Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:48:39 GMT

عقاب‌های زاگرس آماده تاریخ‌سازی در آسیا

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۴۶۶۷

عقاب‌های زاگرس آماده تاریخ‌سازی در آسیا

تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در رقابت های سال گذشته لیگ برتر باشگاه های کشور و در اولین حضور خود موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد تا به عنوان تیم دوم ایران بعد از سپاهان اصفهان مجوز حضور در باشگاه های آسیا را کسب کند.

به این ترتیب، زاگرس به عنوان اولین تیم در تاریخ ورزش کرمانشاه تبدیل شد که توانست مجوز حضور در یک دوره رقابت باشگاهی در سطح قاره کهن را بدست آورد، حال همه منتظر نمایش شاگردان کاکلوند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند همگان می دانند تیم زاگرس اسلام آباد تحت چه شرایط پراسترسی به این مسابقات اعزام شد و باید در مقابل چه تیم هایی قرار گیرد، با این حال انتظار انجام بازی های شجاعانه در برابر بهترین های آسیا انتظار منطقی است که می توان از این تیم داشت.

رقابت های هندبال باشگاه های آسیا، امسال با حضور ۱۱ تیم و قالب ۲ گروه ۶ و ۵ تیمی برگزار می شود که تیم زاگرس در گروه اول با اس کی هاوکس کره جنوبی، العربی قطر، الکویت کویت و الشارجه امارات مسابقه خواهد داد.

تیم سپاهان دیگر نماینده هندبال ایران نیز در گروه دوم با الوکره قطر، العمان عمان، باربار بحرین، الوحده عربستان و العربی کویت مسابقه خواهد داد.

اولین دوره مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۹۸ با حضور پنج تیم در امان اردن برگزار شد که باشگاه ذوب آهن اصفهان نماینده ایران توانست مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کند.

هرچند تیم سپاهان با کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۴ بهترین عنوان تیم های باشگاهی کشورمان را در این رقابت ها کسب کرده اند.

اما پرافتخارین تیم هندبال باشگاهی در سطح قاره کهن، السد قطر است که تاکنون توانسته پنج عنوان قهرمانی و ۲ عنوان سومی را کسب کند، تیم های الدحیل و الجیش از قطر و الکویت و قادسیه از کویت هرکدام با ۲ قهرمانی  بعد از السد جزو پرافتخارترین تیم های باشگاهی هندبال آسیا محسوب می شوند.

حال، عقاب های زاگرس در اولین حضور خود در جام باشگاه های آسیا باید به مصاف الکویت کویت یکی از پرافتخارترین تیم های این مسابقات برود، دیداری حیثیتی که به طور قطع تجارب ارزشمندی را در اختیار گمنام ترین تیم حاضر در رقابت ها قرار خواهد داد.

اولین روز مسابقات باشگاه های آسیا در حالی از فردا (پنجشنبه ۱۶ آبان) با برگزاری پنج مسابقه از هر ۲ گروه آغاز می شود که تیم های سپاهان و زاگرس به ترتیب اولین و آخرین مسابقه روز نخست را برگزار خواهند کرد.

از یک سو تیم سپاهان اصفهان از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح فردا به وقت تهران با الوکرا قطر دیدار می کند و از سوی دیگر زاگرس اسلام آبادغرب نیز از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه و در اخرین دیدار روز نخست به مصاف الکویت کویت خواهد رفت.

مدیرعامل و سرمربی تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب پیش از اعزام به مسابقات جام باشگاه های آسیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به تشریح آخرین وضعیت نماینده استان کرمانشاه در معتبرترین رویداد باشگاهی آسیا پرداختند.

برای تاریخ سازی به کره جنوبی آماده ایم

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب با ابراز خرسندی از حل مشکل اعزام این تیم به مسابقات جام باشگاه های آسیا و قدردانی از تمام مسئولانی که این امکان را فراهم کردند، گفت: برای تاریخ سازی و حفظ اعتبار هندبال ایران به کره جنوبی سفر می کنیم.

سجاد اعظم با بیان اینکه بازیکنان زاگرس برای ارائه بهترین مسابقات هم قسم شده اند، افزود: تک تک آنها برای سربلندی هندبال کشور تا پای جان تلاش خواهند کرد.

وی گفت: تیم زاگرس در اولین مسابقه خود طبق برنامه اعلام شده باید به مصاف الکویت برود، تیمی قدیمی و ریشه دار که جزو پرافتخارترین تیم های هندبالی آسیا است.

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت اولین مسابقه در چنین تورنمنت هایی، گفت: بازیکنان ما حتی اگر مغلوب هم بشوند ولی بازی خوبی انجام داده باشند برای مسابقات بعدی با روحیه ای مضاعفتر به میدان خواهند رفت.

اعظم در پایان، گفت: بازیکنان ما در همه مسابقات نهایت توانشان را بکار می گیرند تا ضمن کسب نتایج مناسب و آبرومند، شایستگی خود را برای حضور در جام باشگاه های آسیا را ثابت کرده باشند.

شناخت خوبی از رقبای آسیایی خود داریم

سرمربی تیم هندبال زاگرس اسلام‌آبادغرب نیز پیش از اعزام به خبرنگار ایرنا، گفت: شناخت نسبتا خوبی از رقبایمان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا داریم و باانگیزه و امید زیادی به مصاف حریفان قدرتمند خود در این رقابت‌ها می رویم.

هوشنگ کاکلوند، در خصوص نخستین حریف آسیایی تیم زاگرس، اظهار داشت: تیم الکویت بهترین باشگاه هندبال این کشور را در اختیار دارد و تقریبا تمامی ملی پوشان کویتی در این تیم بازی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: الشارجه امارات نیز نایب قهرمان فصل گذشته مسابقات باشگاه های آسیا است، ضمن اینکه تیم های اس کی هاوکس کره‌جنوبی و العربی قطر نیز بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارند و اکثر ملی پوشان این کشورها را در اختیار دارند.

سرمربی تیم هندبال زاگرس همچنین در خصوص جذب بازیکنان کمکی موردنیاز این تیم برای حضوری قدرتمندانه تر در مسابقات باشگاه های آسیا نیز گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و با وجود مذاکرات قبلی انجام شده با ۲ بازیکن ملی پوش لیگ برتری، این امکان فراهم نشد.

کاکلوند خاطرنشان کرد: برای دفاع از اعتبار هندبال ایران و ورزش استان کرمانشاه در مسابقات پیش رو با همه توان تلاش خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم نماینده ای شایسته باشیم.

وی گفت: در مسابقات باشگاه های آسیا کار بسیار سختی پیش رو داریم اما زاگرس هم تیم دست و پا بسته ای نیست و به طور قطع برای هر حریفی خطرناک خواهد بود.

بیست و دومین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا روزهای ۱۶ تا ۲۶ آبان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.  

برچسب‌ها زاگرس اسلام آباد هندبال جام باشگاه‌ های آسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زاگرس اسلام آباد هندبال جام باشگاه های آسیا زاگرس اسلام آباد هندبال جام باشگاه های آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در متن اطلاعیه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام آمده است:   فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در سال 2023، می بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در تمامی رده های سنی میزبانی می کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی فدراسیون ایران برای سهولت رفت و آمد تیم های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی پروازی را به صورت چارتر اختصاص داده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.   در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.   پس از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط میزبانی متحمل هزینه های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.   متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.   گفتنی است؛ فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در نخستین نشست کمیته فنی مچ اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم گیری خواهد کرد. ­

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • تاریخ‌سازی میزبان در خانه/ تایلند فینالیست فوتسال آسیا شد