Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@00:47:54 GMT

صدور مجوز ساخت ۱۴ میلیون متر خانه در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۴۹۷۷

صدور مجوز ساخت ۱۴ میلیون متر خانه در پایتخت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اخیرا مرکز آمار گزارش از وضعیت پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۳۹۷ منتشر کرد که نشان می‌دهد روند صدور مجوزهای ساخت رو به رشد بوده است.

این در حالی است که برای حدود ۷۶ هزار ۵۱۱ واحد مسکونی در تهران پروانه صادر شده است که نسبت به سال ۱۳۹۶  حدود ۱۷.۵  درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها نیز هفت واحد بوده است.  

همچنین ۱۰ هزار و ۹۵۴ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در سال گذشته صادر شده که نسبت به سال قبل از آن با رشد ۱۷.۶ درصدی همراه بوده است.

بر این اساس مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری تهران در سال ٩٧ بالغ ‌بر ۱۴ میلیون و ۳۴۱ هزار مترمربع بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۱.۳ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود ١٣٠٩ مترمربع بوده است.  

۳۷۶ هزار مجوز ساخت مسکن در ایران

اما وضعیت صدرو پروانه‌های ساختمانی در کل کشور در سال گذشته نشان می‌دهد که حدود ۳۷۶ هزارو ۵۷۵ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۶.۶ درصد افزایش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٦ واحد بوده است‌.

همچنین بیش از  ۱۴۲ هزار پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۷  صادرشده است که نسبت به سال قبل حدود ۱۶.۳ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌  نیز بیش از ۷۲ میلیون مترمربع بوده است که نسبت به سال گذشته۲۰.۵  درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٤٩٤ مترمربع بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مسكن پروانه ساختمانی مركز آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: لازم است پیگیری شود که صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: درخواست من این است که در بحث بازدیدها از پروژه‌های شهری، شهردار و مدیران مناطق اقدام کنند و مشخص شود چند روز این پروژه‌ها برای به ثمر رسیدن طول می‌کشند.

وی با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: پیگیری شود که بحث صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است و اگر برای بازدید با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروی حجمی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 748746

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت