Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه فرماندار کرمانشاه گفت: امسال باید روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه را تا پیشرفت ۵۰ درصدی جلو ببریم.

فضل الله رنجبر در جلسه شورای کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه ۶۵ باب کتابخانه دارد که شس باب آن روستایی و مابقی شهری هستند.

فرماندار کرمانشاه گفت: بالغ بر ۳۵ هزار نفر در عضویت کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه هستند که باید در جهت بالا بردن تعدادی اعضای کتابخانه‌ها کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای ترقی و پیشرفت جامعه باید در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کرد که تحقق این مهم در گرو توسعه کتابخانه‌ها در کنار افزایش تعداد کتابخوان‌ها است.

 رنجبر خواستار ورود خیرین به حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد و گفت: برای این منظور نیاز به حضور خیرین و واقفان در حوزه وقف کتاب داریم.

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در سال جاری برای تکمیل پروژه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی داشت و افزود: امسال ۴.۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده که البته به اعتبار بیشتری خصوصا برای تسریع روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیاز است.

رنجبر با اشاره به ضرورت مساعدت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه، اضافه کرد: پیگیر تخصیص اعتبار از سوی وزارتخانه هستیم.

وی گفت: بر اساس مصوبات ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه، در صورت پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مابقی اعتبارات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد، لذا باید امسال روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه را تا پیشرفت ۵۰درصدی جلو ببریم.

رنجبر تاکید کرد: کتابخانه مرکزی شناسنامه هر شهری است که کلانشهر کرمانشاه از آن بی بهره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتابخانه کتابخانه مرکزی كتاب خواني كرمانشاه استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است