Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:02:27 GMT

آغاز نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری در مهدیشهر

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۵۰۱۹

آغاز نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری در مهدیشهر

ایسنا/سمنان نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری با حضور معاون سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار سمنان، معاونان استاندار، نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسیولان و مردم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان‌،مهدی جمال مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار کرد: این جشنواره ملی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان سمنان و با حضور هنرمندان استان های قم، قزوین، تهران ، البرز و مازندران آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف ما تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری است افزود: این جشنواره ملی از 15 تا 17آبان‌ماه در مهدیشهر برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان این جشنواره با هدف توانمند سازی جوامع محلی به بخش خصوصی واگذار شده گفت: مهدیشهر و ایل عشایر ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

جمال خاطرنشان کرد: ثبت سیاه چادرعشایری سنگسری و مسیر کوچ ایل سنگسری از دستاوردهای نخستین جشنواره ملی ایل عشایر سنگسری است.

بیرقی دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر با اشاره به برنامه‌های افتتاحیه جشنواره اظهار کرد: عبور نمادین گروه‌های عشایری، گذر گروه سواران ایل، گروه‌های جداگانه مردان و زنان ایل سنگسر، حمل و نمایش تصاویر شهدای این ایل از سوی تعدادی از نوجوانان و جوانان و همچنین عبور نمادین گروه‌هایی از عشایر ایل قشقایی، عشایر عرب و دیگر گروه‌های عشایری میهمان از برنامه‌های افتتاحیه جشنواره است.

وی از سقوط بدل‌کاران برجسته کشوری از ارتفاع 2000پایی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های افتتاحیه جشنواره نام برد و افزود: بعد از آیین افتتاحیه، بزرگترین جشنواره روباز صنایع‌دستی استان در مهدیشهر افتتاح خواهد شد.

بیرقی از برگزاری جشن بزرگ ایل سنگسر در روز دوم جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در این جشن بزرگ برنامه‌های شاد و متنوعی با حضور برخی از کمدین‌های برجسته برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر از پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در صبح سومین روز جشنواره خبر داد و گفت: تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران مهدیشهری و خصوصا تقدیر از تیم هاکی مهدیشهر که امسال به قهرمانی در کشور رسید از دیگر برنامه‌های این روز پایانی جشنواره است.

وی از برگزاری جشنواره غذا در حاشیه این جشنواره ملی خبر داد و افزود: نمایشگاه بزرگ ایل سنگسر تنها محدود به سه روز جشنواره نیست و تا 10 روز ادامه دارد.

وی از رونمایی از المان عشایر ایل سنگسر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های روز نخست جشنواره نام برد و گفت: برپایی یک کمپ عشایری با استفاده از سیاه‌چادر و برپایی جشن امامت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر با بیان اینکه این جشنواره سیزدهمین جشنواره ایل سنگسر است خاطرنشان کرد: این جشنواره در سال‌های ابتدایی در سطح محلی برگزار می‌شد، یکی دو سالی در ییلاقات مهدیشهر و یک بار نیز در تهران برگزار شد اما امسال این جشنواره به عنوان یک جشنواره بزرگ ملی با حضور گروه‌هایی از عشایر استان‌های دیگر در مهدیشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند