصوص تولید ثروت نیز متذکر شد: پالایشگاه های پارس جنوبی امکان واگذاری دارند و این پالایشگاه ها پس از واگذاری  ۶٠ هزار میلیارد سرمایه ایجاد خواهند کرد.

قادری یادآور شد: استان فارس وضعیت خوبی در سرمایه ندارد و فارس در جذب سپرده سومین استان کشور و در جذب سرمایه گذاری در جایگاه ششم است و این مهم بیانگر مشکلی است که در حوزه کسب و کار و عدم جذب سرمایه گذاری در استان وجود دارد.

اساتید دیگری نیز در این دیدار به بیان دیدگاه های خود پرداختند که از جمله مهمترین آنها می توان به پایین بودن نرخ دستمزد و رکود چرخه اقتصاد و ایجاد جیره بندی ارزی در راستای کنترل نقدینگی ارز می توان اشاره کرد.

کد خبر 4765117

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد دژپسند وزارت امور اقتصادی و دارایی دانشگاه شیراز یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت